Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

"Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-14, 20:55   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

"Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

En noe teit overskrift, men altså.

Jeg skal ned en del kilo, mannen skal også ned, og vi må prøve å reduserer melk så mye som mulig, vi ønsker også å reduserer brød, pasta og ris.

Jeg trenger tips og råd til gode frokoster, som går fort.
Lunsj, salater som holder seg bra, andre ting?
Middag, hva kan erstatte pasta, ris og poteter i større grad.

Det er viktig at maten kan holde blodsukkeret stabilt. Og hva er sunt og kan hjelpe på et sukkeravhengig menneske som er veldig sensitiv i forhold til blodsukker?

Noen gode tips til nettsider eller blogger der ute?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 21:01   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes.

Jeg liker cottage cheese til frokost, sammen med litt bær eller korn. Mange synes det blir tørt, du kan bruke lettsyltetøy da.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 21:54   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes.

Jeg bruker tynne hjemmelagde knekkebrød, ture lavkarboknekkebød med nøttesmak. Cottage Cheese og Kesam (kvarg) metter med få kalorier. Fisk, lyst kjøtt og supper til middag. Erter, bønner og linser til tilbehør. Laks med grønne puy linser er en familiefavoritt. Minst 30 minutter moderat mosjon hver dag, heller ofte enn hardt er vår erfaring. Og minst mulig alkohol.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:01   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes.

Takk.

Cottage cheese og kesam utgår pga melk.
Alkohol er ikke noe "problem", da det er noe vi nyter kun et par ganger i året.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:01   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes.

Hjemmelaget knekkebrød og musli er godt og kjapt. Musli blir lity rart uten melk riktignok. Men hjemmelaget k ekkebrød metter godt. Med masse makrell i tomatnog agurk feks.
god oppskrift på trines matblogg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:03   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes.

Jeg har kjøpt boka til Berit Nordstrand uten helt å vite hva jeg går til. Men jeg håper det vil ha en effekt etterhvert...

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:26   #7
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes.

Egg holder meg mett lengst av all mat! Knekkebrød gjør meg bare sulten, selv hjemmelaget! -Samma med musli, blir fort sulten igjen. Grovt brød meg egg holder meg gående til lunsj! Uansett så er det å ha noe å gjøre det som funker best, altså ha noe å gjøre slik at du ikke tenker på neste måltid eller rekker å småspise...
Jeg spiser det jeg har lyst på, men det gjelder å begrense mengdene! Ikke spise meg stappmett, men sånn passe slik at jeg orker gjøre noe etterpå framfor å kollapse på sofaen...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:40   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Jeg har sklidd ut nå, men var i en periode litt nøye på å kutte en del på karbohydratene.

Alternativ til potet, pasta og ris har vært:

Blomkålmos:
Kokt blomkål, en dæsj smør/skvett melk eller fløte, salt, ev revet ost som moses.

Hakket blomkål:
Finhakket blomkål som freses i panna med smør/olje og saltes.

Grønnsaker som surres i olje/smør og saltes/krydres.

Brød har jeg erstattet med rugsprø eller knekkebrød. Og i perioder har jeg bakt lavkarbobrød.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:57   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Minst 5 måltider om dagen, ikke la det gå mer enn 3 timer mellom hvert måltid for å holde blodsukkeret vedlike. Frokost, lunsj, mellommåltid, middag og lett kvelds. I perioden der vekten skal ned er tallerkenmodellen grei å følge, 1/3 (aller helst 1/2) skal være grønnsaker (og litt frukt), 1/3 (1/4) til kjøtt og andre proteinrike matvarer og resterende 1/3 (1/4) til karbohydrater som ris, pasta, potet og slikt.

Pass på å drikke masse vann i løpet av dagen, gjerne 2 liter.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 12:08   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Tenk på endringene som evigvarende og noe dere skal gjøre til dere er 95. Ikke en kur.
Bak grovt brød og evt. knekkebrød selv.
Ha en absolutt maksgrense for antall skiver og porsjoner. Jeg har to tynne skiver eller knekkebrød pr. brødmåltid og maks 1 middagsporsjon. UANSETT hvor godt det er eller hvor sulten jeg mener jeg er.
Kjøp små middagstallerkner, så små som mulig. 5 cm i diameter er stor forskjell i matmengde. Vi bruker gamle PP-tallerkner fra 60-tallet, de er betydelig mindre enn Jasper Conran-tallerknene vi bruker til fint.
Halvparten av middagstallerknen skal være grønnsaker, resten skal være mest kjøtt/fisk og litt karbs.

Det er lov med godteri på lørdag.

Tenk næringsinnhold og sunnhet, vel så mye som kalorier. lag mat fra bunnen så du reduserer sukker og salt. Spis gjerne noen vegetarmåltider pr. uke.

Gå tur. Helst hver dag.

Last ned Skimble Workouts og prøv treningsprogrammene som er for vektnedgang.

Hvis du skal lykkes må du bestemme at de reglene du lager deg nå er uten unntak. Du kan heller ikke være for streng hvis dette skal vare til du er 95.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 14:12   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Men eg syns det var strengt, det du skriv, harriet. Eg kunne aldri klart det på den måten. Men det er sjølvsagt ulikt frå person til person. Eg har fulgt Grete roede, fordi på den måten held eg auga både med at eg får i meg nok av dei ulike tinga, og eg kan variere mykje på maten. Eg klarer ikkje lavkarbo, er alt for glad i brød.

