Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Eneste etnisk norske elev i klassen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 14:55   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Eneste etnisk norske elev i klassen

---


Sist redigert av rine : 10-06-14 kl 18:53.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:16   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Hvis det var mitt barn, hadde jeg flyttet. Til en skolekrets med minst 50 % norske barn. Jeg er egentlig for enhetsskolen, sosialdemokratiet og the works, men ikke på bekostning av mine barns utdanning. Idealismen min får jeg ta på egen kappe, tenker jeg.

For det er klart at det er utfordringer med en skole der knapt noen av barna er vokst opp med norsk som morsmål eller førstespråk. Det er klart det er utfordringer med en skole der hovedressursene bindes opp til å lære enkelte av elevene grunnleggende norsk. Det er klart det er utfordringer med en skole der foreldrene ikke har felles referanseramme, og der et sosialt liv utenom skolen er nær ikkeeksisterende.

Min eldste har lese- og skrivevansker. Jeg ser ikke for meg at hun ville få like god oppfølging på en skole der flertallet av elevene slet med lesing og skriving, på ett eller annet nivå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:18   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Hudfarge er selvsagt helt uvesentlig, i dette spørsmålet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:19   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hudfarge er selvsagt helt uvesentlig, i dette spørsmålet.

Selvfølgelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:21   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det var mitt barn, hadde jeg flyttet. Til en skolekrets med minst 50 % norske barn. Jeg er egentlig for enhetsskolen, sosialdemokratiet og the works, men ikke på bekostning av mine barns utdanning. Idealismen min får jeg ta på egen kappe, tenker jeg.

Jepp, enig med Teo. Også dette med at hudfarge er uvesentlig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:19   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hudfarge er selvsagt helt uvesentlig, i dette spørsmålet.

Ja, selvfølgelig, jeg var bare litt usikker på hva Hattifnatten la i det hun skrev.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:44   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Vi har barna på en skole med rundt 30 % etnisk norske barn. Så langt har det vært relativt uproblematisk. Eneste norske ville jeg vært skeptisk til, men som nevnt over her er det andre faktorer som også teller inn. På skolen hvor jeg jobber vil de tre beste 10. Trinnselevene sannsynligvis være flerkulturelle med et snitt på godt over 5.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:18   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg hadde tatt ut mitt barn, uten tvil. Jeg vil at det skal være minst 50 % etnisk norske barn på skolen der mine barn skal gå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:22   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg ville ikke latt mitt barn være eneste ikke-minoritetsspråklige i klassen, og i hvert fall ikke i en klasse som den som beskrives her, hvor det stadig kommer inn nye elever som ikke mestrer norsk i det hele tatt. Det er bare ikke tenkelig at de kan klare å legge undervisningen fornuftig til rette for alle.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:24   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg ville ikke sendt barnet mitt på en norsk skole der han var eneste norske elev i klassen. Lignende forhold på nærskolen vår var én medvirkende årsak (blant mange) til at vi valgte privatskole i stedet. Norskundervisningen jo lide under slike forhold, og det må jo være sterke utfordringer på undervisningen i det hele tatt når barna ikke har et felles språk. Poden vår er faglig sterk på mange områder, og jeg vet litt om hvor vanskelig det kan være for lærerne å gi indivduell oppfølging under "alminnelige" forhold; jeg er sikker på at det vil være enda vanskeligere på en skole med så mange språklige utfordringer.

Nå har vi valgt den tyske skolen, der Poden ikke er langt unna den eneste "rent norske" på trinnet sitt. Men her er de blant annet helt klar over hvor viktig det er å få ungene opp på samme nivå, og jobber masse bevisst med språket. De har delt klassen i norskundervisning, mellom dem som har morsmålskunnskaper og dem som har norsk som fremmedspråk, og for de mange elevene som ikke har tysk som hjemmespråk har de ekstraundervisning på flere nivåer, og det fortsetter de med helt til elevene er gode nok i tysk til å følge undervisningen uten problemer.

