Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-17, 15:13   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Som en spin-off: Jeg tenkte det kunne vært greit med en tråd om positive erfaringer fra forskjellige fritidsaktiviteter. Med fokus på de positive tingene. Det er lett at man hører "å, herregud, korps! Dugnader!!" eller "Håndball, hvordan ORKER man å stå helg etter helg i en hall??", og jeg syns vi skal ha en skrytetråd der vi snakker om alt som er bra med de tingene en selv har vært borti. Det kan bli en slags oppslagstråd!

Mine unger har jo spredd seg godt og grundig utover, så jeg har masse å bidra med!

Først, en av mine favoritter: Bandy!! Jeg brukte masse tid på å lære meg hva bandy egentlig ER, vi virkelig ramlet inn i sporten da vi bosatte oss ved en skøytebane. Men jeg har blitt skikkelig glad i den:
- Verdens raskeste lagsport, og selv jeg som heller ser maling tørke enn å se en fotballkamp, syns det er KJEMPEspennende å se en bandykamp. Skøyteferdighetene er helt utrolige å se på, ungene er virkelig så fantastisk atletiske og elegante og sterke og raske. Når pasningsspillet skikkelig sitter så er det utrolig presist og lynkjapt, og kombinert med at de omtrent danser på skøytene for å drible seg frem, så er det kjempeflott.
- Man kan være ute og ikke inne i en hall! Hvorvidt dette er positivt er nok individuelt, for det kan jo være grisekaldt å være bandymamma, men takke meg til å pakke meg inn i parkas og digre boots, og stå og heie ute.
- Det er en relativt liten sport, så man har gode sjanser til å hevde seg nasjonalt og dermed etter hvert også delta i internasjonale mesterskap. Planen min er at det skal bli OL-gren og så skal vi til OL! (Ikke noe press, vennen min, ta det med ro, mamma har bestilt flybilletter, men ikke stress med DET, du!)
- Vinteraktivitet som lar seg fint kombinere med sommeridretter. Veldig kompletterende trening til for eksempel fotball, særlig om man spiller fotball i en klubb som vår, som faktisk fatter at det er et poeng at de driver med andre ting, og lar dem trene mindre fotball om vinteren når de driver vintertrening


En annen favoritt: Karate!
- Jeg liker veldig godt at det er aldersblandet! Det er så få arenaer som er det (korps er en annen), og jeg tror barn og ungdom har UTROLIG godt av å være med barn og ungdommer i flere aldre, og kanskje også voksne, lære av de eldre, lære bort til de yngre, få bli voksen og modnes inne i gruppen
- Allsidig fysisk og ikke veldig belastende. Styrke, balanse, fleksibilitet.
- Det er datteren min som trener karate hos oss, og jeg tenker at det er veldig greit at jenter kan noe selvforsvar, særlig den mentale biten og tryggheten det gir.

Orientering:
- Man kan bli god både om man er best på kart, og best til å løpe. Dermed kan en som ellers ikke er den sterkeste fysisk oppleve mestring i en fysisk aktivitet (som han kanskje trenger, men syns er vanskelig pga mestring og sammenligning med andre).
- Veldig inkluderende og bredt på det nivået vi har vært
- Ren sommeridrett, i hvert fall når de er unge

Friidrett
- Allsidig, de får holde på lenge med ulike ting, mange holder på lenge, selv om de ikke er kjempegode

Langrenn
- Fint for unga å lære å gå på ski, tenker jeg. Og utendørs.

Fotball- Lagsport, lære å spille andre gode (når det funker), utendørs, en morsom ting å drive med ellers også, i skolegården og i ballbingen og "stikke ned på banen en tur". En aktivitet det er lett å fortsette med som voksen, også på helt amøbenivå rent sportslig

Piano- Utrolig fin lyd å ha i huset, piano høres liksom noenlunde ok ut også før det blir bra. I motsetning til for eksempel fiolin og klarinett...
- Veldig grei basiskunnskap å ha i bunn, både noter og akkorder og selve det å spille

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 15:24   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Fin tråd!

Kunstskole
Alders- og kjønnsblandet, og er med på å bygge opp barns resonnement, kreative blikk og refleksjonsevne. Bidrar til kreativ tankegang! Vi har god erfaring med gratis barnekunstklubb på Astrup Fearnley-museet, og kunstskole på Kunstnernes Hus.

Tae kwo do
Alders- og kjønnsblandet, og stort fokus på at de med høyere beltegrad skal hjelpe de med lavere grad. Fokus på respekt, og også tanken og filosofien bak, ikke bare selve utøvelsen av sporten. Man faller ikke ut om man ikke graderer i samme tempo som resten.

