Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-15, 12:35   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Mira, nå 8 år:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (16,8 KB, 37 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 12:38   #22
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Vi har valp i huset nå, og det er veldig mye arbeid nå. Jeg gleder meg til den blir voksen
Vi sliter med å få hunden husren og den spiser på alt den kommer over. Vi har hatt samme rase tidligere og ser at det er store forskjeller på hundene. Jeg vet jo at det vil bli kjekt til slutt, men må innrømme at denne hunden krever mye mer enn de vi har hatt tidligere.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:09   #23
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har en springer spaniel.

Åh, fantastisk rase! Min favoritt etter Flat (som vi har).

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:21   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I dag regner det, det er søndag og kl er 12.25. Vår lille B-hund med festblære har foreløpig snudd i døren når vi skulle gå ut. Nope, han hadde visst ikke så hastverk med å gå ut når det regnet. Da holder han seg heller litt lenger. Om en stund kommer han nok og sier i fra at han må ut, når vi vel er ute så er det ikke så farlig å bli våt.

Nå, etter 14 timer uten å ha tisset så forteller han meg at han blir med meg ut, jegskal ut i hagen og fikse litt. Før det har han ikke ønsket å gå ut nå når det er vått ute. Jeg må innrømme at det er deilig at han ikke må ut hele tiden. Han syns det er stas å være ute, men bare å gå ut for å tisse og så inn igjen når det er vått, det kan han gjerne vente med.

Vår forrige hund måtte ut etter maks 8-9 timer og det er vel mer normalt, tror jeg. Han var ikke heller spesielt flink på å fortelle at han måtte ut, denne forteller oss det mye tidligere så det er ikke noe tvil når han må ut.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:59   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Downfall: Hunden til høyre (den lyse) var nydelig, hvilken rase er det? Eller er begge to samme rase, kanskje?

Hvorfor er jeg støtt og stadig i hundetråder, egentlig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:32   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Om dere har så mye overskudd at dere vurderer hund syns jeg heller dere skal vurdere en ny baby. :løper og dukker:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:35   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Om dere har så mye overskudd at dere vurderer hund syns jeg heller dere skal vurdere en ny baby. :løper og dukker:

Jeg henger aldri i babytråder.

Eller var det kanskje Adrienne du tenkte på? Ja, hun kan få lov til å få en ny baby. :raus:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:36   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Atte, what?!

Dette er ikke aktuelt, altså, for vårt hovedargument mot hun vs våre barn har vært allergien til dine familiemedlemmer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:36   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Vi hadde alltid hun da jeg var barn. Jeg syntes det var veldig mye jobb selv om jeg ikke hadde hovedansvaret for noen av dem. Da vi kjøpte den siste da jeg var i midten av tenårene, så gjorde jeg det klart at det var mot min vilje og at jeg kun unntaksvis ville ta jobben med den.

Snuppa synes det er blodig urettferdig at jeg har fått eie hund når hun ikke får det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:39   #30
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Atte, what?!

Dette er ikke aktuelt, altså, for vårt hovedargument mot hun vs våre barn har vært allergien til dine familiemedlemmer.

Haha. Fantastisk!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:41   #31
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi hadde alltid hun da jeg var barn. Jeg syntes det var veldig mye jobb selv om jeg ikke hadde hovedansvaret for noen av dem. Da vi kjøpte den siste da jeg var i midten av tenårene, så gjorde jeg det klart at det var mot min vilje og at jeg kun unntaksvis ville ta jobben med den.

Snuppa synes det er blodig urettferdig at jeg har fått eie hund når hun ikke får det.

Den diskusjonen har vi her hjemme også. Lillesøster synes det er helt uhørt at vi hadde hund til Storebror var 2 1/2 år, og hun 3 mnd. For Storebror har fått hatt hund mye lengere enn henne, og det er URETTFERDIG faktisk.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:42   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

En baby hadde jeg jo måttet føde selv. Det utgår med høye kneløft.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:49   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Om dere har så mye overskudd at dere vurderer hund syns jeg heller dere skal vurdere en ny baby. :løper og dukker:

Jah, særlig.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Atte, what?!

Dette er ikke aktuelt, altså, for vårt hovedargument mot hun vs våre barn har vært allergien til dine familiemedlemmer.

Det er katt mine familiemedlemmer er allergisk mot, ikke hund. Har jeg glemt å fortelle det?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:50   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Synes man ikke at det er stas med hund, er det masse jobb. Hvis man synes det er gøy, er det ikke "ekstra jobb", det er en del av hverdagen og familielivet. Vi planlegger hund nr 2, men har gått vekk fra valpeplan og vurderer omplassering i stedet for.