Det eg er heilt einig i, er at det mø vere endringar som du kan leve med over mange mange år, og som til slutt blir integrert i deg som den måten du ønsker ha det på. Eg er der no etter eit år og ti kilo, og mannen etter eit og eit halvt år og tjue kilo.

Det var visst ikkje heilt dette du spurte om. Kvifor skal melka heilt ut av kostholdet? Litt kalsium skal ein vel ha i seg?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 14:24   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Takk for råd.
Vi har 3 i husholdningen som reagerer/er sensitive på melk, og dermed bør også middagen inneholde minst mulig av dette.

Jeg vet jo at mange av feilene jeg gjør er å spise for mye mat og for mye godis. Det er bare det at for meg er mat trøst, belønning og kos i altfor stor grad.
Jeg trenger å komme inn i en bedre rytme. Litt godis på lørdag, mindre porsjoner osv. Treningen er på plass, sånn nesten. Nå i jula har jeg trent annahver dag, målet er 3 dager i uka.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 15:52   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Det viktigste er at du finner noe du kan leve med. Resten av livet. Det nytter lite å gjøre endringer du ikke vil klare å holde i lengden.

For meg er det beste alternativet til potet/pasta/ris ingenting. Det er bare en vanesak. Vi lager mer grønnsaker til middagene heller, sånt som man kan spise så mye man vil av.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 17:15   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

maks 1 middagsporsjon. UANSETT hvor godt det er eller hvor sulten jeg mener jeg er.

Mannen kjører samme opplegget (i kombinasjon med andre ting selvfølgelig), og det med å bare forsyne seg en gang til middag er det soom virkelig hjelper for ham. Grønnsaker kan han spise så mye han vil av, så klart. Og så må han passe på at han ikke "tar igjen" til kveldsmaten.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

For meg er det beste alternativet til potet/pasta/ris ingenting. Det er bare en vanesak. Vi lager mer grønnsaker til middagene heller, sånt som man kan spise så mye man vil av.

Samme her. Alle middager som er karbotunge i seg selv (spagettiretter f.eks) blir laget svært sjelden. Vi har alltid en eller annen karbokilde til middag (fullkornsris, byggryn, fullkorspasta evt. poteter), men vi voksne spiser svært begrenset av det.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:41   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Jeg synes ikke det er så strengt. Jeg slipper jojo-slanking, med Grete halve året og full rulle andre halvparten. Jeg elsker mat og spiser god kvalitetsmat hver dag, har sjokkis til kaffen nå og da eller spiser kake innimellom. I mitt liv er det rom for vin og smør, men faktum er at dersom jeg skal veie ca 65 kilo må jeg spise det en på 65 kilo spiser. Og det er ikke så mye, og mindre blir det når alder siger på og forbrenningen blir lavere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 09:32   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Jeg syns hver gang jeg leser det at "1 middagsporsjon" er et veldig unøyaktig mål.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:12   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes ikke det er så strengt. Jeg slipper jojo-slanking, med Grete halve året og full rulle andre halvparten. Jeg elsker mat og spiser god kvalitetsmat hver dag, har sjokkis til kaffen nå og da eller spiser kake innimellom. I mitt liv er det rom for vin og smør, men faktum er at dersom jeg skal veie ca 65 kilo må jeg spise det en på 65 kilo spiser. Og det er ikke så mye, og mindre blir det når alder siger på og forbrenningen blir lavere.

Det var det med å slutte og ete når ein framleis var sulten eg syns var strengt, men det er jo fordi eg ikkje hadde fiksa det. Men dette går jo berre på det at ein har ulike måtar å fikse det på, og det viktige er jo det alle seier, at ein må finne sin måte. Eg erindrar jo no at dei tre første veken på gr-kurs var jo ikkje særleg festlege, men etter kvart blir ein jo litt herpa i hodet, og VIL leve på den nye måten, og då har ein nådd eit mål.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:14   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

100 g potet eller pasta, 150 g hovedrett og masse grønnsaker er vel ein 1300/dagen-porsjon i Grete roede-land, meiner eg å huske.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:48   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Å slutte å spise etter én porsjon er en vanesak. Man venner seg til mindre mengder mat, på samme måte som veldig mange er tilvent alt for store mengder. Og det gjelder om å kunne se for seg hva et menneske på den størrelsen og med det aktivitetsnivået man vil være faktisk kan spise. Jeg er liten og har lavt aktivitetsnivå. Det er virkelig ikke store porsjonene jeg kan spise om jeg ikke har tenkt å bli større og større. Jeg gjør mange valg i forhold til hvilke kalorier det er verdt å innta.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 14:22   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Jeg tenker at for HI er det om å gjøre å gradvis justere målet. Starte med gode vaner og ta det derfra når det er stabilt. Passe på å ikke falle tilbake til gamle uvaner hvis en blir syk eller av andre grunner ikke gjennomfører planen en stund.

Jeg er ikke så streng med meg selv i det hele tatt. Jeg veier verken meg selv eller maten. Tror vekten er ca 75 kg om vinteren og kanskje tre kg mindre etter sykkelsesongen. Synes det er helt greit med vintervekt og sommervekt. For jeg vet at knekkebrød, te og trening får meg ned igjen. Jeg synes det er viktig å være sunn og ikke øke i vekt for hvert år. Regner med å ha tatt av nesten ti kilo siden jeg veide meg for vel to år siden.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no