Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-16, 15:14   #701
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis du er fra Bergen, er det nok ingen tvil om du er fra en penere eller ikke-penere område. Bare spytt ut.

Jeg er fra et ikke-penere område, men slutter meg til din mening om at laibik høres vulgært ut. Det er nemlig forskjell på folk innenfor sånne områder, også.
Hihi

Joda, men selv innenfor Fana er det nivåer. Jeg sa for eksempel eg og ikkje. men en del av vennene mine sa jeg og ikke. Nå har jeg ikke bodd i Bergen på 20 år så jeg sier ikke og "eh". G-en har nesten blitt stum. Men når jeg snakker med bergensere er det nok fremdeles eg og ikkje, når jeg tenker meg om.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 04-11-16 kl 17:33.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 16:02   #702
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

I Trøndelag sier vi læbert.

Læbert? Ikke i mine kretser. Har jeg aldri hørt, faktisk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 16:10   #703
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nå måtte jeg spørre min sunnmørske kollega også, og han kom trekkende med "porolonmadrass" etter at jeg hadde vist ham et bilde. "Det er jo fordi den er laga av porolon!" Ja, er det et materiale, eller bare et lugubert firmanavn?

Han trakk for øvrig også fram episoder der folk fra andre deler av landet var blitt ledd av fordi de snakka om "rullekake". Alle visste jo at det het "swissrull".

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 16:19   #704
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Porolon er helt ukjent for meg.

Meg også, aldri hørt før. slojente:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 16:25   #705
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå måtte jeg spørre min sunnmørske kollega også, og han kom trekkende med "porolonmadrass" etter at jeg hadde vist ham et bilde. "Det er jo fordi den er laga av porolon!" Ja, er det et materiale, eller bare et lugubert firmanavn?

Han trakk for øvrig også fram episoder der folk fra andre deler av landet var blitt ledd av fordi de snakka om "rullekake". Alle visste jo at det het "swissrull".

Porolon er fabrikken, som produserer materialet skumplast (som er det sunnmøringene kaller "porolon"). Fra nettsiden:

Sitat:

HISTORIKK

I over 50 år har POROLON AS sørget for avslapning og velvære i tidene på døgnet vi trenger det mest. Det hele startet med Sunnmøringen Lauritz Sunde som var den andre i verden som fikk patent på fremstilling av skumplast. Møbelindustrien tok raskt i bruk det nye produktet og etter hvert ble skumplast et begrep også innenfor madrasser.

...

POROLON AS er i dag en bedrift med lang erfaring og kompetanse rettet
mot en rekke forskjellige bransjer. Vi har i dag produksjon innen følgende områder:


- Konturskjært skumplast
- Madrasser til privat og offentlig bruk
- Liming av fiber mot skumplast m.m.
- Flammelaminering av tekstiler m.m.
- Lydisolasjon
- Isolasjonsplater

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 17:24   #706
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Joda, men selv innenfor Fana er det nivåer. Jeg sa for eksempel eg og ikkje. men en del av vennene mine sa jeg og ikke. Nå har jeg ikke bodd i Bergen på 20 år så jeg sier ikke og "eh". G-en har nesten blitt stum. Men når jeg snakker med bargensere er det nok fremdeles eg og ikkje, når jeg tenker meg om.

Hihi. Og jeg var "den eneste" i Fyllingsdalen som sa jeg og meg og ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 20:42   #707
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Fana er jo opprinnelig striler. Så det er jo ganske naturlig at en del sier Eg og ikkje.

Jeg er fra lille sotra. Begge mine foreldre er striler i generasjoner bakover. Pappa sier me og mjelk. Men bergenserene hadde allerede tatt over øyen når jeg var liten. Er mye jeg og ikke her. Men både jeg og ungene sier Eg og ikkje like vel. Mannen er østlending så han teller ikke.

Men det er lite leibik og belter seg her. Stemoren min som er vokst opp i Solheimsviken sier der da. Jeg får frysninger hver gang. Liker ikke det ordet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 20:45   #708
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå måtte jeg spørre min sunnmørske kollega også, og han kom trekkende med "porolonmadrass" etter at jeg hadde vist ham et bilde. "Det er jo fordi den er laga av porolon!" Ja, er det et materiale, eller bare et lugubert firmanavn?

Han trakk for øvrig også fram episoder der folk fra andre deler av landet var blitt ledd av fordi de snakka om "rullekake". Alle visste jo at det het "swissrull".

Eg klare framleis ikkje seie rullekake. Det er svissrull ja

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 20:50   #709
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg klare framleis ikkje seie rullekake. Det er svissrull ja

Mamma bruker dem ulikt. svissrull er når den bare er rullet, rullekake da er det krem utenpå....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 22:19   #710
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

eller laibik. jeg er antagelig fra litt pent område for jeg syntes det hørtes vulgært ut.

Ikke så vulgært som strømpik for strømpebukse.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 22:53   #711
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Ikke så vulgært som strømpik for strømpebukse.

Takke meg til stillongs.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 09:20   #712
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Strømpik og undik.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 01:53   #713
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Svissrull og porolon? Det har jeg aldri hørt om.
Stillongs til alt som er langt og under buksa. Kunne sikkert også finne på å si penalhus og ransel.
Sier fortsatt Villa Farris da.
Strømpik har jeg hørt og har faktisk ikke tenkt noe særlig over det. Bedre med strømpis kanskje?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 12:33   #714
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Buddaen og bænnaen er vel også ord jeg ikke har brukt i utstrakt grad, men vet hva betyr. (her jeg bor nå sier de bænsært`n).

Undik har ødelagt for meg for det sier jeg ikke mer og dermed har jeg brukt et nytt ord som dekker alle former for underbukser for meg, nemlig truser. Barna mine tror jo at boxerne deres heter truser.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 11:32   #715
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Morsom parodi på Radio Buvik på P2.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 20:07   #716
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

"Et av de sterkeste øyeblikkene vi har fanget på film." TV2s programredaktør om øyeblikket da Therese Johaug får forkynt dommen. Altså, jeg forstår jo at det er tøft for henne, men det får da være grenser...

http://www.tv2.no/sport/8929517/

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 15-02-17 kl 20:17.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 20:15   #717
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 20:17   #718
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, det var perspektivet sitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 20:52   #719
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.004
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, det setter jo virkelig resten av verden i perspektiv.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 20:52   #720
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Hahaha! Blir komisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no