Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-17, 12:51   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Soma. Eller Equito, eller hva de nå heter.

Den er egentlig det beste alternativet rent lokasjonsmessig også - sykkelavstand fra huset vårt. Litt av greia nå, er at hun har fått masse venner på Rogaland Rideklubb og miljøet der virker veldig bra.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 12:51   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det jeg ser på mine kollegaer som har barn med hest er at man også må se på hvor mye tid man selv er villig til å forsake på stalldrift.

Ja, det er nok ikke noe vi har lyst å bruke så mye tid på...Foreløpig går det helst i henting, samt hjelpe til med å møkke/stelle en gang iblandt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 13:10   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Det som innvirker en del på stalldrift og kostnad blant de få jeg kjenner som har hest (på en bestemt stall) er tilstedeværelse. Ei mor jeg kjenner holdt på å bli gal fordi hun aldri følte at hun fikk reist på hytta fordi de måtte ta stallvakter. Dette er en relativt dyr stall, men det innebar ganske mye arbeid og tilstedeværelse å ha hest der likevel.

Det la veldig begrensninger på hva familien kunne bruke fritiden på så lenge jenta hadde hest der. Det var nok verd det for jentas del, men det kostet ganske mye for foreldrene både økonomisk og tidsbruk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 13:11   #24
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, det er nok ikke noe vi har lyst å bruke så mye tid på...Foreløpig går det helst i henting, samt hjelpe til med å møkke/stelle en gang iblandt.

Vi ventet så lenge med å skaffe egen hest, nettopp fordi Storesøster skulle være i stand til å gjøre alt dette selv. Hun sykler frem og tilbake og ordner alt på egenhånd. Vi stiller selvsagt opp hvis det er behov, men hun er veldig klar over at dette er hennes prosjekt og ikke vårt. Vi har ikke tid til daglige hestegreier og har også en Lillebror å ta vare på.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 13:43   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Den er egentlig det beste alternativet rent lokasjonsmessig også - sykkelavstand fra huset vårt. Litt av greia nå, er at hun har fått masse venner på Rogaland Rideklubb og miljøet der virker veldig bra.

Miljøet vet jeg ikke noe om, men fasilitetene er hvertfall veldig bra. Men jeg tipper det er mye ambisiøse konkurranseryttere der. Men det er det jo i alle rideklubber.

Jeg fikk den første hesten som 12-åring. Med ansvaret helt alene, i en lten stall hvor man måtte gjøre alt selv. Jeg var i stallen nesten hver morgen før skoletid for å fôre og slippe ut. Det anbefales ikke. Jeg burde vært eldre, og jeg burde hatt mer oppfølging. Men så lenge man har hesten på er seriøst ridesenter, så burde det gå helt fint. Men det koster så klart mer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 13:59   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Jeg vil også anbefale å ha litt dyrere plass med mindre egeninnsats hvis man ønsker muligheter til litt normalt familieliv. Det, og stødig, gjerne voksen forrytter. Det er fint å kunne reise bort av og til og kunne ta ferie og sånn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 17:12   #27
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Vi har hest på helfor. Betaler 3400 i mnd for boksleie, samo og all mat.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:07   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Mine venner der har hest på Sola tror jeg, men kan jeg sjekke om du vil. De er visst veldig fornøyde, og jentene hevder seg godt i toppen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:11   #29
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mine venner der har hest på Sola tror jeg, men kan jeg sjekke om du vil. De er visst veldig fornøyde, og jentene hevder seg godt i toppen.

Det er kanskje på Soma da? Samme stall som Niobe anbefaler?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:13   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det er kanskje på Soma da? Samme stall som Niobe anbefaler?

Det er en stall på Kolnes også, men det er jo et godt stykke fra dere, kan jeg tenke meg?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:23   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Nå leste jeg "Hvor mye koster det egentlig å ha fest?", og lurte på hvor mye rart man kan spørre om.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:40   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er en stall på Kolnes også, men det er jo et godt stykke fra dere, kan jeg tenke meg?

Tror heller det er her, men sjekker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 22:28   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Min tidligere kollega har plass på Øxnevad vgs nå hvor datteren går på toppidrett (antar hest). Driver med hest på svært høyt nivå. Hun sier du må regne med 6000-8000 kr pr mnd i oppstalling. Forsikring og alt annet kommer i tillegg. De har to hester og betaler 20 000 kr pr år for det. Hun sa du gjerne må kontakte henne for å høre mer. De har hatt hester i mange år nå.

De flytter plass til Kolnes til sommeren. Tror de har vært der før også. Hun sa hun tror det er ledige plasser der.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 29-03-17 kl 08:59.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 22:38   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Ei jeg kjenner ønsker seg hest, og har planer om det. Hun har i snart et år hatt en egen "hestekonto" der hun setter av penger hver mnd. Likt beløp som hun må regne med om hun hest på ordentlig. Bare for å teste ut om hun virkelig vil og kan bruke såpass med penger på hest over lang tid.

Smart tenker jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 22:46   #35
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har flere venner med hest i ditt område. De har begge endt med å kjøpe ny bil for å kunne trekke hestehenger til stevner. Det baller fort på seg sa de. Skal sjekke hva de betaler, jeg.

Ja, foruten hestehenger er det noe med at bilen også skal kunne trekke, det legger til noen kriterier på familiebilen (foruten hengerfestet). Det blir vel også aktuelt for noen å ta lappen for tilhenger. Hvis ikke en av de voksne skal utnevnes til hoffsjåfør, er det kanskje greit at begge foreldre kan kjøre med hengeren.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 22:50   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ja, foruten hestehenger er det noe med at bilen også skal kunne trekke, det legger til noen kriterier på familiebilen (foruten hengerfestet). Det blir vel også aktuelt for noen å ta lappen for tilhenger. Hvis ikke en av de voksne skal utnevnes til hoffsjåfør, er det kanskje greit at begge foreldre kan kjøre med hengeren.

Ja. Begge familiene jeg kjenner måtte skifte ut bilen samt ta sertifikat for henger. Hest er DYRT skrev hun da jeg spurte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no