Basket
I vår klubb har det vært stort fokus på teknikk, og å lære spillet skikkelig. Det er ikke lov å snipe eller slenge med leppa, alle øvelser blir avsluttet med applaus, og selv kampøvelsene er styrt slik at det ikke alltid er de samme som får score. Typ at ballen må innom alle før det skytes, ikke lov å skyte på mål før trener sier det, øve på helt andre ting enn skyting etc.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 15:25   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Korps

Vi har tre unger i korpset og det er så fantastisk med unger som opplever å mestre et instrumet og trylle fram melodier. Det å mestre å lese noter er en stor ting når man er litt uvenner med vanlige bokstaver.
Bonusen er at huset fylles med sesongadekvat musikk. Dessuten er det trivelig å være med, for det er mange engasjerte foreldre som vil det beste for alle ungene. De får reise på tur og i kropset er det plass til alle, uansett!!

Teater

Makan til flott og trygg ungdomsgjeng skal du lete lenge etter altså. De slipper seg løs og er fantastiske å se på. De lærer samhold og det å tørre å slippe hemninger innad i gruppa. Også får vi i familien se flotte forestillinger

Judo

Jeg tror vår judo instruktær er den mest tolmodige fyren i hele verden. Alle de urolige gutta blir gjerne sendt på judo (jada, våre også ) men han samler dem og får inn litt disiplin og plutselig er våren der, med høytidlig gradering og alle får belte med ny farge. det vokser enn 6 åring med maur i alle kroppsdeler ganske så mye på

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 15:30   #4
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

TROPPSTURN: Allsidig idrett som trener hele kroppen med fokus på styrke, smidighet og balanse. Et godt grunnlag for andre idretter og for å legge grunnlag for en sunn og sterk kropp.
I vår klubb er nærheten mellom alle aldersgrupper og kjønn, og mellom utøver, trener og styre svært kort. Fokus på at alle skal få utnytte sitt potensiale.
Grei pris når man først har fått kjøpt de nødvendige draktene og relativt liten dugnadsinnsats.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 15:34   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.301
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Innebandy

Fartsfylt og spennende hallidrett med full fres, høy fart, og utrolig god fysikk- og reaksjonstrening. Innebandy er som ishockey uten skøyter, det er i og for seg en kontaktsport, og man blir veldig engasjert på tribunen helt uten å ane noe om reglene.

Fiolin

Et deilig instrument med en vidunderlig lyd, som det er lett å øve bare littegrann titt og ofte på, og som gir en helt fantastisk konsentrasjonsøvelse og virkelig utfordrer musikaliteten.

Piano

Det (for meg) "ultimate" instrumentet som det er ganske lett å komme opp på et beherskelsesnivå hvor det er gøy å spille, men som man aldri blir ferdig utlært i.

Stall og ridning

Mentalt stimulerende, empatifremmende, selvtillitsøkende, styrketrenende, givende og egentlig den ultimate terapi. Frisk luft, trening, kos, kroppsarbeid, møtepunkt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 15:42   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Bra tråd! Her er aktiviteter som mine driver med eller har drevet med:

Fotball - i tillegg til det som ofte nevnes, med lagånd, samarbeid, oppbacking av hverandre, kameratskap etc, er en av de STORE fordelene med denne idretten at den er så global, så kontaktskapende, og at den drives så mye uorganisert. De to ungene mine som spiller fotball bruker masse tid sammen med venner på banen også på fritiden. På ferie kommer barna stadig i kontakt med andre barn fordi en eller annen har en ball, de sirkler litt rundt, og hvordan det nå kommer i stand, så er de plutselig bare med. Skjedde flere ganger i Sveits sist sommer, en flokk med unger som har det gøy sammen, som ikke snakker hverandres språk. Fotball er relativt billig, og krever lite utstyr. Mesteparten er utetid.

Judo - aktivitet der de (i alle fall her) trener sammen, blandet i kjønn og alder. De får et naturlig forhold til nærkontakt med andre kropper, på tvers av kjønn. Det er forholdsvis lite skader, og gir allsidig styrke, men kanskje kjernemusklatur mest av alt, samt balanse og fleksibilitet. Alle konkurrerer på sitt nivå, mot jevnbyrdige motstandere, og de lærer disiplin og respekt. Relativt liten idrett slik at man blir godt kjent med de som driver med det, og kjenner hverandre igjen når man treffes på cuper og samlinger. Koster lite, og krever lite utstyr.

