Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Matpakkemuffins med plommer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 21:00   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Smil

Matpakkemuffins med plommer

Jeg testet ut fullkonrøra jeg bruker med plommer og litt kanel, til stor begeistring og deler med dere :

12 digre:

50 g. havregryn legges i bløt i 3 dl melk
1 stort egg vispes lett med 5 ss olje
100 gr. sammalt hvete grov
150 gr. Fibra eller annet fullkornmel
1 ts godt vaniljesukker
1 god teskje bakepulver
75 g. sukker, gjerne brunt
1/2 ts. salt
1 ts kanel
1/2 ts. natron (kan droppes, men gir ekstra luftige muffer)
5 store søte plommer uten skall, i biter eller ( 125 gr. blåbær, helst norske.)


Bland egg og olje i havrerøra. Bland det tørre lett inn og fyll i store muffinsformer. 180 grader, 20 min.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 26-08-13 kl 21:07.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:44   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Takk for tipset. Dobbelt posjon står i ovnen. Tipper jeg får mange mammapoeng når dette blir frokosten i morgen tidlig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:46   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Dette skal testes, kjøpte blåbær i dag. Men rekker det ikke før i morgen. Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:47   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Disse skal jeg prøve i morgen. Takk for at du delte oppskriften.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:47   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Brukte forøvrig brun sukrin og karamellstevia i stedet for sukker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 23:44   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Brukte forøvrig brun sukrin og karamellstevia i stedet for sukker.

Ah, god ide! Har brun sukrin i skapet, men bare vanlig stevia. Skal jammen prøve i morgen, da blir det med både blåbær og plommer.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 07:14   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Storebror ELSKET dem - lillesøster var mer skeptisk. Frøs ned størsteparten så kan storebror få dem i matboksen og til frokost innimellom. Med bare grovt mel og ikke noe sukker kan det absolutt forsvares kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 07:36   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Ah, hørtes godt ut!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 07:36   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Storebror ELSKET dem - lillesøster var mer skeptisk. Frøs ned størsteparten så kan storebror få dem i matboksen og til frokost innimellom. Med bare grovt mel og ikke noe sukker kan det absolutt forsvares kjenner jeg.

Ja, jeg har følt litt på at jeg må "forsvare" mine matmuffins innimellom.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 12:55   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Drar opp og anbefaler denne igjen. Ny dobbel posjon bakt i går - men jeg baker dem nok større enn dine for av dobbel posjon (med blåbær) får jeg 15 stykker. Brukte kun karamellstevia som søtning, og vaniljepulver i stedet for vaniljesukker. Kun grovt mel og masse kanel.

Utrolig greie å ta opp av fryseren om kvelden, legge i matboksen i kjøleskapet også er de tint til lunsj dagen etter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 22:21   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkemuffins med plommer

Bakt dobbelt opp her i kveld jeg også. En ladning med banan og kanel, og en med syrlige epler fra hagen og masse krydder.
Karamellstevia står på handlelista neste bytur.
Byttet ut melka med kefir forrige bakerunde, det ble også veldig bra.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no