Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-19, 15:05   #241
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan en stor bakhandel ha? Glasmagasinet?

Det var ikke så dumt. Jeg var innom en butikk i dag og der hadde de, men ikke i de fargene jeg var ute etter. Så får ta meg en tur og se litt andre steder en dag. Har funnet på nettet, men blir fort dyrt inkludert porto.

Jeg mangler servietter, lys og blomster til borddekorasjon. Og så må jeg få bestilt et kakebilde snart. Ja og så må jeg fikse noen bordkort også. Fikk fikset en del ting i dag og har bestilt brusbokser fra sverige. Men må få fikset et kakebilde også. Har jo over en måned på meg, men tenker at det er greit med alt som kan gjøres i god tid før slik at det ikke blir for mye stress rett før. Mannen må ha ny dress, han har trent seg for stor til den han har. Men det skal han få fikse selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 15:14   #242
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

De pleier å ha en god del sånt borddekkingsutstyr i god kvalitet på f.eks. Staples.

Vi printet ut bordkort på nett, bare laster inn gjestelista fra Excel, som vi hadde uansett. Ble veldig fint med navnet trykket på begge sider, det gjorde at det var enkelt å finne plassen sin. Bordkortene blir litt større for dem med lange navn ,så det blir en smakssak hva man synes om det.

https://www.seatingcard.com/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:37   #243
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Her i byen har vi Upstairs. De har godt utvalg i servietter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 00:22   #244
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg ligger så langt etter skjema at det ikke egentlig er gøy engang

Jeg må se å få handlet endel stæsj på Ebay. Det kan fort ta litt tid å få tilsendt. Noe vil jeg finne her også. Jada... Blæh... Det var det å få ut finger'n da

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 00:27   #245
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg har ikke noe skjema. Pynt har jeg ikke tenkt på engang. Fikser det når vi dekker bord, tror jeg. Skal ikke ha noe tema, har ikke snakket om det, iallfall. Har heller ikke noe behov for avanserte bordkort eller noe sånt.

Eneste vi bør gjøre snart (komf i april) er å kjøpe dress. Utover det kan jeg faktisk ikke komme på noe vi må gjøre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 09:31   #246
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Fekk bestilt invitasjonar i går. Har ein liten plan for pynt og mat. Dress må ordnast snart og.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 09:40   #247
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Invitasjoner bestilt, bunad hentes neste uke, og hele selskapet holdes et sted der alt ordnes.
Måtte bli sånn denne gangen, men med litt finregning blir det jammen ikke så mye dyrere enn om vi skal ha det hjemme. Vi leide bord, stoler, mat og betalt hjelp sist. Med blomster osv, så ble det ikke gratis det heller. Samt tiden vi måtte ta fra jobb for å ordne i stand, både før og etter selskapet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:18   #248
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi får, også denne gangen, langveisfarne gjester så jeg er glad vi har leid et sted som tar alt, så det blir mindre på oss og vi kan kose oss med gjestene i stedet.

Vi mangler bordkort og dress og så bør jeg helst krympe noen kg til før konfirmasjonen sånn at ikke bunaden er så trang. Jeg jobber med saken. Dressinnkjøpet er planlagt tatt til helga. Både konfirmanten og storebror må ha noe nytt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 19:52   #249
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg så at ei jeg har på facebook la ut bilder av gaveboken hun hadde fått laget til sønnen der han skulle skrive hva han fikk av hvem inni. Er dette noe som er vanlig å ha? Det er en sånn ting jeg ikke har tenkt på en gang, men er vel greit å holde styr på hvem som skal ha takkekort.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 19:54   #250
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

I konfirmasjonene jeg har vært i har dette blitt notert ned på vanlig skrivepapir. Bare for å huske hvem man skal takke, for hva. Men man kan selvsagt gjøre mer ut av det hvis man vil.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 19:56   #251
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I konfirmasjonene jeg har vært i har dette blitt notert ned på vanlig skrivepapir. Bare for å huske hvem man skal takke, for hva. Men man kan selvsagt gjøre mer ut av det hvis man vil.

Jeg har vel ikke behov for å gjøre så mye ut av det dersom det ikke trengs, men lurte bare på om det var noe som var vanlig eller forventet. Men dersom det er mange som bare bruker vanlig skrivepapir kan jeg heller gjøre det, evt. skaffe en liten notatbok.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 23:03   #252
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg så at ei jeg har på facebook la ut bilder av gaveboken hun hadde fått laget til sønnen der han skulle skrive hva han fikk av hvem inni. Er dette noe som er vanlig å ha? Det er en sånn ting jeg ikke har tenkt på en gang, men er vel greit å holde styr på hvem som skal ha takkekort.

Det kommer jo an på hvor mange gjester det blir, men vi har brukt små klistrelapper med nummer på på gaver i dåp og til bryllup. Disse har blitt satt rett på den utpakkede gaven, og så har vi skrevet navnet på avgivere på nummerert liste. Det gjør det ihvertfall veldig enkelt å holde oversikten!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 10:28   #253
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg må finne cateringselskap og bestille. Vet dere om de fleste leverer på ok fat? Jeg vil ikke ha sånne alu-folie-fat, og om jeg skal stå og dandere over på fine fat selv, så kan jeg nesten like gjerne lage mye selv også. Danderingen er jo halve jobben.

Og så skal jeg lage varm mat selv og lurer veldig på hvor mye "småmat" jeg skal bestille fra catering.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 10:40   #254
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Min bror brukte Gastro Catering i konfirmasjon i september. Så vidt jeg husker la de maten over på fat selv, kan ikke huske om det bare kom i store bokser eller hva. God mat i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 13:09   #255
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Frognerkilen selskapsmat leverer på porselensfat. De har god mat også. Du legger alt av fat tilbake i oppbevaringen de kom i, trenger ikke en gang vaske det, så henter cateringselskapet det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 14:18   #256
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har bestilt på Kajsas, Poly, det er verdens vakreste catering.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 14:21   #257
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 14:42   #258
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Å, det så jo helt nydelig ut!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:23   #259
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ja, Kajsas leverer så utrolig vakre fat med blomster og fine farger. Smaker godt også

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:29   #260
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hos oss utnevner vi et par halvstore barn til å være gavesjefer. De pakker ut gavene og setter dem fint på bordet, noterer på en liste hvem som har gitt hva, og fjerner kontanter fra kort og samler dem og overleverer "forelder".

Det siste fordi vi hadde sjokkert gjest fra Oslo som lurte på hvorfor kontanter lå framme, det var visst en issue noen steder at det kunne bli stjålet. Siden vi ikke har festen hjemme og til tider oppholder oss andre steder enn der gavebordet står, syns vi det var fornuftig. Det er også fordi gjestene ikke skal taksere hverandre ut fra hva de forskjellige har gitt.

De halvstore barna synes vanligvis det er veldig stas å være gavesjefer, og så har de noe å gjøre når de voksne står og skravler om hvordan barna gror til

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no