Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Smoothie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 16:49   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smoothie

Vel, nå har alle snakket om disse så lenge, og siden jeg har en kjøkkenmaskin med blendergreie oppå, så fant jeg ut at jeg skulle prøve dette.
Jeg puttet oppi 4 dl. frosne bringebær, en banan og en liten yoghurt (man tager hva man haver ja). Måtte ha i pittelitt vann også for det tok så lang tid å blande alt det "tørre". :utålmodig:
Det ble veldig godt, men alt for mye bringebærsteiner oppi. Burde jeg silt den? Går det an å sile den?

Noen som kan gi meg noen gode oppskrifter?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:28   #2
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Noen som kan gi meg noen gode oppskrifter?

Jeg har en hel bok med oppskrifter på juice og smoothies, fordelt etter (hoved-)ingrediens.
Gi meg en ingrediens du liker , så skal jeg se om jeg finner noe!

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:38   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har frosne bjørnebær og bringebær i fryseren, så hvis du har noe med disse hadde det vært bra.
Jeg har også Biola med bringebærsmak og jordbæryoghurt.

Men andre oppskrifter mottas også med takk, for jeg kan jo kjøpe det jeg mangler hvis oppskriften ser god ut.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:56   #4
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Plukket på lykke og fromme, håper du finner noe som faller i smak.
Bare si ifra om du vil ha flere

Bærbonanza

1 håndfull bringebær
1 håndfull jordbær
1 håndfull blåbær
1 håndfull bjørnebær
8 spiseskjeer (12 cl) appelsinjuice

Rosa bærmos

2 håndfuller bringebær
2 håndfuller jordbær
1 appelsin
3-4 mynteblader
8 spiseskjeer (12 cl) eplejuice

Eple i sort

2 håndfuller bjørnebær
1 håndfull solbær
2 epler
10 spiseskjeer (1,5 dl) eplejuice

Dypblå energibombe (juice)

3 epler
2 gode håndfuller blåbær, solbær eller bjørnebær

Kremet bær- og appelsinmiks

2 håndfuller jordbær
2 håndfuller bringebær
2 appelsiner
5 spiseskjeer (7,5 cl) naturell yoghurt
6 spiseskjeer (9 cl) guavajuice


Kremet bringebær (juice)

2 store håndfuller bringebær
1/2 melon
1 stilk selleri

(Sitat: Det kremaktige innslaget i melonen får deg til å tro at du drikker noe mer enn bare fruktjuice, mens hintet av salt i sellerien løfter alle snakene.)

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:57   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg pleier å lage etter hva jeg har i kjøleskapet, omtrent sånn:

* Appelsin
* Kiwi
* Mango
* Eple
* 1 dl frosne skogsbær
* 1 ss linfrø
* 1 ss solsikkefrø
* 1 ss 4-korn

Jeg varierer selvsagt med frukten, men ca 4 fruktenheter, + bær og frø.
Banan syns jeg forresten ikke er så godt i for smaken er så dominerende og søt, jeg liker dem bedre litt friske i smaken.

Jeg moser alt med stavmikseren, det blir ganske tykt men veldig godt.
Du kan også ha yoghurt i, jeg syns det er best uten. For proteiner kan du også ha et rått egg i, men det har jeg aldri prøvd selv.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 19:24   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en blåbær- og mangosmoothie på en kafè i går.

Samme stedet har jeg før fått solbær- og basilikumsmoothie, og noe jeg tror var eple- og ingefær? Utrolig gode greier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no