Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til folk som aldri har sett serier ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-19, 14:33   #41
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Outlander sesong 1-3 ligger på netflix. Jeg har sett de, og liker det godt som passelig underholdende tidtrøyte. Litt romatisk litt drama. Det er 16-årsgrense da, pga en del grafisk vold og sex-scener. Man må "kjøpe" tidsreisepoenget da, synes det var veldig rart de første episodene, men ble fort hektet...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 15:10   #42
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Outlander sesong fire er på Viaplay nu, en episode i uka. Mye bedre enn den litt traurige sesong 3.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 15:11   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Atypical syntes jeg var strålende! Håper det kommer en sesong til snart! Den tror jeg kanskje lærere kan like?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 15:18   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Atypical syntes jeg var strålende! Håper det kommer en sesong til snart! Den tror jeg kanskje lærere kan like?

Den likte jeg!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 15:32   #45
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Six Feet Under er helt fantastisk. Men jeg tror at man skal være litt mer vant til å se serier for å virkelig like den.

For den gruppen du beskriver her Hyacinth ville jeg prøvd meg med Foyles War. Enkel og "hyggelig" krim fra andre verdenskrig. Der det går langsomt og du har tid til å bli kjent med personene.

Den går faktisk så langsomt at jeg får lyst til å stikke en gaffel i øyet.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg prøvde å forhøre meg om sjanger, men det var lite info å hente. Samtalen startet med Happy Valley, som en hadde oppdaget, men det var ikke nødvendigvis krim de var ute etter.

Sarah Lancashire fra Happy Valley spiller også i Last Tango in Halifax, som er i en helt annen sjanger - veldig koselig og morsom. (Taper seg kanskje litt etter hvert, men de første par sesongene er herlige.)

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 20:21   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Ei kollega fortalte om en serie som het Tunnelen (fransk, forstod jeg), og måten hun fortalte om det på, gjorde at jeg trodde det var en parodi på Broen og at hun tullet med meg... Men det ER en virkelig serie?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 20:30   #47
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Ordentlig serie, basert på broen. Har ikke sett den selv, så det er mulig jeg tar feil, men det var inntrykket jeg fikk iallfall.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 20:36   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ordentlig serie, basert på broen. Har ikke sett den selv, så det er mulig jeg tar feil, men det var inntrykket jeg fikk iallfall.

Ah, så den er basert på Broen! Da rimer det litt mer.

Jeg fikk nemlig assosiasjoner til ei jeg kjenner som fantaserer om å lage Tornardoen som oppfølger til Bølgen og Skjelvet. Jeg har fått utførlig beskrivelse om hva den skal handle om.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 20:57   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Denne tråden sporet jo helt av, men det er fullstendig min egen feil.

Vel. Vi begynte akkurat på The Fall. Måtte ha en pause, så vi har ikke kommet noe særlig langt ennå. Men det var litt komisk: «Der er jo Gillian Anderson» (mannen). Jeg: «Nei. Men hun ligner litt.» Vel. Det var hun. Og så kom det en morder(?) «Å, han har jeg sett før, hva heter han nå igjen, en ire, hvor HAR jeg sett ham?». Se der, Jamie Dornan. Stemmer. Vet hvem det er. Og hvor har jeg sett ham? I Fifty Shades... (Ja, jeg skjems..)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 21:00   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Må man se serier da?
Six feet under og Sopranos har jeg sett, for de gikk på tv for noen år siden.
Den svenske Vår tid er nå har jeg fulgt med på (ligger/lå på NRK).
Britiske Lucky man likte jeg.
Kalde føtter, også britisk.
Vanity fair, som gikk i høst.
Parterapi må du anbefale!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 21:07   #51
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Vår tid er nå var helt fantastisk, men sesong en er iallfall ikke tilgjengelig på nrk lenger. Gleder meg til sesong tre.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 21:27   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Ea, selvsagt må man ikke se serier!

Hvis du refererer til hovedinnlegget, så var det slik at mine kollegaer faktisk maste (og en av dem oppsøkte meg på kontoret senere på dagen) om at jeg kunne være så snill å lage en liste (i prioritert rekkefølge!) over hva de skulle se. Det ble litt vanskelig for meg. Men jeg får gi dem oversikt over det jeg selv har likt.

Parterapi tror jeg de har sett, det er iallfall noe som er blitt hyppig diskutert i lunsjen i lang tid.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 21:28   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vår tid er nå var helt fantastisk, men sesong en er iallfall ikke tilgjengelig på nrk lenger. Gleder meg til sesong tre.

Åh, ja! Den likte jeg også! Litt vel såpe, kanskje, men jeg koste meg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 21:30   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åh, ja! Den likte jeg også! Litt vel såpe, kanskje, men jeg koste meg.

Denne, den norske Vestavind og den danske Krøniken er lignende serier om moderniseringen av landene etter andre verdenskrig. Likte alle tre veldig godt - men er historieelsker, så det hadde jo vært rart om jeg ikke likte dem.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 21:31   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Cold Feet

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 22:38   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Denne, den norske Vestavind og den danske Krøniken er lignende serier om moderniseringen av landene etter andre verdenskrig. Likte alle tre veldig godt - men er historieelsker, så det hadde jo vært rart om jeg ikke likte dem.

Har ikke sett Vestavind, men Krøniken, åh!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 22:41   #57
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har ikke sett Vestavind, men Krøniken, åh!

Vestavind ligger på nrks nettsider!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 06:48   #58
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ei kollega fortalte om en serie som het Tunnelen (fransk, forstod jeg), og måten hun fortalte om det på, gjorde at jeg trodde det var en parodi på Broen og at hun tullet med meg... Men det ER en virkelig serie?

Tunnelen er kjempebra! Jeg ble positivt overrasket. Likte den minst like godt som Broen.

Ellers vil jo jeg selvfølgelig anbefale Outlander.
Broadchurch, Happy Valley, Homeland, Supernatural og 24 er noen av mine andre favoritter.

Downton Abbey så jeg noen episoder av men den syntes jeg var veldig kjedelig, så serier er jo smak og behag som alt annet.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 06:51   #59
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

... og Game of thrones, såklart!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 07:11   #60
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

For den aldersgruppa, som ikke helt vet hva de liker, tenker jeg som flere at serier basert på «tiden og menneskene» er fine. Flere britiske serier er nevnt.

Danmarks radio har laget flere slike serier med klasse - Matador og den senere Krøniken er sånne som alle elsker. De har også laget en som kanskje ikke er så kjent i Norge, Bryggeren, som tar utgangspunkt i etableringen og oppbyggingen av Carlsberg bryggeri.

Vet ikke om disse kan strømmes, de to første har jeg kjøpt på dvd i Danmark, den siste fins nok også.

For min egen del likte jeg House of Cards, men det blir kanskje litt tainted love, sånn i ettertid.

En serie jeg ikke har sett selv, men som har blitt nominert til flere priser over tid, er britiske Teachers. Komedie-drama, en sjanger som kanskje har en bred appell? Hvis de er lærere, er det antakelig poenger som lærere kjenner igjen mer enn andre.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Teachers_(UK_TV_series)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no