Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-11, 19:34   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Etter endelig å ha lært forskjellen ... Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke gjør det riktig!
Skulle ønske jeg hadde oppskrift på skikkelig amerikanske muffins, de som lissom blir litt kakete og porøse inni (som Aunt Mabels, eller Toros lyse muffins). Nå liker jeg å bruke Toros, fordi da veit jeg det blir riktig, men det er litt juks, ogblir litt dyrt hvis man skal lage mange.

Har du en god oppskrift?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 19:40   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

abonnerer her, for dette vil jeg vite mer om. Jeg har nemlig gått i den tro at Cupcakes er et fancy navn på pimp-up-muffins. Sånne som man helst skal servere i stativ og som skal pyntes i hjel, men som ikke smaker annet enn....muffins.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 19:42   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Her må jeg følge med, for nå har jeg endelig fått kjøpt meg muffinsstativ. -Tilbud på Jernia til 199.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:23   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Disse blir gode, luftige og store, synes jeg:

http://ingvildsmatblogg.blogspot.com...-cupcakes.html

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:23   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Disse blir gode, luftige og store, synes jeg:

http://ingvildsmatblogg.blogspot.com...-cupcakes.html

Så fint ut! jeg lurte bare på - det står "real cupcakes"? For jeg lurte på muffins, ikke cupcakes. Og så står det at man kan erstatte 1/3 av melet og få cornmuffins. Hva blir forskjellen sånn rent bakemessig? Blir det en annen struktur/ konsistens/ smak?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:29   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Så fint ut! jeg lurte bare på - det står "real cupcakes"? For jeg lurte på muffins, ikke cupcakes. Og så står det at man kan erstatte 1/3 av melet og få cornmuffins. Hva blir forskjellen sånn rent bakemessig? Blir det en annen struktur/ konsistens/ smak?

Nei, jeg tror folk legger forskjellig i muffins/cupcakes/pøntemuffins-kategoriene, men disse er de nærmeste Aunt Mabels-muffins jeg har kommet, i hvert fall. Det med cornmuffins vet jeg ingenting om, dessverre.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:31   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Takk for svar, Zulu!!!

Vil gjerne ha flere tips, vi !!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:34   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: AMERIKANSKE muffins, ikke norske/ cupcakes

Smitten Kitchen har oppskrifter på samtlige av mine favorittmuffins. Corniest Corn og Whole Wheat Apple gir meg litt sikletendenser bare ved tanken.

Ingen av de smaker som Aunt Mabels, men jeg syns i grunn de bare smaker dårlig olje og høgg.
De er skikkelig muffins, ikke spesielt kakete, men åh-så-yummi.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no