Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotellanbefaling i Riga

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-10, 10:38   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hotellanbefaling i Riga

Noen som har gode tips?
Vi skal en helg til Riga, og jeg vil bo på et fint hotell!

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 10:52   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Vi har nettopp bestilt!

http://www.splendia.com/en/hotel/?ho...FUJE3godYQkZ0w

Reval Hotel Latvija.
Bestilte gjennom hotel.com - og betalte 1280 eller noe for 3 netter.
Dette hotellet skal visst ha Rigas råeste skybar.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:41   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.976
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Vi var på brylllupsreise i Riga og bodde her: http://hotelcentra.lv/
Veldig fint hotell, syntes vi, minimalistisk stil, fine rom, nydelig beliggenhet. Midt i gamlebyen med postkortutsikt. Vi bodde i øverste etasje (takvindu, se bilde) og så utover kirken og alle de gamle bygningene. Vi fikk en veldig god deal via hotels.com tror jeg, men jeg ser man også kan bestille rett fra nettsiden.

Vi har forresten også vært i sky baren der Necessario skal, og det var flott utsikt og veldig artig. Det hotellet ligger mer midt i den nyere delen av byen, ved kjøpesentre etc. Så det avhenger litt av hva du vil, men det er ikke lang vei mellom disse delene uansett.

Et annet hotell som jeg tror er veldig lekkert er dette: http://www.hotelbergs.lv/eng/parmums/parmumss/
Det er en klasse høyere igjen. Jeg kjenner ingen som har bodd her, men vi spiste på en restaurant der som het Lights, gourmet for en slikk og ingenting (i norske øyne). Denne er midt i Bruuns Bazar, en litt eksklusiv samling av småbutikker, men dette er på den andre siden av vollgraven som går rundt gamlebyen, altså en litt annen del av Riga.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:44   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Apan: kom gjerne med Rigatips! Både restauranter og opplevelser

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:27   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.831
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Når vi var i Riga var vi på dette lille hotellet. http://www.ainavas.lv/
Rustikt og romantisk stil. Sentralt. Hotellfrokosten var veldig god.
Vi ble ombooket til suite uten kostnad (ingen ledige dobbelrom), odg den var veldig lekker.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:23   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Vi skal også til Riga og aner ikke noe om hotellet vi skal bo på, men det er dette:

http://www.islandehotel.lv/

Når skal dere andre til Riga? *nysgjerrig*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:29   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi skal også til Riga og aner ikke noe om hotellet vi skal bo på, men det er dette:

http://www.islandehotel.lv/

Når skal dere andre til Riga? *nysgjerrig*

Vi skal i april. 23.-26.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:30   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Vi skal to uker før dere Nessie.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:30   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Når jeg velger hotell ser jeg etter ok beliggenhet, ok rom (trenger ikke være høy standard - skal jo ikke være der mye) og en duganes frokost. Ser ut som om det er et godt utvalg av dette i Riga.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:30   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Vi har nettopp bestilt!

http://www.splendia.com/en/hotel/?ho...FUJE3godYQkZ0w

Reval Hotel Latvija.
Bestilte gjennom hotel.com - og betalte 1280 eller noe for 3 netter.
Dette hotellet skal visst ha Rigas råeste skybar.

Her bodde jeg i høst! Flott hotell, ligger sentralt til. God tur! Skybaren er populær, - og selvsagt dyr, til Riga å være.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:31   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Frokosten er veldig bra. Man kan få deilig omelett, der en selv velger ingrediensene, og en mann steker den for deg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:34   #12
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Takk for mange gode tips!

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:34   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Har du tenkt på "Hundene i Riga" (Mankell) da du valgte hotell Guniss. Er det ikke Hotel Latvija handlingen der er lagt? Eller husker jeg helt feil?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:34   #14
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Vi bodde på Albert Hotel. Det ligger like ved Hotel Latvija.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:39   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Reval Hotel Latvija.
Bestilte gjennom hotel.com - og betalte 1280 eller noe for 3 netter.
Dette hotellet skal visst ha Rigas råeste skybar.

Der har jeg også bodd og hotellet er helt supert med perfekt beliggenhet. Frokosten var veldig bra så vidt jeg husker, og kaffen var god. Den utvendige glassheisen opp til skybaren derimot var heeelt grusom, på natten nå vi skulle ned var den stappfull av alt for mange mennesker så den ville ikke gå, den bare hikket litt, og så begynte alle å hoppe for at den skulle starte! Jeg sto helt innerst i heisen inneklemt mot glassvinduet og var sikker på at min siste time var kommet, men jeg fikk på et vis klemt meg ut derfra og smisket med en vakt som var snill og slapp meg og en venninne inn til de innvendige trappene, så vi gikk ned.

God tur til Riga!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:56   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Har du tenkt på "Hundene i Riga" (Mankell) da du valgte hotell Guniss. Er det ikke Hotel Latvija handlingen der er lagt? Eller husker jeg helt feil?

Kanskje det?
Jeg husker rett og slett ikke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:58   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Der har jeg også bodd og hotellet er helt supert med perfekt beliggenhet. Frokosten var veldig bra så vidt jeg husker, og kaffen var god. Den utvendige glassheisen opp til skybaren derimot var heeelt grusom, på natten nå vi skulle ned var den stappfull av alt for mange mennesker så den ville ikke gå, den bare hikket litt, og så begynte alle å hoppe for at den skulle starte! Jeg sto helt innerst i heisen inneklemt mot glassvinduet og var sikker på at min siste time var kommet, men jeg fikk på et vis klemt meg ut derfra og smisket med en vakt som var snill og slapp meg og en venninne inn til de innvendige trappene, så vi gikk ned.

God tur til Riga!


Jeg fant selvsagt raskt de innvendige trappene. :høydeskrekk:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:46   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.815
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Vi bodde på Albert Hotel. Det ligger like ved Hotel Latvija.

Her har jeg også bodd. Jeg var veldig fornøyd med det!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 16:23   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Da vi var i Riga var det grått og trist, og vi traff meget få serviceinnstilte mennesker. Den beste servicen i fikk fra på TGIF i gamlebyen. På vei inn til byen fra flyplassen ligger det et stort senter på høyresiden, med en spillehall rett over veien. Helt super bowling der!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 16:57   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotellanbefaling i Riga

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Da vi var i Riga var det grått og trist, og vi traff meget få serviceinnstilte mennesker. Den beste servicen i fikk fra på TGIF i gamlebyen. På vei inn til byen fra flyplassen ligger det et stort senter på høyresiden, med en spillehall rett over veien. Helt super bowling der!

Jeg skulle til å nevne at servicen var veldig bra.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no