Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Prolaps-ferietips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 11:30   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Prolaps-ferietips?

Jeg vil veldig gjerne ha tips til hvordan ta ferie fra prolapsen, men om dere ikke har det: Jeg har nettopp måtte avlyse en ukes badeferie i Hellas pga prolaps/ryggtrøbbel. Kan ikke reise når jeg ikke kan sitte stort mer enn 5 minutter i strekk... Kan gå/stå en times tid utpå ettermiddagen, ellers er det konstant veksling mellom gåing og ligging.

Barna kommer til å bli veldig skuffet når de hører dette. Tips til plaster på såret? Vi får igjen på forsikringen så ferien kan vi ta en annen gang men vi har jo gledet oss og tatt fri denne uken... Badeland kan kanskje gå om noen dager men ellers kan vi jo ikke finne på så veldig mye spennende heller...

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:02   #2
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

82 visninger men ingen tips???! Det bekrefter vel det jeg mistenkte...

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:06   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Er du alene med ungene? ( jeg husker ikke sivilstand for flertallet her inne..)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:15   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Har en velvillig samboer (som ikke er far til ungene, riktignok).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:17   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Vi hadde nok reist med ungene, altså den av oss som var frisk, men skjønner at det blir litt annerledes da det er bonusforeldre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:26   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Hvor gamle er barna? Og hvor bor dere?

Har du forsøkt taping av ryggen med slik fargetape som fysio o.l bruker? Sist runde for meg gjorde det hele MYE enklere, da muskelaturen ikke ble dratt for langt og fikk mulighet til å slappe mer av. Kortere rekonvalens. Da er det også enklere med smertestillende, for du vil ikke kunne bevege ryggen utenfor komfortsonen selv når smertene reduseres.

Noen reisevarianter gjør jo veksling mellom gåing og sitting mulig, som fly, båt og tog. Slik sett hadde jeg sett på en sydentur med hotell som dekker barnas behov som bra, da de er opptatte med bading og fritidsaktiviteter, mens du kan styre dine behov. Men nå har du jo vurdert reisen som uoverkommelig, så da går det jo kanskje an å se på alternativer som kan være i samme gate, men nærmere?

Jeg har kronisk sykdom som gjør meg rimelig ubrukelig det meste av tiden, og Sunwing Resort har vært redningen for oss i mange år. Barna er aktivisert, far slipper å tenke ut masse aktiviteter hver dag og vi har alt på et sted som vi måtte trenge. Vet det finnes feriesentere som mye aktiviteter både i Sverige og Danmark, men mulig det vil involvere bilkjøring og det har vært det vanskeligste for min del med vond rygg ihvertfall.

Riktig god bedring

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:31   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Og, nå så jeg alder på barna Da vil jeg satset på noe som vil holde dem i aktivitet, ja. Og hvor du slipper å måtte trå til nevneverdig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 17:50   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Det er kanskje en litt vanskelig sak å gi tips i når man ikke helt kjenner formen din, og ikke kjenner aktivitetsnivået på ungene. Har du rolige unger som klarer seg mye selv, så blir jo radiusen langt større enn om man har villbasser som må gjetes. Hva som er "riktig" plaster på såret kommer jo også veldig ann på hva dere liker.

Vi hadde et slikt år der mannen var skikkelig dårlig med virus på balansenerven. Vi dro på ferie likevel, med den avtalen at han bare bidro det han orket. For oss var det en riktig avgjørelse.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 18:36   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Kan dere reise noen plass med tog og/eller båt kanskje? Da slipper du å sitte hele tiden. Ellers så overlever ungene om de ikke får dratt på ferie nå. Klart det er skuffende, men sånn er det av og til. Håper du blir bedre snart.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 19:41   #10
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Takk for innspill. Ja det var jo sånn sunwing-ferie vi skulle på, og jeg tror det hadde gått greit hvis vi kunne ha teleportert dit. Men jeg må gå/ligge hele tida, og da er det ikke så lett... Spørs om det blir som frukt sier at sånn ble det rett og slett nå... Kanskje bestemor og bestefar trår til med en overnatting hos dem. Jeg har kommet på at ungene kan få ha gjester på overnatting i telt i hagen. Kanskje strandtur ved varmere vær, og film/TV-spill inne. Så må vi kanskje ta de "store" familie-opplevelsene en annen gang.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 20:02   #11
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Ja, sånn ble det nå.
Vi hadde en sånn sommer i fjor. Det var kjipt, men vi la opp til flest mulig turer til nærmeste badevann så fort været tillot det, og hadde telt i Hagen, bålpanna i hyppig bruk og mye overnattingsbesøk. Og så hadde ungene hyggelige lesestunder/iPad-tid sammen oppi sengen hos meg på skift. Alt går.

