Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 14:26   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

I går lagde jeg tomat-grønnsakssuppe på slumpen hjemme, og den ble så utrolig vellykket, og med en mild, god tomatsmak som passet godt også for barneganer. Må legge ut oppskriften her så jeg vet hvor jeg har den. Jeg serverte den med pesto med persille, men kan godt serveres med kokt egg, makaroni eller whatever.

2 store løk
3 hvitløkfedd
300 g sellerirot
3 gulrot
2 store fenikkel
3 tomater
Deles i grove biter og surres i olivenolje. tilsettes 2 bokser tomater og 2 buljongterninger, og vann til det dekker. La putre på komfyren i minst en time, gjerne mer.krydre med pepper og timian. Kjør så suppen i blender i flere omganger til den får helt glatt konsistens. Smak eventuelt til med salt.
en liten fløteskvett gjør seg sikkert også, men jeg savnet det ikke.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:55   #2
scmiscmi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 33
scmiscmi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Denne skal jeg prøve
Elsker hjemmelaget tomatsuppe og supper

scmiscmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:57   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Skal prøve denne Men fenikkel altså?? Eg likar fenikkel, men ville trudd det blei for masse anis - tar sikkert feil der.

Suppe er godt!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Jeg ble også litt skeptisk til fennikelen, tror jeg sløyfer den (jeg liker ikke fennikel heller). Men den må prøves.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:32   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Nei, absolutt ingen anis-smak på suppa, ikke i det hele tatt. Jeg er egentlig ikke glad i fenikkel selv, men mannen elsker det, så det ender opp i kjøleskapet stadig vekk
Jeg brukte dem i suppa pga at de måtte brukes opp, men jeg kunne ikke kjenne noen fenikkelsmak. men det går sikkert an å bruke uten, bare erstatt med en eller annen grønnsak, slik at tomatsmaken ikke blir for sterk, det er det mine barn ikke liker.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 09:46   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Ja, den var god, med fennikel og det heile! Kjente ingen anis-smak! (og faktisk u
ngjekk eg her galant ein iPhone-korrektur-feil: anus-smak )

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 10:28   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, den var god, med fennikel og det heile! Kjente ingen anis-smak! (og faktisk u
ngjekk eg her galant ein iPhone-korrektur-feil: anus-smak )



bra du likte den.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no