Turn generelt, men særlig troppsturn - God idrett som trener hele kroppen og gir et godt grunnlag for andre idretter. Allsidig styrke, balanse og fleksibilitet. Tropp er en fin krysning mellom individuelt og lag. Ingen vinner alene, man er avhengig av alle, og at man gjør det bra sammen. Gjør man en feil kan man ikke stoppe opp og bryte, man må bare fortsette, reise seg opp, gå videre, inn på rekka, kjøre neste runde som om ingenting skjedde (særlig for jenta mi, som har det med å trampe, frese og rase om hun ikke får ting til, men her var ikke det noe alternativ, det var bare å ta seg sammen og fortsette, og hun lærte mye på det).

Sirkus - En herlig blanding av fysisk aktivitet og scenekunst, der det ikke er noen konkurranse, men fokuset ligger på framføring og formidling. De får prøve mange ulike grener, og får mulighet til å spesialisere seg, og det virker utrolig gøy. Alle får være med på forestilling, både nybegynnere og rutinerte, små og store. Min lille sirkusartist har ikke gått på det så lenge, men foreløpig synes hun det er veldig gøy.

Klatring - Flott treningsform der man får utfordret seg selv både fysisk og psykisk. Ulike klatreruter med ulik vanskelighetsgrad på samme sted gjør at dette er noe hele familien kan gjøre sammen, og gruppene er blandet med både gutter og jenter. En aktivitet som kan drives både ute og inne, både sommer og vinter, og noe man også kan drive med uorganisert. Man konkurrerer først og fremst med seg selv, for å bryte sine egne grenser, uten å bli sammenlignet med andre hele tiden.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-17 kl 16:02.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 16:00   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Fin tråd

Dans
Dyrt, men helt uten krav til dugnad. Dyktige instruktører og meget profesjonelt opplegg. Kjekke koreografier og bra trening. Imponerende årlig juleforestilling - fin erfaring å være med på en profesjonell forestilling.

Fotball
Rimelig aktivitet. God fysisk trening. Bra med lagspill. Samlende aktivitet - gutter og jenter spiller gjerne sammen utenom treningene.

Stall og Ridning
Bra for balanse/core. Godt miljø blant (stor sett) jentene i stallen. Mestringsfølelse, frisk luft, fysisk arbeid (møkking osv).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 16:42   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Taekwondo: Veldig godt og sosialt miljø her med en master som er svært engasjert. Man trener sammen på tvers av kjønn, alder og beltegrad og det er veldig fint. Man får mest utbytte om man har fokus og motivasjon til å lese og øve til graderingene (og det er det jo ikke alle som har, og for noen kan det være kjipt hvis vennene rykker stadig oppover mens en selv holder seg på et lavere nivå). Rimelig treningsavgift og pluss for veldig lite til ingen dugnadskrav.

Allidrett: Det er litt som turn. Allsidig og variert. Ingen dugnadskrav.

Barneballett: Her har jeg svært liten anelse om hva de faktisk driver med da foreldrene ikke får være med i salen. Jeg nevner det bare fordi hun som driver med det er strålende fornøyd og alltid kommer hjem blid og glad (bortsett fra når de har hatt en time uten snurring ). Små grupper så de som deltar får veldig god oppfølging. Ingen dugnadskrav.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 17:22   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Fotball:
Knallgodt samhold i lagets det har det morsomt saman både på og utanfor banen. Dei er jo ca elleve på laget i ein klasse med tjue jenter, så dei kjenner kvarandre godt og har det rett og slett gøy saman.

Kor:
To kor, for å vere nøyaktig. Masse mestring gjennom å få synge solo, gjennom å vere danseleder for dei yngre barna, der jenta og venninnene som også er ledere, sjøl lager dansane. Dette generer også andre lederoppgaver i menigheten, i ulike arrangementer. Ho får vore litt storesøster for dei yngste, strekker seg etter dei eldste i det andre koret, og har eit trygt miljø med flotte ledere.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 17:44   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Med 5 barn, har vi vært gjennom ekstremt mange ulike fritidsaktiviteter.
Kor, korps, piano, indivduelle spilletimer på diverse instrumenter, riding, svømming, dans, ballett, speider, håndball, fotball, turn, teater, sykling, karate, 4H, seiling, kajakk.

Hvis jeg skal trekke fram noen som ekstra bra, på hver sin måte, må det bli disse to:

Speider'n: fysisk aktivitet, mye friluft, masse fornuftig og morsomt de lærer, svært selvstendig aktivitet -de lærer å planlegge, gjennomføre og evaluere. I tillegg er det en rimelig aktivitet.

