Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er det i Vestfold?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-12, 19:55   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er det i Vestfold?

Vi ser oss rundt i Norge og lurer på hvordan det er i Vestfold.
Er det for eksempel jobber å få for en regnskapspotet og en gitarlærer? Og hvordan er lønnsnivået i forhold til i Stavanger?
Og ellers lurer vi på hvordan det er å bo der.

Noen som kan svare?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:01   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Vestfold er veldig mye forskjellig, fra innlandsområder som Lardal til Tjøme. Nøtterøy er det dyreste området å bosette seg, men det er billigere områder der også.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:02   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Lønnsnivået aner jeg ikke noe om, men boligprisene er generelt under Stavanger.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:17   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Du får nok bedre sommer der og mer snø vinterstid, altså sesonger. Det er jo et stort pluss! Jeg har vel stort sett bare kjørt gjennom Vestfold, men Tjøme, Nøtterøy og Tønsberg virker som flotte områder. Tror også Sandefjord og Larvik er fine steder.

Ikke dumt å snuse på andre steder, for her i Stavanger området er det ville tilstander mht boligmarkedet mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:30   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke dumt å snuse på andre steder, for her i Stavanger området er det ville tilstander mht boligmarkedet mm.

Ja, det er liksom derfor vi snuser. Vi leier fremdeles bolig og har ikke nubbesjangs å komme oss inn på boligmarkedet her i byen, så vi ser nå på andre muligheter. Men jeg er redd jeg må ned i lønn om vi flytter på oss, og det har jeg jo ikke lyst til ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:38   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Hva med Sørlandet da, tenkt noe på det? Rimeligere der enn i Stavanger, enormt mye hus til salgs for tiden, så man har god tid til å se og vurdere før kjøp. Er det mulig å få jobb på UiA for gitarlærer? Det er endel regnskapsjobber der, egentlig mange ser jeg. Sjekk på finn.no. Jeg tenker da på Kristiansand. Du må nok gjerne ned i lønn, men med såpass mye lavere huspriser trenger det ikke være så ille. Dere betaler sikkert høy husleie her. Jeg snuser selv, jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:43   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva med Sørlandet da, tenkt noe på det? Rimeligere der enn i Stavanger, enormt mye hus til salgs for tiden, så man har god tid til å se og vurdere før kjøp. Er det mulig å få jobb på UiA for gitarlærer? Det er endel regnskapsjobber der, egentlig mange ser jeg. Sjekk på finn.no. Jeg tenker da på Kristiansand.

Ja, har sett på sørlandet også, og tror nok kanskje jeg kunne klart å blitt overført til en annen del av firmaet jeg jobber i der. Men av en eller annen grunn frister det mer å flytte mer mot østlandet, og da ser Vestfold forlokkende ut (vi har Oppland, Hedmark og Østfold også i søkefeltet, men er litt mer lunkne til disse). Eneste kravet som er ufravikelig er at det må være Steinerskole i nærheten, og da helst en med litt god kvalitet (som f.eks. den i Tønsberg).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 20:45   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du må nok gjerne ned i lønn, men med såpass mye lavere huspriser trenger det ikke være så ille. Dere betaler sikkert høy husleie her. Jeg snuser selv, jeg.

Vi er veldig heldige med huseier og bor til absolutt levelig pris her. Ja, det gjør ikke mye å gå ned i lønn om boutgifter blir lavere, men det hadde jo vært fint å vite sånn ca hvor mye ned man havner.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 21:07   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Jeg bor i Sandefjord, flyttet hit i fjor sommer, og elsker byen allerede, men skal du ha Steinerskole må du til Nøtterøy (ja, den har godt rykte!), Vestskogen, som er et veldig hyggelig strøk. Vi snuste der lenge selv, men siden min mor bor i Sandefjord var det veldig naturlig at dette ble byen. Det er ofte stillinger ledig innenfor regnskap i Vestfold, men gitaryrket er jeg usikker på. I Sandefjord er storskolen (største vgs i Norge) med musikklinje.

