Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Skal jeg klage?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 15:44   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Skal jeg klage?

Har blitt påtvunget telenor fordi de har kjøpt opp linja her jeg bor. Jeg måtte ned i hastighet på fiberlinja og betaler like mye. Allerede der ble jeg sur. Kan ikke fordra telenor, for det er bare tull fra ende til annen. Ikke får man tak i de på telefon heller. Har prøvd fire ganger nå de siste dagene.

Saken er at jeg skal ha 8/8 linje. Jeg kjører flere forskjellige tester og det viser jeg at jeg har 7/3 linje. Forrige leverandør jeg hadde var på 10/10 og de klarte ikke legge seg der så ofte lå jeg oppe i 15/15 linje. Så ja, nå merker jeg enorm forskjell.

Telenor er den eneste muligheten jeg har for å ha fiberlinje. Andre alternativ er å gå tilbake til adsl noe jeg ikke har så fryktelig lyst til.

Hva kan jeg kreve?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:31   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Hvis du har fått noe annet enn du har bestilt, så klart du skal klage?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:34   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis du har fått noe annet enn du har bestilt, så klart du skal klage?

Joda, det skal jeg, men hva kan jeg si? Ringte de nå og kom endelig igjennom. De la det til at jeg har trådløst nett.

Joda litt taper det seg, men de har bevist lagt seg lavere angående hastighet. De oppdaterte litt nå og jeg fikk bittelitt raskere nett, men ikke det jeg betaler for.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:35   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Det er jo vanlig at man måler noe lavere enn det man betaler for, men ikke 3 istedenfor 8.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:37   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.246
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Vi har vært der du er, og det gjelder å skrive mailer og ringe dem ofte, til slutt gikk de lei og oppgraderte oss slik at vi fikk det vi betalte for, har ikke hatt behov for å ringe dem en eneste gang etter det.

Det som virket var da jeg sa til dem på telefonen, at siden alt annet er forsøkt får dere sende en gravemaskin og oppgradere ledningsnettet i gaten vår. Da hadde de mirakuløst nok et annet nett i gaten vår beregnet på bedrifter som vi fikk koble oss til.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 09:19   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Hvordan tester du linjehastigheten?

Hvis det er fiber, så har man jo ikke de faktorene man har som på ADSL med avstand til sentraler o.l. som vil påvirke ytelsen. Sier de 8/8 over fiber, så er det 8/8 man skal ha. Det kan imidlertid være viktig at man tester med kablet forbindelse til "modemet"/ruteren. Anbefaler å teste med www.speedtest.net.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 09:20   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Joda, det skal jeg, men hva kan jeg si? Ringte de nå og kom endelig igjennom. De la det til at jeg har trådløst nett.

Joda litt taper det seg, men de har bevist lagt seg lavere angående hastighet. De oppdaterte litt nå og jeg fikk bittelitt raskere nett, men ikke det jeg betaler for.

Ja, å teste med trådløst nett kan gi feil resultater, ettersom det er særdeles mange (lokale) faktorer som kan påvirke ytelsen til trådløsnettet. Test med kabel!

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:41   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Ja test med kabel, da får du et sikkert resultet. Jeg vet lite om fiber, men klarer de ikke levere det du betaler for er vel alternativet å nedgradere.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:55   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Ja, du må teste ved routeren med kabel. Jeg hadde elendig hastighet på min pc, så vi måtte forske litt. Og da var det faktisk helt interne greier i nettverkskortoppsettet mitt som satte begrensningene, ikke telenor som jeg hadde vært lynende sint på mange ganger inntil jeg skjønte at mannen som satt oppe ikke hadde noen problemer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:33   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg klage?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvordan tester du linjehastigheten?

Hvis det er fiber, så har man jo ikke de faktorene man har som på ADSL med avstand til sentraler o.l. som vil påvirke ytelsen. Sier de 8/8 over fiber, så er det 8/8 man skal ha. Det kan imidlertid være viktig at man tester med kablet forbindelse til "modemet"/ruteren. Anbefaler å teste med www.speedtest.net.

Det hjalp når de oppgraderte noe greier der inne. Nå har jeg 8/7 så det er ikke så galen når man har trådløst syns jeg. Merker linja ble raskere også.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no