Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne > Twenty-four shades of glue

[2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 14:13   #281
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

:lukkerøyneneognekteråhuskesmaken:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:22   #282
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Laget ny posjon i dag. Dette er jo virkelig issesong jo.

I morgen tenkte jeg å teste den til varm eplekake og is. Det må vel bare bli superbra?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:23   #283
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg tenker på denne hele tiden jeg...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:31   #284
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg tenker på denne hele tiden jeg...

Jeg også. Siden jeg ikke kan spise snickers-is, og folk rundt meg spiste det hin dagen, så har jeg hatt så lyst til å lage karamellsaus med peanøtter, og ha på isen. :drømme:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:39   #285
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg tenker på denne sausen minst en gang i uka. Året gjennom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:50   #286
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg også. Siden jeg ikke kan spise snickers-is, og folk rundt meg spiste det hin dagen, så har jeg hatt så lyst til å lage karamellsaus med peanøtter, og ha på isen. :drømme:

Med peanøtter! Blir upraktisk å få det til denne runden. Alt er fylt over på glass. Hadde tenkt å gi bort et glass, men lurer på om jeg må bli tom fort.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 17:21   #287
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg tenker på å lage denne som topping på en deilig sjokolakake jeg har bakt til i morgen. Kan koke litt lengre så den blir tykkere, sant? (Mulig det har stått i tråden, men det ble så mange sider å lese.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 18:27   #288
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg tenker på å lage denne som topping på en deilig sjokolakake jeg har bakt til i morgen. Kan koke litt lengre så den blir tykkere, sant? (Mulig det har stått i tråden, men det ble så mange sider å lese.)

Det er jeg ikke uten videre sikker på om går, altså. Men prøv gjerne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 20:09   #289
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg kan melde om at denne smaker helt himmelsk i lavkarbovariant med tagatesse i stedet for sukker også.

:slikker skjea:

Hørtes veldig interessant ut, siden jeg kunne tenke meg å prøve noe dia-vennlig, og det er vel tagatesse. Jeg googlet det kjapt og fant en side som sier man bare skal bruke halvparten så mye som sukker angitt pga at det er "dobbelt så søtt", gjelder det også når man lager karamellsaus tro?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 22:49   #290
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Hvor lenge tåler denne å stå, da? Hvor lang tid før jul kan den lages hvis det skal være julegaver? Kanskje jeg i alle fall skal lage en dag og smake men jeg er sikker på at den er god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 23:32   #291
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Henger her inne...og tenker å lage!

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 00:37   #292
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hørtes veldig interessant ut, siden jeg kunne tenke meg å prøve noe dia-vennlig, og det er vel tagatesse. Jeg googlet det kjapt og fant en side som sier man bare skal bruke halvparten så mye som sukker angitt pga at det er "dobbelt så søtt", gjelder det også når man lager karamellsaus tro?

Det tror jeg ikke - det vil si, du kan sikkert bruke halvparten men da blir det også halvparten av mengden saus i oppskriften.

Nå vil jeg lage den med peanøtter! Hvordan gjør jeg det? Hele? Hakkede? Peanøttsmør?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 13:10   #293
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Hva synes du høres godt ut, da Mei? Jeg hadde laget med hele peanøtter, så det ikke smakssatte hele sausen, men ble et deilig salt innslag.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 14:04   #294
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg synes alt med peanøtter høres godt ut.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 16:58   #295
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor lenge tåler denne å stå, da? Hvor lang tid før jul kan den lages hvis det skal være julegaver? Kanskje jeg i alle fall skal lage en dag og smake men jeg er sikker på at den er god.

Har hatt glass stående leeeenge. (bare fordi det hadde gjemt seg bak noe annet ) Tror det sto i allefall et halvt år, smakte like godt og ingen ble dårlig. Oppbevarte det i kjøleskap.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 17:35   #296
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Kan man bruke bremykt hvis man er desperat nok?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 20:12   #297
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Ble du desperat nok, sånn at du sitter på svaret?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 20:20   #298
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg tror ikke det blir noe bra med Bremykt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 21:44   #299
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Ble du desperat nok, sånn at du sitter på svaret?

Haha, nei. Men jeg hadde gjort det hvis jeg hadde hatt fløte. Jeg trodde jeg hadde det, men det hadde jeg ikke. Så jeg ble grinete i stedet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:35   #300
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror ikke det blir noe bra med Bremykt.

Er bremykt veldig ullikt soft?

Jeg lagde, som sagt lengre oppe med blå soft, og det ble vellykket.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no