Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du kresen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 12:00   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det var jo ikke et alternativ å ikke spise ost eller reker, lizm. Jeg drikker ikke nøgne ø, men ikke Ringnes eller Heineken heller.

Jeg drikker helst Hansa eller Carlsberg, men Heineken er på tredjeplass.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:01   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Dustepoll. Alternativet brokkoli manglet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:07   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva sier Teomannen til det resultatet?

Helt konkret så sa han "Hobbykokk? Du!?".

Det var nok oste- og vinpreferanser som forvirret utfallet av testen, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:08   #44
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg er altså generelt kresen, men ikke på den måten testen tester det. Jeg er ikke fin på det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:09   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en halvsmal film om to snart middelaldrende menn som drar på vinsmakings-roadtrip. Bra film, og så passer den veldig godt inn i profilen på "Hobbykokken" som jeg også, selvsagt, kom ut som. Og jeg synes ikke beskrivelsen var spesielt snipete, jeg kjente meg veldig godt igjen i alt sammen, egentlig.


Jeg har sett den. Husker det nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:10   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg ble "Gourmeten". Det var ufortjent og noe tilfelig, vil jeg si . Jeg er veldig langt fra noen gourmet.
Jeg spiser dog ikke ferdigpizza og jeg foretrekker ost som ikke er kjøleskapskald. Øl liker jeg egentlig ikke, så da svarte jeg Nøgne Ø som jeg har fått servert hos et vennepar til hjemmelagde pølser en gang (og da passet det faktisk utmerket). Dessverre har jeg ikke vært på Moma eller El Bulli, men jeg har da lært meg det tekniske bak HvordanDrikkeVin og jeg drikker ikke pappvin. Dermed ble jeg visst en Gourmet .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:13   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Helt konkret så sa han "Hobbykokk? Du!?".

Det var nok oste- og vinpreferanser som forvirret utfallet av testen, tenker jeg.

Haha. Broren hans ble regelrett snurt over å havne i samme kategori som meg. Den testen fornærmer virkelig på alle nivå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:15   #48
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en halvsmal film om to snart middelaldrende menn som drar på vinsmakings-roadtrip. Bra film, og så passer den veldig godt inn i profilen på "Hobbykokken" som jeg også, selvsagt, kom ut som. Og jeg synes ikke beskrivelsen var spesielt snipete, jeg kjente meg veldig godt igjen i alt sammen, egentlig.

Åh. Jeg forvekslet den med Sliding Doors, og skjønte ikke hvor den passet inn.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:16   #49
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg liker ikke hverken ost eller rød vin, så ja kresen er jeg. Av samme grunn passet ikke denne undersøkelsen så godt på meg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:18   #50
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg hadde ingen vanskeligheter med å svare sånn at jeg kom ut som 100 % gourmet, for å si det sånn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:20   #51
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du kresen?

Ditt resultat: 3 Den halvinteresserte

3 Den halvinteresserte:
Du har gjort Rema 1000-slagordet til en leveregel: Det enkle er ofte det beste. På polet går du etter «en god vin til rundt hundrelappen» (gjerne en du har drukket før). Du piffer opp fiskesuppen fra Findus med litt ekstra råvarer og synes «Firestjerners middag» er et inspirerende program. Når livet er herlig legger du bilder av rekesmørbrød og hvitvin på Instagram og Facebook.




Slik er din profil:

3 Den halvinteresserte: 59%

2 Hobbykokken: 57%

4 Hermetikk-kongen: 32%

1 Gourmeten: 28%

Vel, jeg gjettet på noen spørsmål, og svaret ble jeg ikke fornærmet over. Halvinteressert og "Rema 1000" stemmer nok.
Hermetikk-konge er jeg definitivt ikke, og noen gourmet kokk er jeg nok ikke.


Sist redigert av Liljekonvall : 20-10-12 kl 12:25.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:28   #52
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg hadde ingen vanskeligheter med å svare sånn at jeg kom ut som 100 % gourmet, for å si det sånn.

Nei, det er jo rimelig opplagt hvilke svar man skal velge, men om man skal svare så tett opp til sannheten som mulig, så ser det bedre(?) ut på mine vegne enn realitetene tilsier.
De skulle tatt med noen ekstra spørsmål om sfærer og molekylær gastronomi, da hadde jeg endt opp der jeg hører hjemme

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:40   #53
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg ble hobbykokken (80 %) og er enig med Toffskij i at mange av formuleringene var snipete.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:41   #54
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kresen?

Morsom, men gastronomisk sett useriøs test. Spørsmålet om man alltid lukter på korken for eksempel. Det ville jo være helt bak mål å lukte på en skrukork. Eller på en plastkork. Og sier valget om man velger en spansk Rioja eller en rød Burgunder noe om folks gastronomiske preferanser? Hvordan kan det det uten at man vet om det er en rustikk tilberedt entrecote eller indrefilet man spiser, og før man vet hvilket tilbehør biffen kommer med?



Slik er din profil:
2 Hobbykokken:

76 %
1 Gourmeten:

59 %
3 Den halvinteresserte:

36 %
4 Hermetikk-kongen:

6 %
Prøv igjen | Statistikk

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:44   #55
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De tok meg da på kornet da.

samme her.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:45   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg ble hermetikk-kongen. Og det stemmer nok.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:45   #57
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du kresen?

Hm. Jeg kom ut som "halvinteressert". Passer bedre i katoegorien "gir blaffen", dersom den hadde eksistert.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 12:56   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg er veldig lite kresen i betydningen "skeptisk", og jeg både spiser kjøleskapskald ost til hverdags, drikker pappvin innimellom og kjøper tidvis frossenpizza (men ikke så ofte som "et par ganger i måneden"). Drikker også vanligvis "vanlig" øl, men Nøgne Ø er bedre, og jeg liker ordentlig gode ting veldig godt, så i den forstand er jeg kresen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 13:00   #59
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg ble halvinteressert. Det stemmer jo det, jeg var bare interessert i halvparten av spørsmålene. Syntes ikke teksten og beskrivelsen var så ille, men verre var det med testen. Jada - jeg vet det er på gøy, men her slår det igjen inn med hvordan alkohol er en innarbeidet selvfølgelighet. Min vin og ølinteresse påvirkerikke mitt forhold til mat og matlaging.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 13:04   #60
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Mannen drakk Nøgne Ø her om dagen, men lite mat/drikke-nysgjerring og traust (i forhold til det jeg alltid har drukket/spist) ba jeg ikke om å få smake. Skal gjøre det neste gang.
Ellers har jeg inntrykk at at vi (+/- 40?) nå har kommet i den alderen der man skal/bør være interessert i ny og spennende mat og drikke, og jeg ser tydelig at det finnes trender jeg ikke får med meg. Som sist vi hadde venninnetreff og det var selvsagt at vi måtte ha Cava og jordbær. Når gikk man fra ost og vin (som jeg absolutt ikke foretrekker i forhold CogJ, altså) via Sushu og til dette alternativet? Jeg får ikke med meg sånne ting, jeg, og i forhold til mattrender føler jeg meg ofte som den som kommer i stonewashed jeans mens de andre går i Skappel-genser. (Eller noe sånt. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no