God bedring!

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 20:24   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Stakkars deg! :ikke så konstruktiv: Jeg synes hjemme-ferie er helt toppers, da. Ikke at det er noen trøst, kanskje.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 20:39   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

God bedring!

Man "må" ikke reise til utlandet for at barna skal ha det gøy. Lag dagsturer, gjør ting dere normalt ikke gjør og det ser jeg jo du allerede har tenkt på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 20:43   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

God bedring, kjipt å bli hemmet så mye rett før ferie.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

God bedring!

Man "må" ikke reise til utlandet for at barna skal ha det gøy. Lag dagsturer, gjør ting dere normalt ikke gjør og det ser jeg jo du allerede har tenkt på.

Man må selvsagt ikke, men jeg skjønner jo at det blir kjedelig når man egentlig hadde sett fram til en ferie som det ikke ble noe av.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 20:47   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

God bedring, kjipt å bli hemmet så mye rett før ferie.



Man må selvsagt ikke, men jeg skjønner jo at det blir kjedelig når man egentlig hadde sett fram til en ferie som det ikke ble noe av.

Selvsagt gjør det det, men går det ikke så går det ikke. Det skjønner nok barna også. Jeg hadde nok lovet dem tur så snart det ble mulig, dvs i neste ferie eller noe sånt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 21:31   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Dersom du ser for deg at det, innen rimelig tid, blir mulighet for en 'syden' ferie, ville jeg gått for det. Om flyturen ikke er for lang, og du har midtgangsete, er det mulig å reise seg og gå en gang i blandt.

Velg et sted med stort bassengområde, så kan barna farte rundt på egenhånd, mens du slapper av i solstol, går, bader og gjør kjedelige øvelser. Det krever selvsagt at samboeren din er villig til å ta mye av ansvaret underveis.

Jeg har hatt flere prolapser, så det har vært flere ferier der jeg har vært redusert og aktivitetsnivået har måttet reduseres. Det har heldigvis aldri vært så ille at jeg ikke har kunne flydd (har nok hatt med timingen å gjøre - der har jeg hatt litt flaks).

Håper dere finner utav det og ikke minst at du snart blir bedre

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 21:45   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Jeg har hatt to temmelig akutte prolapsoperasjoner, og hadde nok ikke tatt sjansen på flytur eller andre ferieaktiviteter som økte sjansen for å forverre tilstanden. Det er rett og slett ikke verd det, når en vet hvor ille det kan bli. Jeg har prøvd meg på mye og strukket meg langt for å være med på ting og gjøre ting til tross for ryggproblemene, og jeg har angret. En flytur til "syden" er for mye sitting uansett om en reiser seg opp litt.
Badeland med barn ser jeg også på som litt mindre ideelt egentlig. Tanken på å skli på glatte fliser gjør at jeg kjenner det ned i stortåa.. Hilsen en som har lært The hard way når det gjelder prolaps, og riktig god bedring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 00:12   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Nei, jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skulle ha kunnet klart å fly, i fjor sommer med den prolapsen min hadde jeg en maxgrense for stillesitting før tårene spratt på omtrent 15 minutter. Og en strabasiøs reise ville ha plassert meg på operasjonsbordet tipper jeg.
Men vi snakker jo om forskjellig grad av smerter, jeg hadde dager jeg ikke klarte å reise meg opp, og var krykkeavhengig hele sommeren, og hvis jeg ikke husker helt feil fra en annen tråd her er vel du omtrent der du også eller?

Vi kjøpte inn nye hageleker forresten- kubb og hageyatzy var poppis!

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 00:17   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prolaps-ferietips?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Takk for innspill. Ja det var jo sånn sunwing-ferie vi skulle på, og jeg tror det hadde gått greit hvis vi kunne ha teleportert dit. Men jeg må gå/ligge hele tida, og da er det ikke så lett... Spørs om det blir som frukt sier at sånn ble det rett og slett nå... Kanskje bestemor og bestefar trår til med en overnatting hos dem. Jeg har kommet på at ungene kan få ha gjester på overnatting i telt i hagen. Kanskje strandtur ved varmere vær, og film/TV-spill inne. Så må vi kanskje ta de "store" familie-opplevelsene en annen gang.

Det er nok lurt. Noen ganger må man prioritere helsa. Kanskje ungene kan få noen nye leker de ønsker seg eller noe?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no