Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tafjordfjella i påsken (ang skredfare og mer)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 20:54   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Tafjordfjella i påsken (ang skredfare og mer)

Hører dette med til et reiseforum tro?

Jeg planlegger årets påsketur (dvs deler av den, den første delen som jeg skal tilbringe med min venninne, før jeg reiser til svigerfamilien på Sunnmøre der mannen og ungen er). Av mange grunner ser det ut til at vi lander i Tafjordfjella, med utgangspunkt i Billingen. Mamma holder nemlig til i Ottadalen, og vi vil besøke henne, og så har ingen av oss lyst til å presse oss inn på overfylte DNT-hytter i "Jotunheimen indre ringvei" som egentlig er nærmest, samtidig som vi vil gå i et område med overnattingsmuligheter, og mulighet for fine toppturer. Da ser dette området ut til å passe bra og er ikke for langt unna.

Så: Det optimale hadde vært om vi kunne forflytte oss hele veien over, og komme ned i Tafjord el. Valldal, da vil vi være i nærheten av svigerfamilien min hvor jeg skal likevel, og kan lett hentes av dem. Det skulle også egentlig la seg gjøre, men usikkerheten ligger i hvordan det er mtp rasfare over på den sida... Ser fra kartet i linken at det ikke er kvista løyper videre fra Veltdalshytta til Reindalsetra, og heller ikke derfra ned til Muldalen. Har mailet med Ålesund-Sunnmøre Turistforening og spurt, og som jeg tenkte er dette pga skredfare. De råder oss til å vente og følge med på føremeldinger når det nærmer seg, det kan være ok å gå den ruta, selv om de vanligvis ikke anbefaler det. Det er jo det vi også har tenkt, men jeg vil gjerne høre om det er noen her som har gått den ruta vinterstid, eller som er kjent i området? Jeg vil gjerne ha innspill og anbefalinger! Tenker også på muligheten for en topptur til Puttegga eller Karitind, noen som har vært der?

Vi kommer som sagt til å vente til det nærmer seg, og høre med lokalkjente (det er vel mange på hjemstedet til samboer som har en viss ide tenker jeg) og ÅST igjen, og hvis det er utrygt ender vi nok opp ved Billingen (evt Grotli) igjen og drar tilbake til mamma, og venter på dem som jeg kan få sitte på med (som jo egentlig var planen).

Men det hadde bare vært så kult å dit!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no