Uten å ha tenkt veldig mye på dette, ville jeg tro at erfaringen fra den tyske skolen burde kunne brukes for å lage gode opplegg for å lære alle ungene norsk uten å dele dem i klasser etter etnisitet. Hvis vi hadde fått inntrykk av at nærskolen vår tok utfordringene på alvor og jobbet skikkelig med dette, ville vi vært langt mindre skeptiske til å bruke skolen selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 17-06-12 kl 15:30.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:27   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Sosioøkonomiske utfordringer er ellers et minst like stort problem på nærskolen vår som språket. Og her er det såklart en stor forskjell til den tyske skolen, selv om det er like mange utenlandske barn og nesten like mange nasjonaliteter der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 17:22   #12
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg har undervist på en slik skole, og jeg ville aldri latt mine barn gå der. Det faglige nivået var lavt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:25   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Det er for øvrig godt under 50 % norske barn i vår skolekrets, og det går helt fint, men vi bor i et område hvor det er mange andre- og tredjegenerasjonselever, få sterke nasjonalitetsgrupper og relativt små språkproblemer. Men det går en kritisk grense et godt stykke før den situasjonen som beskrives i debattinnlegget, som jeg mener ikke kan forsvares i det hele tatt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:26   #14
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Storesøster var eneste etnisk norske i sin klasse (1. og 2.) i München. Det gikk fenomenalt bra. For mellombror ville det blitt en katastrofe.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:27   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Men hva kan gjøres for å unngå at det blir sånn. Så vidt jeg kan lese, er vi jo alle "skyldige?"

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:30   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg synes det er et utrolig vanskelig spørsmål – folk flytter jo vekk fra sårbare skolekretser, og det kan man vitterlig ikke nekte noen å gjøre. Men skoler kan jo også gå den andre veien, sånn som vår gjør – det skyldes nok delvis en del ekstra ressurser og en tydelig bevissthet om at man ikke kan late som at alle elevene har samme forutsetninger. Likevel skyldes det aller mest store byggeprosjekter i området som gjør at demografien har forandret seg veldig, og det er jo ikke noe man uten videre kan sette i gang hvor som helst.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:32   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg kunne sendt barnet til en skole der han eller hun var en av veldig få etnisk norske gitt at det var en blanding av ulike nasjonaliteter blant de andre og ikke sosioøkonomiske problemer i tillegg. Men en slik skole som beskrives der hadde jeg tatt barnet ut av, og det lenge før det bare var en norskspråklig elev igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:34   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, nå er det sikkert ikke så mange av oss som er i en så spesiell situasjon, men hva ville du ha gjort hvis det var ditt barn?

Der vi bodde før, var det i perioder over 90 % elever med fremmedspråklig bakgrunn i de laveste alderstrinnene. Jeg legger ikke skjul på at det var en medvirkende årsak til at vi flyttet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:52   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg mener i hvert fall at skoler med høy andel elever med annen språk- og kulturbakgrunn enn norsk er dømt til å tryne om de ikke går til oppgaven med et veldig høyt bevissthetsnivå om hva som kan være vanskelig. Det går ikke an å late som om alle barna har samme forutsetninger, og det er helt nødvendig å overbevise foreldrene om at man har et gjennomtenkt forhold til de potensielle problemene og et godt system for å håndtere det. Ellers går det ikke bra og man vil skremme vekk ressurssterke foreldre (fra alle etniske bakgrunner, for øvrig, det er da vitterlig ikke bare norske foreldre som er opptatt av at barna deres skal gå på en bra skole, snarere tvert imot!).

Det jeg liker på vår skole er at vi har gjennomført nivådelt undervisning i form av TiEy, og en veldig god og gjennomtenkt aktivitetsskole (SFO) med mange og gode tilbud og relativt stabilt personale. Jeg tror man kommer langt med det. Og så er det naturligvis opp til foreldrene å ikke stirre seg blinde på prosenttall.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:57   #20
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

...

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 19:05.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no