Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overreagerer - fire barn i baksete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-13, 19:58   #61
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Hvilke fartssoner er det han har kjørt i?

Jeg er litt usikker på om det er 60 som er høyeste på veien dit. Det er ikke motorvei, selvom jeg synes ikke det har noe å si. Det er fort 15 min kjøring.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 19:59   #62
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er klart det preller av på mange, men det synes jeg IKKE er en god nok grunn til å la være å si fra når folk utsetter ungene for livsfare når det er lett å la være. Jeg kjenner flere som har endret bilsikringspraksis etter å ha blitt gjort oppmerksom på at sånn de gjorde det var potensielt farlig. Om man sier fra til 5 stk og 1 av de endrer praksis og det kan føre til mindre skade, så er det vel verdt det, selv om de 4 andre velger å la være?

Ja, jeg ser den. Men jeg har sagt i fra om noe annet til denne faren og det var tydelig at han da så på meg som overhysterisk mor... Ellers er jeg enig i at man bør si i fra. Noe jeg faktisk gjorde til foreldrene som hadde sønnen på fanget.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:06   #63
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Kom ut av butikken for litt siden.
Da kommer en varebil med to seter kjørende forbi. Mannen kjørte, dame i passasjersetet, og en onge på rundt 2-3 år klatret på dashbordet. Rakk ikke stoppe bilen før den durte på ut i 80 sona.
Gjor det enkelt å ringte rett til politiet! Kall meg gjerne hysterisk, men jeg vil IKKE se overskrifter i avisene dagen etter "Barn omkom i kollisjon", å tenkt at jeg kunne gjort noe med det.
Vet man i tilleg om at noen kjører slik, ser jeg nesten på det som en plikt å hvertfall si ifra.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:46   #64
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Poenget til LilleRosin og Rine er vel at å legge ut en tråd her med spørsmål om en overreagere med å protestere mot at fire barn sitte i baksetet på bil, er som å spørre et FRP-landsmøte om en vil ha billigare sprit, mindre innvandring og bedre eldreomsorg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:48   #65
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Poenget til LilleRosin og Rine er vel at å legge ut en tråd her med spørsmål om en overreagere med å protestere mot at fire barn sitte i baksetet på bil, er som å spørre et FRP-landsmøte om en vil ha billigare sprit, mindre innvandring og bedre eldreomsorg.

Jeg synes faktisk ikke det. Kun hvis FrP'erene hadde svart "Neida, jeg har vokst opp på dyr sprit, og det gikk bra med meg!"

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:50   #66
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes faktisk ikke det. Kun hvis FrP'erene hadde svart "Neida, jeg har vokst opp på dyr sprit, og det gikk bra med meg!"

Poenget mitt er at det er en tråd dei aller fleste veit kva folk vil svare i. Eg tippe at det er det LR vil ha fram.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:19   #67
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Poenget mitt er at det er en tråd dei aller fleste veit kva folk vil svare i. Eg tippe at det er det LR vil ha fram.

Vel, hovedinnlegger har 137 innlegg, jeg er ikke sikker på om hun vet hva folk vil svare, egentlig? Dessuten har flere sagt seg enig med LR, så svarene er jo delt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:25   #68
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vel, hovedinnlegger har 137 innlegg, jeg er ikke sikker på om hun vet hva folk vil svare, egentlig? Dessuten har flere sagt seg enig med LR, så svarene er jo delt.

Nei, jeg er nok ikke den mest aktive, men har fått med meg at det er mange engasjerte her så jeg tenkte det var greit å få luften litt av den frustrasjonen jeg følte...

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:59   #69
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

En kan jo si til andre hva en mener om ting og hvor farlig ting er, men folk gjør jo som de vil eller føler for der og da uansett. Nå får du jo ikke gjort noe med den situasjonen som har vært som du ikke visste om før etterpå, men da hadde det for min del aldri vært aktuelt å sende med min unge med de folka igjen for å si det sånn. Da hadde jeg kjørt selv til og fra om han måtte besøke denne kameraten av og til. Vi har et par sånne tilfeller her hos oss også hvor det er helt uaktuelt at mine unger sitter på med dem. Kusina til mannen er dessverre et av de barna som døde i trafikkulykke på starten av 70-tallet når hun var 4 år gammel. Alle andre i bilen kom fra det uten en skramme der de var på vei til bursdagsselskap til søsteren til mannen, og de kjørte i 50-sone på utrafikkert vei. Det hjelper ikke når det var glatt og foreldrene kjørte av veien i en sving.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:07   #70
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

I 1970 ble 101 barn drept i trafikken. I 2010 var det 5. Blir lei av sikringen? Jøss.

