Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Klassetilhørighet avgjør hvor tidlig barn sendes i barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 20:05   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Klassetilhørighet avgjør hvor tidlig barn sendes i barnehagen

"Mens middelklasseforeldre sender sine barn i barnehagen etter ett år, venter arbeiderklassen til de har fylt tre. Det viser undersøkelser NOVA har gjort".
Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2982234.ece

Jeg tenkte denne forskningen fra NOVA kunne danne grunnlaget for en morsom debatt her på FP

Med forholdsvis få unntak så stemmer dette med virkeligheten jeg lever i.
Men jeg trodde det var en økende trend blandt høyt utdannede kvinner og også ta lenger permisjon for å være hjemme med barna (ja kvinner, ikke menn)

Men konklusonen er kanskje litt drøy mtp at det kun er basert på et intervju med bare 58 familier? Eller stemmer dette med virkligheten slik du opplever den i din omgangskrets?

Jeg skal nå lese rapporten fra NOVA som det vises til i artikkelen over.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no