Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kluss med ebay

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 08:07   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kluss med ebay

Eg har høgaste bud på ein kjole på ebay, og etter at auksjonen er avslutta så ser eg at ho ikkje sender til Norge. Eg har sendt melding to gonger, men får ikkje svar. Derimot så får eg påminningar frå ebay om å betale.

What to do?

Berre gi blaffen i betalinga og la kjolen gå ( ) eller betale og håpe på at ho sender til Norge likevel? Det er ikkje store summar det er snakk om, ca 20 USD, men likevel....

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 08:28   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kluss med ebay

Betal, hvis det lar seg gjøre uten portofastsettelse for Norge, da må selger reagere på én eller annen måte.

Evt. så kontakter du ebay og forklarer problemet. Serviceavdelingen der er veldig greie.

IKKE gi blaffen. Da risikerer du dårlig tilbakemelding og det vil du ikke ha.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 08:34   #3
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kluss med ebay

Jeg hadde gitt beng. Har ved ett par anledninger gjort det pga manglende tilbakemelding, og ingenting har skjedd.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 10:44   #4
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kluss med ebay

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

IKKE gi blaffen. Da risikerer du dårlig tilbakemelding og det vil du ikke ha.

Kjøpere kan ikke få dårlig tilbakemelding fra selgere. Men du kan få advarsel fra ebay om du gjentatte ganger ikke betaler. Regner med at det ikke gjelder når selger ikke gir lyd fra seg da.

Dette har hendt meg noen ganger også. Da har jeg bare latt det ligge etter et par mail. Forsvinner etterhvert. Hvis jeg kommer i kontakt med selger og de fortsatt ikke ønsker å sende til Norge pleier jeg å sende ved lenke som viser hvordan de i fremtiden kan stenge for bud fra land de ikke sender til

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 12:21   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kluss med ebay

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Kjøpere kan ikke få dårlig tilbakemelding fra selgere. Men du kan få advarsel fra ebay om du gjentatte ganger ikke betaler. Regner med at det ikke gjelder når selger ikke gir lyd fra seg da.

Selgere gir tilbakemelding på linje med kjøpere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 12:42   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kluss med ebay

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Nei. En selger kan ikke gi kjøper nøytral eller negativ feedback. De kan jo skrive negativt, men de kan ikke gi negativ karakter. Dette ble endret for flere år siden.

La oss si at du har rett i det. Det betyr uansett ikke at det ikke kan bli bråk hvis man lar være å betale.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 10:16   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kluss med ebay

Update:
Fekk omsider svar. Porto vart langt dyrare enn eg har opplevd tidlegare frå USA, men likevel rimelig greit samanlikna med dei hinsides prisane her i Norge. Portoen var like dyr som kjolen, men totalpris vart 200, så da er det ikkje så ille likevel.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no