Vestfold et fantastisk med tanke på all den deilige kysten, masse fine strender, skoger, naturområder og utfluktsmuligheter generelt. Flyplass på Torp (mellom Sandefjord og Tønsberg), Strømstad-ferga fra Sandefjord, danskebåten fra Larvik og NSB fra Larvik, Sandefjord og Tønsberg til Oslo osv. Det er også nettbuss fra Larvik-Sandefjord-Tønsberg til Oslo (1t og 40 min).

Send meg gjerne en PM om du lurer på boliger og områder/skoler osv.

Lykke til!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 21:15   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, har sett på sørlandet også, og tror nok kanskje jeg kunne klart å blitt overført til en annen del av firmaet jeg jobber i der. Men av en eller annen grunn frister det mer å flytte mer mot østlandet, og da ser Vestfold forlokkende ut (vi har Oppland, Hedmark og Østfold også i søkefeltet, men er litt mer lunkne til disse). Eneste kravet som er ufravikelig er at det må være Steinerskole i nærheten, og da helst en med litt god kvalitet (som f.eks. den i Tønsberg).

Har de i det hele tatt Steinerskole i Kr.sand?
Ble forresten nysgjerrig på hvilket firma du jobber i. Prikker du meg?

Vet det er Steinerskole i Moss, for der går en niese av meg. De er fornøyde så vidt jeg vet. De bor i Son, flott der, og mye rimeligere enn her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 21:39   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Ja, det er Steinerskole i Kristiansand. Og ja: Jeg prikker deg.

Takk for utfyllende svar Amelie. Nå snuser vi bare forsiktig, men om det blir aktuelt tar jeg deg på ordet og spør om områder og arbeidsgivere.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 22:58   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har de i det hele tatt Steinerskole i Kr.sand?
Ble forresten nysgjerrig på hvilket firma du jobber i. Prikker du meg?

Vet det er Steinerskole i Moss, for der går en niese av meg. De er fornøyde så vidt jeg vet. De bor i Son, flott der, og mye rimeligere enn her.

Vi så på faktisk på Moss/Son vs Vestfold, og jeg er sjeleglad for at det ble Vestfold. Kjenner noen som har barn på Steinerskolen i Moss, de er dessverre ikke helt fornøyd, men det er klart det er mye som spiller inn. Men venninnen som har barn på Steinerskolen på Nøtterøy, er superfornøyd. Ellers er det Montessorriskole på Jareteigen/Barkåker/Tønsberg og i Holmestrand hvis den type skole er interessant.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 07:17   #13
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Tønsberg er fantastisk! Klimaet, kulturliv, nærhet til sjøen... I love it! Jeg jobber i Tønsberg mens mannen min pendler med toget hver dag til Oslo. Funker fint! Men han har jobbtid innbakt i togtiden.

Det er ofte fint vær her. Nyter livet mer her enn jeg gjorde i Oslo. Har ikke angret et sekund på at vi flyttet hjem for to år siden.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 08:06   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Glemte også å nevne været! Mye oftere fint her, bare sammenlignet med Oslo/Ski I sommer. Mindre nedbør, mer sol!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 08:23   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Jeg har vært mye i Tønsberg, sandefjord, tjøme og Holmestrand. Veldig flotte områder. Aldri bodd der da..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 08:24   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Var det fint vær her i sommer?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 13:43   #17
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Vestfold er fint det, bor selv i Larvik på snart 5året og trives med det, her er jo 3 "store" byer og noen mindre i norges minste fylke. Vestfold har vel alt bortsett fra fjell.

Av "landlige" områder liker jeg godt Re mye fine barnevennlige områder på Revetal, Våle osv. nærhet til Tbg.

sommer derimot har det ikke vært på de to siste årene ihvertfall.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 14:00   #18
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Det er steinerskole i Arendal også.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 14:04   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Så ikke så mye til det fine været her i Sandefjord jeg heller.
Ellers er jeg glad i byen min, bodd her i over 35 år til og fra.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 14:07   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Det er steinerskole i Arendal også.

Fint i Arendal også, men mye færre jobber enn i Kr.sand. Det er jo et minus. Men rimeligere å bo der, det er det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no