Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg gode podcasts!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-09, 21:07   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg hører absolutt mest på Sixty Minutes og Lydverket. Jeg laster ned en hel haug andre også, alle nevnt i denne tråden, men de hører jeg barepå i ny og ne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:36   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Kan noen fortelle meg hvordan dette egentlig virker? Jeg har iPod og la inn et par podcastere derfra, men jeg skjønner liksom ikke mer... Hvordan oppdateres den?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:40   #23
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Misjonen er en av mine favoritter også.
Meggene går det også an å høre på.
http://www.p4.no/lyttesenter/

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:47   #24
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

NRK har mye lyttbart; kan finne på å høre på påskelabyrinten også jeg
http://www.nrk.no/podkast/

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:58   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Alle NRK sine ligger på Itunes også, der kan du velge å abonnere på dem. Du kan få den til å oppdatere hver gang du kobler ipoden til maskinen din f.eks. Trykk på "Min Ipod" eller noe slikt, og på synkroniser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 10:59   #26
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Bridget Kendall, The Forum, BBC ... her finner du gamle programmer også. Fantastisk bra .....

http://www.bbc.co.uk/worldservice/pr...00_forum.shtml

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 16:38   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

BBC sin Women's Hour er tidvis bra.

For de som vil ha videocasts så har jeg utviklet et avhengighetsforhold til "Target Women" og ler så jeg griner på toget mens alle ser rart på meg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 16:48   #28
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Sånn er livet og På livet laus fra nrk er også av og til verdt å lytte til. Og Bok i P2.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 07:56   #29
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.


Noe kulturelt som jeg synes er veldig underholdende er BBC Radio 5 Live's Mark Kermode og Simon Mayos filmanmeldelser. Har hørt et par programmer så langt, og jeg humrer en del.

Enig! For alle med litt over middels interesse for film er denne veldig morsom. En annen BBC-podcast som er morsom er 'Adam and Joe', humor i litt mer voksen P3stil. En annen stor favoritt er 'Ricky Gervais on...'(han fra 'the Office' og 'Extras'). Problemet er at det bare er noen som er gratis og at iallefall jeg har problemer med å spille av om jeg laster ned lovlig fra I-tunes. Men alt er selvsagt å finne hos piratene!

Ellers laster jeg ned 'South Asian Evening Report' og 'Historyhour', også på BBC


Og av norsk har jeg vært innom 'Radioresepsjonen' ganske ofte.

Jeg har hørt på podcaster hele våren til og fra jobb og det passer utmerket, og gjør det bittelitt mindre irriterende å vente på forsinkede tog!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:02   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

A.V. Talk fra The A.V. Club kan veldig anbefales. Link nederst til høyre på forsiden deres.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:39   #31
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

YALE UNIVERSITY OPEN COURSES
(finnes i iTunes)

Astronomy
ASTR 160 - Frontiers and Controversies in Astrophysics, Spring 2007

Biomedical Engineering
BENG 100 - Frontiers of Biomedical Engineering, Spring 2008

Classics
CLCV 205 - Introduction to Ancient Greek History, Fall 2007

Economics
ECON 159 - Game Theory, Fall 2007
ECON 252 - Financial Markets, Spring 2008

English
ENGL 220 - Milton, Fall 2007
ENGL 291 - The American Novel Since 1945, Spring 2008
ENGL 310 - Modern Poetry, Spring 2007

History
HIST 119 - The Civil War and Reconstruction Era, 1845-1877, Spring 2008
HIST 276 - France Since 1871, Fall 2007

Philosophy
PHIL 176 - Death, Spring 2007

Physics
PHYS 200 - Fundamentals of Physics, Fall 2006

Political Science
PLSC 114 - Introduction to Political Philosophy, Fall 2006

Psychology
PSYC 110 - Introduction to Psychology, Spring 2007

Religious Studies
RLST 145 - Introduction to the Old Testament, Fall 2006

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:09   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Oj, så kult!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:39   #33
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Opprinnelig lagt inn av thnp, her.

YALE UNIVERSITY OPEN COURSES
(finnes i iTunes)

Har du hørt på disse? Har de bra lydkvalitet?

Jeg har prøvd å høre på endel forelesninger før, men de fleste har så dårlig lydkvalitet at det blir vanskelig å høre på når man er ute desverre. Har ikke hørt på noe fra Yale da, riktignok.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 08:28   #34
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Har du hørt på disse? Har de bra lydkvalitet?

Jeg har prøvd å høre på endel forelesninger før, men de fleste har så dårlig lydkvalitet at det blir vanskelig å høre på når man er ute desverre. Har ikke hørt på noe fra Yale da, riktignok.

Lydkvaliteten er helt topp!!! De har gjort en kjempejobb med den audiovisuelle biten!

De ligger forøvrig også ute som video-podcast inne i iTunes.

Fra Yale har jeg hørt Introduction to Psychology (utrolig bra), og hører nå forelesningsserien som heter Death. Sistnevnte er dog ganske drøy, og jeg tror nok at man bør lese en del ved siden av for å klare å følge denne.

/TH

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 08:34   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg kan visst ha podcaster på mobilen min, men aner ikke hvordan jeg laster dem ned. Noen som har mulighet til å forklare?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 21:36   #36
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg kan visst ha podcaster på mobilen min, men aner ikke hvordan jeg laster dem ned. Noen som har mulighet til å forklare?

Blir ikke så enkelt når man ikke vet hvilken mobiltelefon eller hvilket operativsystem du bruker (Win or mac?).

Det enkelste er vel kanskje å google noe følgende (pleier fungere):
""Mobilprodusent" "modell" podcast"


/TH

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 13:47   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg henter opp igjen denne etter at NRK har fått no-no til å podcaste programmene med mest musikk. Dermed blir det ikke noe mer lydverket ser det ut til. Finnes det andre musikkprogrammer, gjerne utenlandske, som er like gode og dekker like bredt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no