For meg følger det så mye trygghet med hunden, både for barna og meg, at jeg ikke helt klarer å se for meg livet uten. Da hadde jeg sikkert blitt mørkeredd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:54   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Jeg er forhenværende hundeeier, og kunne egentlig veldig godt hatt hund igjen. Men det blir ikke, for det er mye arbeid. I tillegg til at man blir veldig bundet, og vi farter en del. Vi måtte hatt mye større bil om vi i tillegg skulle hatt en hund i ok størrelser.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 14:57   #36
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Det er mye arbeid med valp. Da bør man beregne noen uker med helt fri og en god periode der man er fleksibel. Sånn ellers synes jeg ikke det er så mye pes egentlig. Vi har hage som vi kan slippe den ut i. I tillegg går vi selvsagt tur med ham. Jeg liker å jogge, så han er ofte med meg på joggetur.

Vi har en rase som krever en del pelsstell. Den må greies ordentlig en gang i uka, smat klippes noen ganger i året. Fordelen er at den ikke røyter. Det er helt topp å slippe hundehår overalt.

Ulempen er jo helt klart at man blir bundet Moren min passer ham de gangene vi er borte og hun er hjemme. Ser nok for meg at vi etterhvert må ha han på kennel. Litt usikker på hvordan det går, han er ekstremt knyttet til oss

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 15:19   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Det Mav sier er jeg veldig enig i.

Hva slags innstilling man har til hund og hvor godt man liker hund påvirker hvordan man ser på arbeidet det er.

Setter man på timer på hundeeiere hvor tiden brukt på hund blir målt så er det klart at det tar tid. Spørsmålet er mer om man anser det som jobb eller en del av naturlig hverdag.

For min del ville hund vært jobb og jeg er ikke motivert nok til å inkludere sånt i hverdagen til å skaffe hund. Jeg har passet hund og syntes det var pes å måtte ta meg av den. Det med å ordne ting i feriene ville jeg opplevd som så begrensende på familiefriheten at det i seg selv hadde vært argument mot.
For folk som tenker på hund omtrent som en ekstra unge blir det selvsagt annerledes. Da blir det å betale hundehotell, vaksiner, dressurkurs, fór og annet hunden trenger like naturlig som å betale barnehageplass og mat til ungene.
Jeg er nok ikke helt der..

Jeg synes alt for mange har hund og tenker at det ikke er bra at det er noe som det nesten forventes at man skal ha som perfekt familie.
Hunder har det best med dedikerte eiere. Jeg er også sterkt uenig i at barn trenger å vokse opp med dyr for å bli gode mennesker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 15:22   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Ja, det har helt klart med innstilling å gjøre. Det er veldig vanlig med hund blant barnefamilier vi kjenner, og mange av dem (ikke alle) hevder det ikke er så mye arbeid med hund. Men vi ser jo likevel at de prioriterer annerledes enn vi ville gjort, tilpasser livet til hunden og bruker mye tid på hunden. Men for dem er jo ikke det arbeid.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 15:35   #39
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Jeg har to hunder og synes ikke det er mye arbeid med dem. De skal luftes 4 ganger daglig og ha en skikkelig tur om dagen, og så skal de mates to ganger om dagen. Jeg ser ikke på dette som arbeid, men som kos. Men nå har jeg små hunder av en selskapshund-rase, de tar liten plass, er rolige og gjør lite ut av seg sånn ellers.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 16:13   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

vare car obs på at om man ikke tåler katt så er det ifte ikke så langt fra å reagere på hund når man utsettes for allergier daglig. Det er i hvert fall min erfaring.

Vi har allergivennlige hund og det går bra for meg som bare slår ut på allergitester på katt (og ikke hund). Hunden røyter ikke, men må klippes. Fantastisk deilig å slippe røyting!

Vi hadde besøk av venner ned hund i går. Deres hund var bare i inngangspartiet vårt i et bur. Annen etasje enn der vi oppholdt oss og heg tok ikke på hunden. Jeg ble uansett veldig snufsete og fikk til slutt astma.

Veldig forskjell på forskjellige hunder. Prøv så langt som mulig å velge en allergivennlige om dere går for hund og har pelsallergi i familien er min anbefaling. Det er veldig kjipt å være nødt å omplassere dyr pga allergi. Vi skaffet oss en hund til på sensommeren, samme rase, men det gikk ikke. Den hadde noe annerledes pelskvalitet i følge oppdretter, om det var det eller PM det var at det ble for mye med to vet jeg ikke. Jeg ble i hvert fall for dårlig for å ha ham boende her. Nå bor han hos noen venner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no