Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal en bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-19, 22:07   #21
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal en bok

Har nettopp hørt Bjørnstad av Fredrik Backman på Storytel. Likte den veldig godt. Det er en oppfølgende bok også, men husker ikke hva den heter.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:22   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en bok

Så mange spennende tips. Gjett om det skal leses når jeg bare får tilgang på Wi-Fi igjen. Wi-Fien i sommerhuset har konka ut, men vi reiser hjem i morgen.

Får man kjøpt bøker til Kindle i norske nettbutikker forresten? Jeg har kun kjøpt fra Amazon.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:24   #23
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal en bok

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Så mange spennende tips. Gjett om det skal leses når jeg bare får tilgang på Wi-Fi igjen. Wi-Fien i sommerhuset har konka ut, men vi reiser hjem i morgen.

Får man kjøpt bøker til Kindle i norske nettbutikker forresten? Jeg har kun kjøpt fra Amazon.

Ja, jeg har brukt ebok.no.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:41   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en bok

Jeg vil og slå et slag for Liu Cixin for de som vil ha litt annerledes sci fi som både er dyster og vakker. Bøkene hans har faktisk gitt meg nytt syn på enkelte ting.

Jeg har lest The wandering earth som er en samling noveller, og holder nå på med den siste boka i trilogien The Remembrance of Earth's Past.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:43   #25
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal en bok

Little Fires Everywhere og Everything I Never Told You av Celeste Ng. Noe av det beste jeg har lest på flere år.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 21:39   #26
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Anbefal en bok

Mine favoritter:

Morsom: Alle Ingrid Winter-bøkene av Janne Drangsholt

Spennende: Svarthuset av Peter May

Trist: Glem meg av Alex Shulman

Fin: Søsterklokkene (evnt Svøm med dem som drukner) av Lars Mytting

Skummel: Stallo av Stefan Spjut

Lærerik: Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger

Romantisk: Og bakom synger skogene av Trygve Gulbranssen

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 11:27   #27
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en bok

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Så mange spennende tips. Gjett om det skal leses når jeg bare får tilgang på Wi-Fi igjen. Wi-Fien i sommerhuset har konka ut, men vi reiser hjem i morgen.

Får man kjøpt bøker til Kindle i norske nettbutikker forresten? Jeg har kun kjøpt fra Amazon.

Ja, fungerer hos de fleste nå. Jeg handler mest på ebok.no.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 11:46   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en bok

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Åh! Den har eg så lyst å lese! Er ho morsom innimellom?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 14:00   #29
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en bok

Er det noen av dere som har lest den siste til Lars Saabye Christensen? Ser den har fått svært gode kritikker, jeg er interessert, men ønsker ikke å lese noen ny Maskeblomstfamilien eller Bernhard Hvals forsnakkelser.

https://www.ark.no/boker/Lars-Saabye...-9788202562113

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 14:12   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en bok

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Er det noen av dere som har lest den siste til Lars Saabye Christensen? Ser den har fått svært gode kritikker, jeg er interessert, men ønsker ikke å lese noen ny Maskeblomstfamilien eller Bernhard Hvals forsnakkelser.

https://www.ark.no/boker/Lars-Saabye...-9788202562113


Jeg har lest halve. Livet kom i veien så jeg måtte legge den til side, men gleder meg til å ta den frem igjen. Jeg liker denne typen bøker da.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 18:59   #31
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en bok

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har lest halve. Livet kom i veien så jeg måtte legge den til side, men gleder meg til å ta den frem igjen. Jeg liker denne typen bøker da.

Takk. Jeg liker jeg også, men noen ganger blir han vel dyster og voldelig. . Forsnakkelser boken husker jeg for godt, syv år etter at jeg leste den ferdig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-19, 19:10   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en bok

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Ja, fungerer hos de fleste nå. Jeg handler mest på ebok.no.

Så kjekt da.
I dag har jeg vært på biblioteket og lånt tre bøker. To som ble anbefalt her, og en jeg tilfeldigvis kom over. Så nå er det bare å sette i gang med lesingen skal jeg komme gjennom de. Godt jeg er arbeidsledig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-19, 22:14   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en bok

Likte den siste Ellingboka, Ekko av en venn, veldig godt.

Et skilt ved korsveien av Iain Pears. 1663, Oxford, England. Doktor Robert Grove blir funnet død. Alt tyder på et giftmord. Fire forskjellige personer får lov til å fortelle sin versjon av det som skjedde; Marco da Cola, som påstår han er lege fra Italia; Jack Prescott, sønn av en forræder; matematikeren John Wallis og Anthony Wood, en tilsynelatende mild Oxford-antikvar. Også interessant historie, feks de første blodoverføringene..

Rosens navn av Umberto Eco er vakker på så mange måter. Den lærde franciscaner William fra Baskerville og hans elev Adso befinner seg i et benedictinerkloster i Italia i år 1327. Hver dag i en uke finner man en myrdet munk, og William må løse klosterets gåte. Sentralt i gåten står klosterets mektige og hemmelighetsfulle bibliotek. William samler bevis etter bevis, tolker kryptiske og kodede manuskripter og fører leseren rett i klosterets hemmelige labyrint. Litt kjærleik er det og. Fantastisk fin filmatisering.

Slutter meg til Kollektivt selvmord. En finne kan være hylende morsom. Fortsett gjerne med de andre bøkene hans, men mange begynner med den. Evt også De hengte revenes skog.

Elskede Poona av Karin Fossum er både en krim og en vakker og trist kjærlighetshistorie.

Krim-bøkene til Carl Hiaasen er morsomme og litt uvanlige. Handler om miljøkriminalitet i Florida, med merkelige typer og hvor naturen selv ofte hevner seg..

For kjærlighet ellers - En passende ung mann av Vikram Seth. Murstein om fire indiske familier på 50-tallet, og Lata som må velge mellom tre menn. Men jeg liker litt britisk kolonitid, da. Feks også EM Forster, med A passage to India, A room with a view og Howards End. Han ble nominert til Nobels litteraturpris 16 ganger. Veldig fine skildringer. Maurice, som er en homofil kjærlighetshistorie gitt ut etter hans død. Setter et liv i perspektiv.


Sist redigert av Charlie : 01-07-19 kl 22:24.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no