Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-21, 10:51   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Jeg er redd dette kan dra flere partier mot ytterkanten i høyre. KrF vil følge opp for å ikke miste bibelbeltet, og Senterpartiet vil følge opp for å ikke miste distriktet.

Så det vil bli mer skittkasting, mer dissing av byene (eller, lets be honest; av Oslo), og mer løfting av KRISTNE OG NORSKE verdier satt opp mot andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:54   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg fatter det bare ikke. Ikke med min beste vilje. (Ikke at viljen min er noe god for tiden, men jeg forstod det ikke pre-korona heller.)

Jeg strever også virkelig med det. Under valgkampen i USA hadde Tove Bjørgaas i NRK en reportasje fra et stor, evangelikalsk miljø i Virginia. En ung kvinnelig velger, sa at hun hadde tilgitt Trump både alle løgnene hans og kvinnehistoriene, for hvis Jesus kunne tilgi, så skulle ikke hun være dårligere. Hvilket jo er en beundringsverdig holdning. Men for meg, henger tilgivelse sammen med ØNSKE om å bli tilgitt for det gale man har gjort. Og da må man jo innse at man har gjort noe galt. Og der har vel ikke akkurat Trump vært.

tenk at han har millioner av tilhengere som faktisk mener han er guds utvalgte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:55   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Jeg ser at jeg har tenkt mye av det som blir skrevet her. Listhaug (og Helgheim og Gjedda) er uspiselig for de fleste, men de har en desto mer innbitt følgerskare, som kommer til å få vann på mølla nå når den populistiske og hatefulle retorikken kommer fra høyeste hold i partiledelsen.

Men selv om Jensen har vært pragmatisk og noenlunde jordnær, så glemmer jeg ikke at hun gråt for partiet og ikke offeret da Søviknes hadde begått overgrep, og at hun innførte det idiotiske begrepet 'snikislamisering'.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:56   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er redd dette kan dra flere partier mot ytterkanten i høyre. KrF vil følge opp for å ikke miste bibelbeltet, og Senterpartiet vil følge opp for å ikke miste distriktet.

Så det vil bli mer skittkasting, mer dissing av byene (eller, lets be honest; av Oslo), og mer løfting av KRISTNE OG NORSKE verdier satt opp mot andre.

Jeg regner med du mener "kristne" og "norske" verdier. Jeg klarer ikke å identifisere meg med det som de mener er "norske" verdier ihvertfall.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:58   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg regner med du mener "kristne" og "norske" verdier. Jeg klarer ikke å identifisere meg med det som de mener er "norske" verdier ihvertfall.

Jeg mente selvfølgelig slik FrP, Senterpartiet og Krf mener det er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:58   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er redd dette kan dra flere partier mot ytterkanten i høyre. KrF vil følge opp for å ikke miste bibelbeltet, og Senterpartiet vil følge opp for å ikke miste distriktet.

Så det vil bli mer skittkasting, mer dissing av byene (eller, lets be honest; av Oslo), og mer løfting av KRISTNE OG NORSKE verdier satt opp mot andre.

Du kan legge til Bærum på den listen over steder/byer(byen) det er legitimt å kaste skitt på.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:59   #27
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg mente selvfølgelig slik FrP, Senterpartiet og Krf mener det er.

Takk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 11:23   #28
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Har Solvik-Olsen meldt seg ut av kampen? Han er jo også nevnt av Siv som en av toppene. Ikke det at jeg tror FrP blir mer spiselig med han i toppen, men han har også sine tilhengere som kan være litt mer spredt enn de som følger Listhaug & Co. Så det kan være de til sammen fangere bredere enn vi tror.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 11:30   #29
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Siv la en helt klar føring på at hun mente at Listhaug burde bli leder og Solvik-Olsen nestleder. Om hun ikke hadde gjort det hadde de kanskje stått like sterkt. Men jeg vet ikke noe om hvor sterkt de står i partiet.

Argumentet som ble brukt var vel at Solvik-Olsen ikke sitter på Stortinget.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 11:55   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Tydeligvis uro innad i partiet også. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ste-vi-trenger

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 12:12   #31
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er redd dette kan dra flere partier mot ytterkanten i høyre. KrF vil følge opp for å ikke miste bibelbeltet, og Senterpartiet vil følge opp for å ikke miste distriktet.

Så det vil bli mer skittkasting, mer dissing av byene (eller, lets be honest; av Oslo), og mer løfting av KRISTNE OG NORSKE verdier satt opp mot andre.

Jeg spår vekst for de partiene som kan ta inn liberalister (høyre) og skyte-fra-hofta-populisme i dieselbil (SP). De anstendige menneskene kan komme til å få det hardt i ordskiftet som kommer til å bli, og se seg om etter andre alternativer.

Personlig håper jeg at Sylvi vil føre til et mer rendyrket drittsekkparti, for jeg har vært ukomfortabel med hvor innafor de har blitt, når man VET at det er ufattelig mye gugg som de sitter og mener, men ikke i så stor grad fronter offentlig lenger. Mer usmakelig, ja, men ærligere og lettere å konfrontere folk med. Det hjelper ikke å sminke grisen.

Jeg skjønner veldig godt at Jensen er sliten og lei av å forsøke å få det partiet til å framstå ansvarlig og anstendig, og er mektig imponert over hva hun har fått til (selv om det gjør vondt på et mer personlig plan). Dama er utvilsomt dyktig.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 13:14   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Jeg håper at Listhaugs enorme inkompetanse generelt, og samarbeidsevner og lederegenskaper spesielt, skal bidra til å virkelig ødelegge for FrP. Ikke minst, så tror jeg det vil gjøre dem enda MYE mer umulige som regjeringspartnere. Sist ble de presset ut av Venstre, og dels KrF, på sak - at de til slutt måtte kompromisse på for mye. Men alt jeg har hørt om Listhaug som statsråd, tyder på at folk rett og slett vil nekte å sitte i et kollegium med henne i en ledende rolle, slik en regjering er. Det er et parti fullt av sprikende staur også, og krever en LEDER med betydelige lederegenskaper.

Noen trakk parallellen til Trump, men han har i og for seg ikke vært en leder for partiet, han har vært en velgermagnet som de har stilt seg bak fordi det har vært til fordel for dem. Men han HAR utvilsom noen slags lederegenskaper, som jeg ikke tror Sylvi har.

Dessuten kom han til ENORMT mye bedre gjødslet og pløyd mark enn det vi har her.

Men uansett er det SKREKKELIG at hun nå får en talerstol for giften sin. Og det kan i seg selv gjødsle marken for andre senere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 13:20   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Jeg har hørt at Solvik-Olsen ikke er interessert i å ta over som leder enda. Han hadde unektelig vært et bedre valg enn Listhaug... Men det er kanskje behov for å la både henne og partiet få kjenner godt på hvordan det er å ha henne i lederrollen, for at det skal være aktuelt med noe mer moderat, slik jeg oppfatter at Solvik-Olsen er.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 13:38   #34
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Jeg er redd de vinner på dette. «Folk flest» har gått fra FrP til Senterpartiet. Nå mår de får Sylvi kan det hende de får ny giv for å stemme på Fremskrittspartiet.

Men greit at det blir et parti det bør være lett å si nei til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 17:10   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?

Satiriks:

https://www.nrk.no/satiriks/sylvi-li...ks_-1.15382788

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no