Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bruker jeg kikertmel til?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-20, 17:05   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bruker jeg kikertmel til?

Jeg trengte kikertmel til noen vegetarboller jeg lagde tidligere i år, og sendte mannen på butikken. Han kom hjem med to kilo! Vegetarbollene smakte for øvrig dynge, så de lager jeg ikke igjen. Så jeg trenger gode oppskrifter, ev. tips til retter der jeg kan bytte ut en ingrediens med kikertmel. Anyone?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:10   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Jeg bruker kikertmel til panering for eksempel. Og til å bruke som jevner i hamburgere eller kjøttkaker jeg lager. Jeg har det også ofte opp i tomatsaus for å få opp protein innhold uten at ungdommene klager.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:10   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Jeg har aldri brukt det selv, men det er vanlig i indisk og pakistansk matlaging. Om du søker på gram flour eller besan så finner du en del oppskrifter. Brukes blant annet i pakora. Men har dessverre ingenting jeg har testet og kan stå inne for smaken på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:11   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Du kan lage socca. Altså kikertpannekaker. De består kun av kikertmel og vann. Stek i pannen, det er dritenkelt og veldig sunt. Bruk dem med for eksempel pålegg på, evt til middag som wraps. Jeg lager slike ganske ofte. De er mer velegnet til salt pålegg enn til søtt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:18   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Har du oppskrift, Hyacinth?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:30   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Farinata heter det i Firenze. Pop gatekjøkkenmat, hvor det blir kalt 50 50 - 50 lire brød og 50 lire farinata (cinque cinque)


https://www.insidetherustickitchen.c...pea-flatbread/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:44   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har du oppskrift, Hyacinth?

Jeg blander bare mel og vann. Tilsetter som regel salt, pepper, spisskummen, paprikapulver etc.

Skal se om jeg finner en oppskrift.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:44   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Denne er ok:

https://greenbonanza.com/2015/11/20/...kertpannekake/

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:47   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Jeg ser det står her at den skal svelle. Det gidder aldri jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 18:15   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Pakora er steingodt:

Lag en tykk røre av
1kopp kikertmel
1 ts salt
2 ts garam masala
1 ts spisskummen
1 ts malt koriander
1ts chilipulver
1 ss frisk ingefær, finrevet
1 ts bakepulver
vann

Så bestemmer du deg for hva slags pakora du vil lage. Vi liker best de som er lagd av potet og løk - skjærer opp potet i småbiter og løk i småbiter, omtrent like store som en teskje i størrelse, og har i røra. Rør godt rundt så alt blander seg. Pakoraene skal frityrstekes, da tar du en spiseskje med grønnsaksrøreguffe og heller forsiktig i frityren. Stekes til de er gyldne, snu om underveis. Legg de på kjøkkenpapir så de får trekt av seg etterpå.

Vi spiser disse med yogurt eller kefir tilsmakt med mynte. Nam!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 18:27   #11
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.236
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva bruker jeg kikertmel til?

Kikertmel er bindemiddel/erstatter egg i vegetarretter

Greenbonanza om kikertmel

Veganmisjonens oppskrifter med kikertmel

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no