Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-08, 14:21   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Sønnen min skal feires i helgen, med venner på lørdag og familie søndag. Vi skal bake to kaker til lørdagen, og det vil være mye rester igjen. Vil det være usselt å kun servere disse kakerestene på søndagen? Eller bør det være noe urørt på kakebordet?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:29   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg tror antagelig jeg ville hatt et fat med boller eller rundstykker, eller smørbrød, i tillegg til de påbegynte kakene. Bare sånn estetisk sett, slik at det er noe som er "nytt"/ferskt. Men om man "bør"?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:31   #3
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg ville ikke servert rester, men jeg vet jeg er ganske sær på det området.
Til nød kunne jeg servert det som ekstra i tillegg til noe urørt, men jeg ville neppe gjort det heller.
Min eldste har bursdag denne uken og skal feire det på skolen dagen etter barnebursdagen. Jeg sender ikke med rester til skolen heller.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:32   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Hvis restene skjæres opp i passe biter og anrettes pent på nye fat, burde det vel se ferskt og fint ut?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:34   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg hadde glatt servert restene. Det er for teit å kaste masse god kake. Du kan jo skjære den halvspiste kaken opp i pene stykker som du danderer på et fat og pynter med jordbær og fersk mynte.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:34   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg er ikke noen stor tilhenger av hva man bør og ikke bør, men vi lager ofte en "voksenkake" til det selskapet det kommer voksne/familie i. I ditt tilfelle ville det nok vært en urørt/fersk kake til familieselskapet på søndag. Om det er voksne tilstede i barneselskapet på lørdag, slik at det allerede da serveres noe mer "voksent", ville jeg sett an hvor mye rester det var igjen, og så evt. supplert (gjerne med snitter/rundstykker som Skilpadda foreslo).

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:35   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å sette fram rester i familieselskap - du kan jo evt spe på med is og kjeks eller vaffler?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:35   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Vår familie (inkl meg, selvsagt) serverer gjerne rester til familien.

Gjør det gjerne litt estetisk som Elinblu foreslår. Og dersom de "kun" kommer til kake, så ville jeg kanskje laget ett eller annet helt ferskt også.

Man lar da ikke gode kaker gå til "hundene" bare fordi noen forsynte seg fra dem dagen før?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:36   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Får vi se bilde av sjødyrkaken forresten?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:37   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvis restene skjæres opp i passe biter og anrettes pent på nye fat, burde det vel se ferskt og fint ut?

Du skylder meg en cola.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:45   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Hm. Det er bra jeg avstemmer mot virkeligheten iblant. Jeg ville nemlig vært kapabel til å sette frem en halvspist (sjømonster)kake og gulrotkake uten å tenke noe mer over det. Dere har jo helt rett, det burde i så fall blitt presentert som litt mer delikate kakestykker. Det kommer flest voksne både lørdag og søndag, så det er altså planlagt voksenkake i tillegg til sjømonsteret. Jeg får heller lage to gulrotkaker. Så blir nr 2 sprettet søndagen. Det blir begge dagene servert skinkemuffins og pastasalat til barna, mens de voksne får blåmuggostmuffins. Så det blir ikke kun kakefest.

(Du skal få se bilde, Daffy, såfremt den blir seende bra ut. Vi er litt i tvil om det akkurat nå, ettersom vi har litt problemer med å få til kakedekket. Ganache laget på hvit sjokolade smakte nemlig pyton (hadde testrunde i går), og vi har derfor ikke helt løst hvordan vi skal få laget dette fargerike monsteret vårt.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:15   #12
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Selvfølgelig kan man servere rester av kake i familieselskapet. Noen annet er ren snobberi! Ærlig talt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:21   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Hvis du baker firkantete kaker, og ikke pynter med skrift eller mønster som går "rundt" kakekanten, så tar du bare og skjærer den litt til, og legger på et mindre fat dagen derpå. Evt. supplerer med litt ekstra pynt. Vips, så ser den "fersk" ut.

IKEA har (lang)panneformer i alle slags størrelser.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:22   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Nytt melisdryss - voilá!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:26   #15
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg har to som har bursdager to helger på rad, og det pleier å være 3-4 fester til sammen. Så det blir en del "nye" kaker, nettopp fordi jeg synes det ikke er pent å servere en oppdelt togkake, f.eks. Til barnefest, blir det servert en hel ny kake. Så lager vi enorme mengder innbakte pølser, som kan serveres til nesten alle festene, pizzaboller til alle festene, vanlige boller, og annet som kan serveres flere ganger.

Mannen min har bursdag helgen etter, og vi har restekakefest, noe gjestene koser seg med.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:33   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Til familien har jeg ingen hemninger med kakerester. Ikke til andre heller egentlig .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 16:12   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Denne tråden fikk meg til å glede meg til 2.juli.
Da har søsteren min bursdag og jeg får en unnskyldning for å lage sjokoladepavlova.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 16:20   #18
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Jeg har absolutt ingen betenkeligheter med å servere en halvspist prinsessekake o.l. i tillegg til en hel kake. Snakk om sløserier - ingen som kommer i voksenbursdag her er så fine på det at de ikke kan spise restekaker.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 16:31   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Servere halve kaker til familien? Kunne ikke falle meg inn å la være.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 16:34   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om servering av rester i bursdagsselskap

Lett pyntet restekake er bare flott. Eneste er at to kaker på lørdag neppe ville gitt nok rester til å rekke i et familieselskap i slekta mi på søndag.

Skal vi se, sist gang vi var tyve samlet gikk det tre kvart bløtkake, en hel fyrstekake, en ostekake, tre kvart stor langpanne med brownies, masse skoleboller og en stor bolle yogurtkrem med sandkaker til. Og vi hadde spist noe varmt først.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnebursdag

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no