Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brekk en arm!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 11:06   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

På verdensbasis er det et knøttested i utkantnorge, og var det enda mer for 40 år siden.

På verdensbasis er hele Norge et knøttested, men Trondheim sentrum er ikke utkantnorge.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:23   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Lykken, jeg kjenner meg for øvrig ikke igjen i noen av eksemplene dine.

Ikke jeg heller, men det er nok mange andre som kjenner seg igjen eller vet om andre som tenker mer eller mindre i slike retninger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:28   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ikke jeg heller, men det er nok mange andre som kjenner seg igjen eller vet om andre som tenker mer eller mindre i slike retninger.

Sånne foreldre fantes jo når vi var barn også (har en mamma i nabolaget friskt i minne), og de vil alltid være der. Det betyr jo ikke at det har blitt en norm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:34   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sånne foreldre fantes jo når vi var barn også (har en mamma i nabolaget friskt i minne), og de vil alltid være der. Det betyr jo ikke at det har blitt en norm.

Nei, fri og bevare meg vel. Det er selvfølgelig ikke blitt en norm, men tendenser til mer overbeskyttende atferd ja, tør jeg påstå uten å ha store undersøkelser bak meg. Men at noe er sunt og noe er som følge av samfunnsutvikling er nok en del av det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:42   #25
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sånne foreldre fantes jo når vi var barn også (har en mamma i nabolaget friskt i minne), og de vil alltid være der. Det betyr jo ikke at det har blitt en norm.

Men ting har jo endret seg siden jeg var barn. Vi vandret fritt i nabolaget fra vi kunne gå omtrent. Det var knapt trafikk i gata untatt våre egene foreldre.

Det er ikke bare trafikken som er anderledes. Jeg har ledd godt i senere år over historier fra naboer som ble vekket av en liten Maz som ropte fra do, jeg er er feeeerdi!. Godt voksne naboer (menn) kom da og hjalp og så sprang jeg ut igjen. De kommenterte jo også at de aldri ville ha turt det i dag. Og det ville jo ikke oppstått. Ingen sover vel, med ulåst dør lenger heller.

Vi syklet uten hjelm, vi gikk på skøyter uten hjelm, i dag er det en selvfølge. Jeg synes ikke det er hysterisk å ikke gi en 4 åring ansvaret for å passe på seg selv.

I mange land så er det blitt slik at foreldre arrangerer "playdates" for sine barn, og den tendensen er jo på vei inn her også. Dess mer urbant dess mer regulert, det er jo kanskje en mer naturlig konsekvens.

Jeg kan ikke si at jeg måler min suksess som forelder ut ifra hvor mange brukne lemmer mitt barn har hatt. Jeg vet så og si bestandig hvor min datter befinner seg også. På den andre siden klatrer hun i trær, spikker med kniv, og bruker hammer og sag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:43   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nei, fri og bevare meg vel. Det er selvfølgelig ikke blitt en norm, men tendenser til mer overbeskyttende atferd ja, tør jeg påstå uten å ha store undersøkelser bak meg. Men at noe er sunt og noe er som følge av samfunnsutvikling er nok en del av det.

Det kan godt hende det stemmer, altså, men det hadde vært veldig interessant å faktisk se en undersøkelse på det. Er det tilfelle at vi har blitt overbeskyttende, eller er det bare "alt var så mye bedre før"-mentalitet? Nerde-glitter liker undersøkelser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no