Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Amerikansk politikk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-21, 06:50   #221
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Amanda Gorman

Vi feiret Kamala Harris med kakao og en prat om likestilling til kvelds.

Eg kjenner eg må få tak i alt den dama har skrive. Gorman, altså!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 09:00   #222
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Det var visst dr. Biden som hadde anbefalt Amanda Gorman. Å få en first lady med doktorgrad, som underviser i litteratur, betaler seg allerede.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 09:01   #223
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Jeg ramlet helt av lasset på Gordon. Så mye ord. Sikkert flink, og jeg liker tilogmed poesi, men ikke min kopp te.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 09:43   #224
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg ramlet helt av lasset på Gordon. Så mye ord. Sikkert flink, og jeg liker tilogmed poesi, men ikke min kopp te.

Jeg syns at hun kunne ha snakket litt langsommere. Jeg hørte jo hva hun sa, men rakk ikke helt å tenke over alle ordene samtidig som jeg lyttet. (Og det hadde ikke noe å gjøre med at hun snakket engelsk).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 09:48   #225
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Farten og rytmen i diktet er jo også et viktig virkemiddel. Jeg syntes hun var flink til å justere farten og understreke ting på den måten. De siste linjene blåste meg helt av banen. Gåsehud!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 09:56   #226
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Den type dikt har en form der rytme og variasjon i fart er med på totalopplevelsen. Også er det jo ikke bare-bare å stå der og lese dikt i den settingen, så ut som det blåste ganske sterkt også. Jeg la merke til at flere talere svelget ord innimellom, sånn man gjør om man får et vindkast i ansiktet når man snakker.

Jeg fikk heller ikke med meg hele diktet, men det handlet også om at jeg ble så betatt av henne, hele hennes fremtoning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 10:35   #227
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Jeg også Tally, jeg elsket alt ved henne. Framtoningen, stemmen, den litt dype og kraftfulle, uttalen av ordene, måten hun beveget seg på og understreket ordene med håndbevegelser, rytmen i framførelsen, og hvordan det bygget seg opp nærmest til et crescendo på slutten, og jeg fikk også gåsehud av avslutningen Heilo. Vakkert!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:40   #228
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Hun har en medfødt talefeil, som hun har jobbet mye med, blant annet sliter hun med å si bokstaven r. Det gjør det bare enda mer imponerende det hun gjorde.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:48   #229
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det var visst dr. Biden som hadde anbefalt Amanda Gorman. Å få en first lady med doktorgrad, som underviser i litteratur, betaler seg allerede.

Er det nå jeg kan få lov til å skyte inn at jeg har vært på en konferanse i DC der dr. Biden hadde keynote?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:50   #230
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg også Tally, jeg elsket alt ved henne. Framtoningen, stemmen, den litt dype og kraftfulle, uttalen av ordene, måten hun beveget seg på og understreket ordene med håndbevegelser, rytmen i framførelsen, og hvordan det bygget seg opp nærmest til et crescendo på slutten, og jeg fikk også gåsehud av avslutningen Heilo. Vakkert!

Ja, ja ja! Lady Gagas opptreden var også en kraftfull seanse, synes jeg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:51   #231
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg ser nå Lady Gaga for 2. gang på Tv2 nå. Jeg gråter ofte når jeg hører Ja, vi elsker. Aldri felt en tåre for den amerikanske, for den blir som regel ødelagt av sangere som skal jazze den opp. Men i dag Så klokkeklar og verdig. Da felte jeg en tåre!

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lady Gaga

Åja, dere hadde gah-et over Gaga allerede, midt mellom alligatorene og krokodillene.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 12:29   #232
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Åja, dere hadde gah-et over Gaga allerede, midt mellom alligatorene og krokodillene.

alli gaga gator?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 12:35   #233
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Åja, dere hadde gah-et over Gaga allerede, midt mellom alligatorene og krokodillene.

Veldig god på multitasking.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 16:02   #234
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amerikansk politikk

I dag hørte jeg på Daily-podcasten fra tirsdag og så har jeg sett litt på CNN etterpå. Jeg er altså så "emotional"! Podcasten tok for seg Biden-supportere og hvordan de følte det nå som han faktisk hadde blitt president. Det var en veldig fin podcast og en av dem snakker om at Demokratene valgte Dignity som sin presidentkandidat i Biden. De som blir intervjuet deler sine positive og ikke så positive følelser nå liker før innsettelsen.

Etterpå så jeg på CNN som sendte et innslag der de minnes flere av de 400 000 som har dødd av Covid-19 med bilder og snakk om hvem de var og deres historie. Det er akkurat som om den minnestunden som Biden og Harris holdt på tirsdag, den anerkjennelsen av det tapet USA opplever og den plassen som Trump nå ikke lenger opptar - har åpnet for at det er mulig å ha et ganske annet fokus og på en helt annen måte enn under Trump. Det er helt rart hvordan jeg føler at det er en stor endring, bare ett døgn inn i presidentskapet og jeg synes det sier noe om hvor toneangivende myndighetspersoner kan være.

(Jeg er såklart klar over at det er myyyye som må skje i USA og at Biden ikke bare kan være toneangivende, men man må jo begynne et sted.)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 16:27   #235
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg også Tally, jeg elsket alt ved henne. Framtoningen, stemmen, den litt dype og kraftfulle, uttalen av ordene, måten hun beveget seg på og understreket ordene med håndbevegelser, rytmen i framførelsen, og hvordan det bygget seg opp nærmest til et crescendo på slutten, og jeg fikk også gåsehud av avslutningen Heilo. Vakkert!

Enig i alt. Bare at jeg ikke fikk med meg innholdet i teksten.

Lady gaga er jo superflink og jeg elsker alt hun står for og hvordan hun er. Bare så skuffet over at fjeset er glattere/stivere og leppene større enn noen sinne, og tendenser til vokalonani. Hun synger jo nydelig fra før, jeg skjønner ikke hvorfor alle sangere må slenge inn ekstra toner og lyder.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 22:02   #236
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Enig i alt. Bare at jeg ikke fikk med meg innholdet i teksten.

Lady gaga er jo superflink og jeg elsker alt hun står for og hvordan hun er. Bare så skuffet over at fjeset er glattere/stivere og leppene større enn noen sinne, og tendenser til vokalonani. Hun synger jo nydelig fra før, jeg skjønner ikke hvorfor alle sangere må slenge inn ekstra toner og lyder.

Jeg tror det må være Beyoncés feil. Hun tok helt av på dette området i Destiny's Child på 90-tallet. Siden har mange andre fulgt etter, i den vrangforestillingen at det er slik man må synge for å vise at man er skikkelig flink.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 22:12   #237
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg tror det må være Beyoncés feil. Hun tok helt av på dette området i Destiny's Child på 90-tallet. Siden har mange andre fulgt etter, i den vrangforestillingen at det er slik man må synge for å vise at man er skikkelig flink.

Hun og Mariah Carey. A-a--a-a-a-ll I want for christmas is yououououououououououoouououoou.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 22:23   #238
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Céline Dion er ikke helt uten skyld hun heller.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 22:33   #239
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amerikansk politikk

I blame Maria og Celine

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 22:41   #240
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

I blame Maria og Celine

... og Michael Bolton!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no