Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enkle og raske middager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 00:48   #1
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Enkle og raske middager?

Kom med dine oppskrifter på enkle og raske middager.

Jeg er veldig glad i denne:
pølsegryte

1 pakke pølser - kuttes i biter
1 boks championger
1 boks mais
1 pose grønnsaksblanding
1 pose kjøttkakesaus

bland kjøttkakesausen som posen sier, og putt oppi alt det andre.
serveres med poteter.

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 00:49   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Vi hadde god og grei middag i går:

En halv kilo karbonadedeig steikes med tacokrydder.
Pitabrød varmes i ovnen.

Pitabrøene fylles med kjøttdeig, diverse grønnsaker -
enten rå, eller om du gidder - woket.

Man har rømme/dressing/salsa/what ever -
og strør ost på toppen.

Nam!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:35   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Hvit saus lages som det står på fiskebollboksen(jeg tar litt mer smør)
Når den er ferdig tilsettes fiskeboller hakket i biter, boks med krepsehaler og reker og en pose grønnsaksblanding. Varm skjell i ovnen og fyll skjellene med blandingen. Serveres gjerne med hvitløksbrød eller varme rundstykker med smør.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 06-10-06 kl 12:47.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:39   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Jeg er veldig glad i Wok som hverdagsmiddag, og den aller raskeste oppskriften jeg kommer på der er

Fres
- 1 eller flere pakker Wok classico
- 1 eller flere pk ferdigoppkuttet kylling
i wok

Kok ønsket mengde ris.

Jeg spiser det med soya saus og mannen spiser det med Thai sursøt saus. 3-åringen peller ut kyllingen og spiser den

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:41   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Steik kjøttdeig og selleri (i biter)
Ha i rømme og en boks Cambells Sjampinjonsuppe

Serveres med ris, og evt salat og brød.


En stor "hit" hos ungene her i huset.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:59   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er veldig glad i Wok som hverdagsmiddag, og den aller raskeste oppskriften jeg kommer på der er

Fres
- 1 eller flere pakker Wok classico
- 1 eller flere pk ferdigoppkuttet kylling
i wok

Kok ønsket mengde ris.

Jeg spiser det med soya saus og mannen spiser det med Thai sursøt saus. 3-åringen peller ut kyllingen og spiser den

Denne har jeg også som kjappis-middag.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:21   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

1 pk marinert laksefilet med pepper og sitron
Grønnsaker
Rømme, creme fraiche, kesam e.l.
Sitron

Legg laksefiletene i en ildfast form med skinnet ned.
Legg grønnsaker (potet, gulrot, sellerirot, kålrot, broccoli, hva du måtte ha i huset) over laksefiletene.
Ha litt olje eller litt smør på.
Hell over en boks rømme.
Legg sitronsiver på toppen.

Stek i ovnen til ferdig.

Har du ekstra dårlig tid kan du bruke frossen grønnsakblanding i stedet for å kutte opp selv.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:52   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.

1 pk marinert laksefilet med pepper og sitron
Grønnsaker
Rømme, creme fraiche, kesam e.l.
Sitron

Legg laksefiletene i en ildfast form med skinnet ned.
Legg grønnsaker (potet, gulrot, sellerirot, kålrot, broccoli, hva du måtte ha i huset) over laksefiletene.
Ha litt olje eller litt smør på.
Hell over en boks rømme.
Legg sitronsiver på toppen.

Stek i ovnen til ferdig.

Har du ekstra dårlig tid kan du bruke frossen grønnsakblanding i stedet for å kutte opp selv.

Må bare legge til at det fungerer veldig fint med filetene og grønnsakene pakket inn hver for seg i folie også. Sparer mye grisete oppvask...Ellers lager jeg det samme i dyp stekepanne også med rømme eller fløtesaus (bare blandet med krydder og littegrann vann/melk).

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:41   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

En boks tunfisk i vann
Litt purreløk
Noen halve cherrytomater
En boks kesam
Salt og pepper

-------} blandes

Dette serveres sammen med kokt spagetti

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:36   #10
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Dette er en av favorittene her i huset. (Beregnet for 2)

2 stk laksefilet
4/5 "bunter" tagliatelle.

1 rødløk - skjæres i skiver
4 gulrøtter - deles i 4 på langs
Brokkoli - små buketter
1/2 squash - skiver

Noen ganger steker jeg alt av grønnsaker og noen ganger koker jeg dem (brokkoli/gulrøtter) Koker jeg det - så lar jeg det ikke stå så lenge. Liker at det er litt sprøtt.

Krydres etter behov og ønske.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:41   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

1 pakke kyllingstrimler (eller oppskåret kyllingfilet) brunes i litt olje sammen med en neve cashewnøtter. Ha på en spiseskje eller to med ajvar, en skvett soyasaus og en noe større skvett fløte, rør sammen og kok litegranne inn. Server med kokt ris og dampet brokkoli.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:52   #12
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkle og raske middager?

Laksefilèt ovnsbakes eller stekes på panna.
Kok opp fersk pasta
1 boks ost og bacon saus fra Fjordland

Mer trenger man ikke.
Dette er gjort på 20 minutter og er veldig godt.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no