Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

"Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 14:35   #21
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

:føler meg sjikkeli ignorert:

Men i alle dager, at jeg kunne overse et så ... eh... originalt forslag.

Ikke for det, brunost får man vel lagd uten stekeovn? Eller kanskje jeg skal skrape siste rest ut av primboksen siste besøk hadde med og prøve meg på noe frityr eller noe?

Vurderer tilslørte bondepiker. Men er litt skeptisk til å servere krem på toppen av kremet fiskesuppe.

Mad muff, hva er det egentlig? All slags amerikanske kjeks er veldig lett å få tak i faktisk, oreo også.

Takk for alle gode forslag, keep ´em coming.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:39   #22
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har servert fårikål i tropene med stort hell, men det er jo vanskelig uten lam, ja. Men kjøttdeig finnes det kanskje?

Det er lammekjøtt(deig) her, altså. Men alt jeg har kjøpt til nå, både i butikk og på restaurant, har vært såpass seigt og småkjipt at jeg ikke tør å gi kjøttet en så avgjørende plass i trakteringen... Men fårikål krever kanskje ikke førsteklasses kjøtt, koketida tatt i betraktningen.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:42   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

riskrem med rød saus er vel rimelig typisk norsk - men det går kanskje ikke med all ris? (aner ikke for jeg kan ikke fordra hverken risgrøt eller riskrem selv)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:57   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Mad muff, hva er det egentlig? All slags amerikanske kjeks er veldig lett å få tak i faktisk, oreo også.

Takk for alle gode forslag, keep ´em coming.

Har du gått glipp av den lange oppskrift tråden til Fibi? Her finner du Mad muff pai. Kan anbefales. Vaniljekrem er vel mulig å få laget på noen måte om det ikke finnes ferdig?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:59   #25
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Ok, glem "norsk" mht dessert. Kravet "hint av norskhet" er oppfylt med fiskesuppa.

Nå trenger jeg bare tips om desserter som harmoniserer, og som ikke krever stekeovn.

Kremost tror jeg ikke at jeg får tak i, ellers kunne mad muff eller annet ostekake vært en mulighet.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:01   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Hvor i alle dager er dere når du ikke får tak i sånne ting? Dere bor vel ikke langt i bushen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:02   #27
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Har du gått glipp av den lange oppskrift tråden til Fibi? Her finner du Mad muff pai. Kan anbefales. Vaniljekrem er vel mulig å få laget på noen måte om det ikke finnes ferdig?

Jeg skjønte av måten det ble nevnt så henslengt at vi hadde med å gjøre en FP-favoritt jeg har gått glipp av.

Fant fort fram til riktig tråd, da. Men iom kremost-problematikken tror jeg altså ikke den funker.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:04   #28
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Se prikk, Elisabet. Ikke i bushen, men i en helt annen matkultur. Den lokale maten holder meget høy kvalitet og blir foretrukket av de fleste, så markedet for vestlige varer er ganske begrenset.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:13   #29
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Dette hørtes kjent ut, fra da vi bodde i Moskva. Alt man ikke får tak i. Får jeg også prikk om hvor du er?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:46   #30
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Hva med panna cotta til dessert? Med bærsaus?

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:11   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Jeg ville gått for fruktsalat, tror jeg. Med sjokoladebiter, servert med is eller vanlijekrem.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:51   #32
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Kremet fiskesuppe med purre, gulrot, gressløk og dill ble knallsuksess. Desserten ble varm fruktsalat med chili og vanilje, servert med is. Eneste rette på et sted hvor frukten er så god som her.

Tusen takk for innspill!

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:02   #33
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Høres bra ut. Håper dere trives, der i varmere strøk. I den snøstormen som har vært her i dag frister det veldig å forflytte seg en del breddegrader sørover.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:19   #34
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Flott at det ble bra! Jeg må si her jeg sitter og hutrer at jeg misunner dere varmen.
(Og lurer også på hvor dere er?)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:58   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Kremet fiskesuppe med purre, gulrot, gressløk og dill ble knallsuksess. Desserten ble varm fruktsalat med chili og vanilje, servert med is. Eneste rette på et sted hvor frukten er så god som her.

Tusen takk for innspill!

Hah, begge mine forslag gikk rett hjem. Bra at det ble vellykket!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:28   #36
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hah, begge mine forslag gikk rett hjem. Bra at det ble vellykket!




Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Fiskesuppe? Med laks, torsk, skalldyr - gulrot, potet og purre i? Og fløte! Kanskje litt vel sommerpreg på det?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fiskesuppe var et godt forslag - skjønt meierivarene er kanskje så som så? :fordomsfull:


__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:55   #37
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.









__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:59   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Aha! Jeg stjal visst uhemmet. Overbringer naturligvis en blomsterkvast og en dyptfølt beklagelse.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:01   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Jeg lurer veldig på hvor du er.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:02   #40
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Norsk" middag i utlandet. Hva ville du servert?

Til neste nasjonalmiddag må du skaffe ovn. Så kan du klinke til med det norskeste av det norske: Pizza Grandiosa.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no