Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste smoothie!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-13, 23:28   #1
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Din beste smoothie!

Jeg trenger gode oppskrifter på smoothie. Gjerne noen med litt "futt" i som smaker mye.i Kjøpte en i en smoothiebar engang som het "Dagen derpå". Den var med bla chili. Men aner ikke hva mer som var i den. Ønsker også tips om noen milde som passer til barn. Igår og idag har vi laget en enkel med bare frosne blåbær, banan og appelsinjuice.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:23   #2
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Din beste smoothie!

Denne er frisk og god:
1 mango, 0,5 pose frosne jordbær, 1 bit ingefær, eplejuice til ønsket konsistens.

Denne er også en favoritt:
Ca 1/4 vannmelonm ,0,5 pose frosne jordbær, 8-10 blader fersk basilikum, saften av ca 1 lime, evt eplejuice for tynnere konsistens.

Frokostsmoothie:
Frosne blåbær, 1 banan, blå juice(finnes flere typer), yoghurt ( naturell, vanilje eller skogsbær), en god neve mandler

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:34   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste smoothie!

Har noen smakt den der "Rød Rebell" som de selger på Vitaefruit-bodene rundt omkring? Vet ikke om de bodene er et Stavangerfenomen eller om de finnes andre steder i landet, men den røde smoothien der (med bla. kirsebær) er det beste jeg har smakt! Jeg ønsker meg sånn en oppskrift! Har prøvd å lage det selv med frosne kirsebær, banan, jordbær, bringebær og soyamelk slik som det står i ingredienslista, men det blir ikke det samme!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:57   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste smoothie!

Mine barn elsker denne:
Eplejuice
Banan
Yougurt naturell
Frosne skogsbær

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 10:01   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste smoothie!

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har noen smakt den der "Rød Rebell" som de selger på Vitaefruit-bodene rundt omkring? Vet ikke om de bodene er et Stavangerfenomen eller om de finnes andre steder i landet, men den røde smoothien der (med bla. kirsebær) er det beste jeg har smakt! Jeg ønsker meg sånn en oppskrift! Har prøvd å lage det selv med frosne kirsebær, banan, jordbær, bringebær og soyamelk slik som det står i ingredienslista, men det blir ikke det samme!

Hvor hvor?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 10:03   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste smoothie!

De hadde en bod på Stadionparken før, vet ikke om den er der enda. Nå har de i hvert fall en på Arkaden, helt nederst (der du går inn over gata for Dropsen, ved Newsman). Det er en sånn frittstående bod som står opp den lave trappa til høyre når du kommer inn. De har yoghurtis av friske bær, masse smoothies uten sukker, powersmoothies osv. Nam! Alle smoothiene er melkefrie, visstnok (de bruker soyamelk), mens iskremen er med vanlig yoghurt så den har jeg ikke smakt.
Litt dyre da, men porsjonene er store, og jeg og ungene delte EN smoothie og det var nesten nok til oss. Jeg må alltid kjøpe når jeg er i byen, hekta!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 16:18   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste smoothie!

Takk for tips! Der må jeg da ta med min melkeallergiske venninne.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 20:46   #8
Rebella
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 20
Rebella har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Din beste smoothie!

Blåbærbiola
Fryste blåbær (ikke sånne fra butikk)
Rå brokkoli

Rebella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no