Jeg lurer på hvor mange barn som ble drept av landminer i 2010, jeg?

Og hvor finner jeg alle de opprørte trådene på FP om emnet?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:08   #71
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg lurer på hvor mange barn som ble drept av landminer i 2010, jeg?

Og hvor finner jeg alle de opprørte trådene på FP om emnet?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:10   #72
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg lurer på hvor mange barn som ble drept av landminer i 2010, jeg?

Og hvor finner jeg alle de opprørte trådene på FP om emnet?

Hvordan kan vi ha et eget underforum for matlaging når mennesker dør av sult andre steder i verden?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:14   #73
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvordan kan vi ha et eget underforum for matlaging når mennesker dør av sult andre steder i verden?

Jeg har vært her lenge nok til å se den komme, i en eller annen variant.

Nei, jeg skal ikke forstyrre oppørtheten og indignasjonen mer, (jeg sa jo at jeg var ferdig med tråden i går... ) jeg må nemlig jobbe.
:back to work:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:41   #74
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Oh no! Jeg glemte å dobbeltkontrollsikre innlegget mitt!! Tenk å formulere seg slik at noen kan tro jeg er lei av å sikre ungene mine. Og så på FP. Stedet der man må trø varsomt for ikke å bli tatt for den minste sleivformulering.

Har litt problemer med å forstå at noen ikke skjønner hva jeg mener.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:15   #75
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg sikrer ungene mine i bil fordi jeg vet jeg må. Jeg synes det er noe møkk (!) med store seter, forankringsseler, trangt foran, sure unger og bah. Jeg gjør det, men ikke med glede.

Jeg er av den oppfatning at en gang imellom hadde det vært deilig å være teit og uopplyst. (Så fremt det ikke gikk galt, selvfølgelig. )

Hadde jeg kjeftet på en annen forelder i situasjonen hi beskriver? Næh, men jeg er veldig god på syrlig barnslighet, og neste gang sjåføren tilbyr seg å få mitt barn hjem jeg ser jeg på ham og drypper "takk, men nei takk. Jeg vil ha henne levende hjem". :knise: Eller noe sånt, men dramatisk må det være.


Alvorlig nå. Nei, jeg hadde ikke sagt noe, men hentet selv neste gang.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:18   #76
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det ikke det? Hvorfor er det sikrere å kjøre belteløst i buss enn i bil?

Jeg ser at him allerede har svart: bussen er mye tyngre og vil kjøre over eller gjennom det meste den kolliderer med, i motsetning til en personbil.

Kjører bussen inn i en fjellvegg, er det selvsagt det samme som om en bil gjør det, men det er sjelden et problem som forbindes med de belteløse bussene. Busser som kjører på motorvei, har jo i stadig større grad fått belter. Det er mange år siden jeg var passasjer på motorvei i buss, uten tilgang på belte.

Jeg sjekket dette i en rapport fra Transportøkonomisk institutt for noen år siden, og det skjer omtrent ikke dødsulykker med buss i Norge. Og tallet for dødsulykker i forbindelse med "bybusser" tror jeg ligger helt på null.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:21   #77
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Oh no! Jeg glemte å dobbeltkontrollsikre innlegget mitt!! Tenk å formulere seg slik at noen kan tro jeg er lei av å sikre ungene mine.



Men det er kanskje der problemet ligger? Du har vært her siden 2006 og diskutert sikring opp og ned i mente, men for en med 136 innlegg og som sikkert ble oppriktig redd som følge av en annen forelders idiotiske handling, er ikke manglende bilsikring noe å kimse av, og man bør kanskje velge seg mer generelle tråder enn noens personlige opplevelse å ta ut egen frustrasjon over bilsikringstråder i?