Teater: lek, fellesskap, trening, mestring. Nå har mine gått på gjøglerteater, så det har vært en del fysisk trening involvert. Alle er inkludert, vennskap på tvers av alder og kjønn.

Korps og riding følger nærmest, tror jeg. Ridinga taper på å være veldig dyr, korpset kunne tatt over teatersuperlativene minus fysisk trening.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 19:52   #11
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Med seks barn har vi også vært innom det meste av aktiviteter. De aktivitetene jeg er mest fornøyd med er;

Turn:Barna trener opp mange ferdigheter som kroppdkontroll, styrke og balanse. De opplever mestring og bruker ferdighetene fra terningen hjemme, på skoleforestillinger osv. De kan trene overalt utenom treningstidene; i sofaen, på gulvet, ute på plana, oppetter vegger, på kunstgressbanen osv.

Speidern: Veldig allsidig aktivitet. Det har blitt mye mer "tak" i de tre eldste ungene mine etter at de begynte i speidern, jeg har altså fått noen staute barn. :-D Det er varierende aktiviteter. De padler mye i kano, øver på kanovelt, slår opp leir og lager mat i naturen. Sover i telt, under åpen himmel, i hengekøye, i primitive hytter og selvgravde(?) snøhuler. Klatring, isfiske, skiturer med tung sekk, skøyter, bygger gapahuker, bestiger fjell, svømmer, lærer førstehjelp, spikker redskaper, lager tennstål, syr matposer, hjelper gamle, har matlagingskonkuranse osv. osv. Listen er lang.

Vi har også unger på fotball, innebandy, håndball, ski og ballett nå, og er også veldig fornøyd med de aktivitetene.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 20:09   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Håndball er fint. Passe tøff sport, mye action og stort sett innendørs.

Korps er hyggelig. Håper han holder på i noen år til.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 20:16   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Jeg har da en som ingen andre har, og det er ikke så rart, for den er ikke så stor. Synkronsvømming, det er en utrolig sport som krever fysisk styrke, eleganse, musikalitet og lungekapasitet av en annen verden. Det er et jentemiljø som er svært inkluderende i den klubben jenta mi holder på, og du får en unge som er som en sel i vannet, som er smidig og sterk og som blir en allsidig og dyktig svømmer. Det fins klubber i Oslo, Asker, Sørumsand, Ålesund og Trondheim.

Guttungen er begynt også, blir spennende å se hvor lenge han holder på...

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 20:47   #14
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Jeg har to som ikke er nevnt:

Bryting
Begge mine har drevet med dette, men bare Frøkna holder koken ennå og er i norgestoppen. Det er en fantastisk idrett for alle aldre. Utrolig allsidige treninger med fokus på akrobatikk, balanse, koordinasjon, kondisjon m.m. Det er rom for alle - man kan møte på en trening i uka, eller på alle (de minste har selvsagt ikke mange uansett, da), og det er rom både for de som ønsker å konkurrere, og for de som bare vil trene men ikke konkurrere. Masse sosialt samvær på stevner for de som deltar på det, og for Frøkna, som nå driver på toppnivå, har det gitt venner over hele landet og ut over landegrensene.

Cross Fit
Herremannen hoppet over på dette da han ikke trivdes med bryting mer. Igjen - veldig allsidige treninger, som tillater individuell tilrettelegging ut fra hver enkelt sitt nivå, og der man selv legger lista for antall treninger i uka. Dette er idretten for de som liker å konkurrere med seg selv mer enn med andre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 22:00   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Super tråd! Vi har også vært gjennom en god del forskjellige aktiviteter: barnedans, Kulturskole (instrument og teater), strykerorkester, symfoniorkester, tennis, fotball, basketball, privatundervisning på instrument, barneturn, turn, synkronsvømming, svømming, babysvømming, kor - og jeg har sikkert glemt noe )

Musikk: Tar dette under ett og spesifiserer heller hva som funker best her. Vi har to instrumentspillende barn (strykere). Eldste startet på Kulturskolen, men det har vi lært i ettertid ikke er så smart. Barna får ikke nok tid sammen med pedagog (15-20 min) og man trenger langt mer for å bli dyktig på instrumentet sitt. Med de aller minste så holder 15-30 min, men barn i skolealder bør ha 45-60 min pr uke. I tillegg så er orkester utrolig viktig og ikke minst gøy! Eldste startet egentlig litt sent med det da de ikke hadde det tilbudet på Kulturskolen, men minste begynner nok i 1.klasse (om han fortsatt vil spille). Barna og ungdommene har det så artig, og ikke minst får de utviklet samspillsferdighetene sine. Vi er heldige å ha et fantastisk orkester med en dirigent som virkelig brenner for det han gjør. Jeg har vært heldig å få være med i en produksjon, og sett hvordan han jobber med de unge og det er nærmest rørende. Instrument tar mye tid da. Mange helger går bort til seminarer og før konserter er det ekstra øvinger. Men egenøving er det som tar mest tid. For tenåringer så er det fort 1-2 t pr dag og det er ikke alltid like enkelt å få til. Lite foreldreinnsats egentlig.

