Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Størrelser på bodenkjoler

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-15, 15:56   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Størrelser på bodenkjoler

Hva tilsvarer str til Boden? F eks str 10 - hva er det? Skal prøve å kjøpe meg en kjole der for første gang...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 16:25   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.867
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

10 er ca. 38 - men sjekk alltid plaggmålene på den enkelte kjolen først.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 17:53   #3
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

10 er ca. 38 - men sjekk alltid plaggmålene på den enkelte kjolen først.

ok, takk. har sjekket mål nå, og det virker som jeg må ha 14, men jeg bruker jo 38/40 ellers.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 18:07   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

ok, takk. har sjekket mål nå, og det virker som jeg må ha 14, men jeg bruker jo 38/40 ellers.

Dette er altså målene på selve plagget, ikke det anbefalte målet på deg selv, er du sikker på at du har gjort det riktig?

Meg selv om eksempel: Jeg er 85-86 cm rundt bysten, og bruker str 8, hvor plagget er 92 cm rundt bysten (når det er snakk om et ikke-stretch-stoff, altså!). En annen kjole jeg finner på siden der er 90, og det vil også gå bra på meg. Jeg pleier å ta utgangspunkt i brystvidden, nemlig. (sjekker evt også hoftevidden hvis det er en smal silhuett). På en av kjolene jeg har kjøpt, som er i jersey, er brystvidden 72 cm, og den sitter altså helt perfekt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 18:09   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

Jeg syns ofte 12 er 38 og 14 er en litt romslig 40. Det fins massevis av tråder her inne om Boden-størrelsene. Og mange meninger. Noen fasonger er vide rundt hoftene og trange over brystet, sånn at man må opp/ned i størrelse etter hva slags kropp man har.

Da jeg var i Boden-butikken spurte jeg to ansatte om størrelsene, og begge sa at 12 var 38.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 18:21   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

Jeg tipper du må ha 12 om du ellers er 38/40.
Jeg er 40/42, og alt jeg har som passer er str 14.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 19:12   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

Jeg er en str 40. Har en Boden kjole i str 12 som passer svært godt, og en Boden kjole str 12 som er litt trang over ryggen. Str 14 kjolene har jeg solgt her, de har vært alt for store i midjen og over baken. Måletabellene samt brukervurderingene synes jeg gir god beskrivelse.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 20:00   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.867
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelser på bodenkjoler

Jeg bruker 6-8 i Boden og er en 34-36 i norske størrelser.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no