Jeg er møkk lei trenings- og slanketråder, men de er evigvarende og popper alltid opp når jeg trykker nye meldinger. Men jeg går ikke inn for å sure miljøet i de trådene av den grunn. Jeg åpner dem ikke. At noen blir sinte i denne tråden og kommer med støtteerklæringer (og det vi har hørt en trillion ganger før) synes jeg er utelukkende positivt, for det hovedinnlegger opplevde er ikke greit, og hennes opplevelse er hennes, man kan ikke la alle tråder om bilsikring stå for hennes regning.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:53   #78
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.



Men det er kanskje der problemet ligger? Du har vært her siden 2006 og diskutert sikring opp og ned i mente, men for en med 136 innlegg og som sikkert ble oppriktig redd som følge av en annen forelders idiotiske handling, er ikke manglende bilsikring noe å kimse av, og man bør kanskje velge seg mer generelle tråder enn noens personlige opplevelse å ta ut egen frustrasjon over bilsikringstråder i?

Jeg er møkk lei trenings- og slanketråder, men de er evigvarende og popper alltid opp når jeg trykker nye meldinger. Men jeg går ikke inn for å sure miljøet i de trådene av den grunn. Jeg åpner dem ikke. At noen blir sinte i denne tråden og kommer med støtteerklæringer (og det vi har hørt en trillion ganger før) synes jeg er utelukkende positivt, for det hovedinnlegger opplevde er ikke greit, og hennes opplevelse er hennes, man kan ikke la alle tråder om bilsikring stå for hennes regning.

Neida, klart hun ikke kan. Og det var ikke meningen å forsure tråden, bare et lite hjertesukk. Jeg burde jo visst noen ville gå videre med noe så lite PK, og jeg kunne så klart ha droppet å svare videre for å opprettholde den gode stemninga.

Så sorry HI: det var selvsagt ikke OK at det satt 4 barn i baksetet. Det er helt greit at du er opprørt, og det er også helt greit å si fra om det.

Og helt greit å spørre på FP. Her får du de riktige svarene! (klarer ikke å dy meg)

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 10:55   #79
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er møkk lei trenings- og slanketråder, men de er evigvarende og popper alltid opp når jeg trykker nye meldinger. Men jeg går ikke inn for å sure miljøet i de trådene av den grunn. Jeg åpner dem ikke. At noen blir sinte i denne tråden og kommer med støtteerklæringer (og det vi har hørt en trillion ganger før) synes jeg er utelukkende positivt, for det hovedinnlegger opplevde er ikke greit, og hennes opplevelse er hennes, man kan ikke la alle tråder om bilsikring stå for hennes regning.

Kan jeg anbefale å huke av for at du ikke vel lese det der underforumet som treningstrådene legges ut i? Det gjør underverker for samvittigheten.

Jeg hadde blitt temmelig sint om noen kjørte av sted med ungene min uten skikkelig sikring. Det hadde vært uaktuelt å la dem sitte på med den sjåføren igjen. Jeg hadde nok sagt fra, men uten å kjefte.

Jeg er vel ganske fanatisk bilsikrer sjøl, men jeg gleder meg jo også til de kan snus og vi slipper de største, mest plasskrevende setene. Det er jo litt pes. Men jeg veit godt hva som er tryggest og forholder meg til det, og jeg ser at mange andre enten ikke veit det eller ikke bryr seg - og da tenker jeg at det er viktig å snakke om god bilsikring likevel. Om andre oppfatter det som gnål, så får det være.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:08   #80
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Neida, klart hun ikke kan. Og det var ikke meningen å forsure tråden, bare et lite hjertesukk. Jeg burde jo visst noen ville gå videre med noe så lite PK, og jeg kunne så klart ha droppet å svare videre for å opprettholde den gode stemninga.

Så sorry HI: det var selvsagt ikke OK at det satt 4 barn i baksetet. Det er helt greit at du er opprørt, og det er også helt greit å si fra om det.

Og helt greit å spørre på FP. Her får du de riktige svarene! (klarer ikke å dy meg)

Ekssvigerfar var ikke det minste interessert i å sikre mine barn i sin bil, og det krever sin kvinne å stå opp for han og svigermor. Jeg ble skjelt ut og kalt hysterisk der jeg stod og festet setet til Storesøs i bilen hans da de skulle ha henne med på tur, og mamma har ikke akkurat holdt tilbake det hun mener om "hysteriet" mitt, hun heller, så det er veldig viktig for meg å stå på krava og reagere når sånt skjer. Du har kanskje andre opplevelser enn meg?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no