Turn: Dette var en idrett jeg ikke hadde tenkt at mellomste kom til å like, men han spurte selv om å få begynne og det er alltid et pluss. Jeg trodde liksom det var gymsalturn, men det er altså konkurranseturn å jeg ble litt overrasket da jeg så turnhallen Men han stortrives, og det virker som det går ganske radig fremover. Foreningen praktiserer breddeidrett og det er flott. Lite foreldreinnsats så langt i hvert fall.

Tennis: Dette er en flott idrett som utvikler barn hånd-øye koordinasjon. Vi er heldige å ha en klubb som har helårstrening. Ute om sommeren og inne om vinteren. Vi kunne kanskje ønske at klubben satset litt mer, men poden har det gøy og vil ikke bytte klubb. Krever kondisjonstrening på egenhånd, og man bør spille så mye man kan utenom treningene. Sånn sett så er det enklere med mer lagidrett - enklere å organisere/trene når det er fellestrening. Lite foreldreinnsats.

Vi har også vært veldig fornøyd med basketball, men barna sluttet. De har egentlig ønsket å ta det opp igjen, men å få til flere treninger samt kamper hver uke i en allerede full uke går liksom ikke.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 07-03-17 kl 14:06. Årsak: La til punkt om tid og foreldreinnsats.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 22:00   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg har da en som ingen andre har, og det er ikke så rart, for den er ikke så stor. Synkronsvømming, det er en utrolig sport som krever fysisk styrke, eleganse, musikalitet og lungekapasitet av en annen verden. Det er et jentemiljø som er svært inkluderende i den klubben jenta mi holder på, og du får en unge som er som en sel i vannet, som er smidig og sterk og som blir en allsidig og dyktig svømmer. Det fins klubber i Oslo, Asker, Sørumsand, Ålesund og Trondheim.

Guttungen er begynt også, blir spennende å se hvor lenge han holder på...

Vår eldste trivdes også godt med det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 22:55   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Speideren! Minstemann blir selvhjulpen, tar ansvar, får lederopplæring, får flotte turer i skog og mark. Jeg har bare godt å si om speideren. Minimalt med dugnader er det også.

Ja, også kulturskolen da. Flinke lærere og flotte oppvisninger. Helt supert!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 09:32   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Mine spiller håndball, og ene spiller fiolin, jeg vil likevel trekke frem en idrett som Knotten ikke lenger driver med;

STUPING:
Vi opplevde stuping som en fin og variert treningsform, mye turn, styrketrening og kondisjon i tillegg til selve plaskingen ut i vannet. Gruppene på Stupeskolen var etter progresjon, uavhengig av alder, og alle trente samtidig. Dermed får de små de store å strekke seg etter, og de store hjelper de små. Det er så fint med idretter som er slik, synes jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 09:38   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Kor:
En fin aktivitet der alle kan delta helt uavhengig av sangstemmen. Man trenger ikke ha sangstemme for å synge i barnekor.Det er mye læring i å opptre. Både sammen med andre og som solist. Noen kor har også små teaterøvelser innimellom. Øvelsene er ofte forholdsvis aldersblandet. Lek med stemme og musikk er gøy.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 11:29   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Kulturskolen er fantastisk. Både lærer på piano, gitar, band og visuell kunst ser ungene og gir av seg selv på en måte som får unger til å vokse og trives.

Musikalfabrikken er et musikalteater som også er fantastisk gøy. De setter opp oppsetninger med flust av unger et par ganger i året og det er veldig morsomt å være med på for barn som liker musikk og teater.

Klatring er en fin sport. Krever lite av de voksne. Barn synes det er gøy. Det samme kan jeg si om trampolineturn i regi av turnforeningen.

Speidern er kanskje det som imponerer meg mest av vokseninnsats. Det er et fint miljø for ungene, de lærer friluftsliv og får vært mye ute. Men det viktigste er voksne ledere som tydelig liker å være sammen med ungene. Der får ungen utfordringer og opplevelser vi som foreldre aldri ville hatt mulighet til å gi han. Det med voksne som virkelig bryr seg om barna og vil være sammen med dem synes jeg er det viktigste ved gode fritidsaktiviteter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no