Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste middagspai

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 10:50   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din beste middagspai

Anbefal meg en oppskrift!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 10:55   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste middagspai

Min sjels elskede kan ikke fordra paideig av smør og mel, så vi bruker filodeig eller en paideig med mye kesam, som blir mer sprø.

Jeg liker skinke eller bacon, broccoli, løk, paprika, fetaost, urter, purre, vårløk, potetbiter, spinat eller hakket grønnkål, squash, småtomater og eggestand. Jeg steker gjerne ingrediensene litt før jeg har de oppi det blindstekte paiskallet og heller på egge + fløte + evt. revet ost. 3-4 egg pleier å holde.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 11:09   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste middagspai

Jeg er jo slumse-sammen-dronningen, men vi liker veldig godt paiskall med 4-5 egg pisket sammen - gjerne med et par skjeer creme fraiche, hakket vårløk (2 - 3 stilker), soltørket tomat (2 - 3 ss hakket), babyspinatblader (et par never) og ganske rikelig med fetaost i terninger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 23-09-13 kl 12:45.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 11:28   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste middagspai

Jeg bruker paideigen til Maizenna, fungerer greit. Steker bacon og purre i en panne, lett. 4 egg, 2 del fløte og en god slump finhakket gressløk piskes sammen. Revet ost over og til slutt båter av cherry tomater. Det beste jeg serverer til paien er couscous salat. Kok 250 gr couscous, ha i en boks mais, halvt glass soltørkede tomater med 2 -3 ss olje og skvis over saften fra 1 sitron (ca 1-1,5 dl). Kan spises litt lunken eller kald.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:03   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste middagspai

Tacopai er ganske så godt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:24   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste middagspai

Denne så fin ut, syns jeg.

http://www.matprat.no/oppskrifter/gj...FQ96cAodLSkAdQ

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:43   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste middagspai

Her er oppskriften jeg bruker på tacopai. En stor favoritt hos både store og små i familien. Og den paibunnen synes jeg blir sprø og god også.

Deigen
4 dl hvetemel
1/2 ts salt
2 ts bakepulver
50 g margarin
1 1/2 dl melk

Deigen legges ut i og opp over kantene i paiformen (jeg bruker en stor oval ildfast form og smører forma litt først)

Første fyll
600 g kjøttdeig (jeg bruker ofte 700-800 gram kjøttdeig/karbonadedeig)
1 hakket løk
1 pose taco krydder
1 dl vann
hvitløk (valgfritt) (jeg synes det er et must med 3 kløfter hvitløk som er presset i)

Kjøttdeigen og løken steikes sammen. Bland i krydderet, vann og evt hvitløk. Ha alt i paiformen.

Andre fyll
4 hakkede tomater
1 gul papirka
1 rød paprika
5 ss majones
3 dl creme fraiche
hvit pepper og cayenne pepper

Bland alt sammen og ha over kjøttdeigen i paiformen. Ha over 2 dl ost.
Steikes i ovnen i 15 - 20 minutter på 250 grader (nest nederste rille har jeg rista forma står på)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 14:23   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste middagspai

Nå ble jeg sulten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:00   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste middagspai

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Tacopai er ganske så godt

Tester denne i dag!

Liker godt disse to fyllene:
* 5 egg, en boks cottage cheese, en neve revet ost, bogskinke ol i biter.
* bacon, soltørket tomat, egg, kremfløte, ost, brokkoli og løk.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:07   #10
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.437
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste middagspai

Syntes tacopaien hørtes veldig god ut. Mannen liker ikke eggestand/omelett men så så jeg her at det er creme fraiche i, og det liker ikke jeg igjen(alt som minner om rømme og dressinger utgår, uff). Finnes der andre alternativer mon tro? Å bare droppe det da blir det vel omtrent som en pizza og da kunne man jo kanskje like greit lage pizza. Ikke spesielt smart å henge her når man er sulten!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:33   #11
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste middagspai

Pleier å lage en med bacon, Norzola, fløte, vårløk og egg. Nam!

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:35   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste middagspai

Paideig laget med cottage cheese i stedet for en del av smøret + væsken. Forstek lett.

Stek sopp, beiken, kyllingfilet, hvitløk og rødløk, og ha i paiskallet. Hell over blanding av egg, fløte, salt, pepper, rosmarin og timian. Ha på hauger av revet ost, gjerne noe litt skarpt, som ridderost eller port salut.

Denne er perverst god, men trenger en lett salat til med sprø salat, agurk osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 08:35   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste middagspai

Oppskrift på paibunn HV?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 10:47   #14
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din beste middagspai

Jeg synes det er kjempegodt med rester av kokt blomkål og kokt potet i pai, sammen med bacon eller kylling. Fargene blir stusslige, så for syns skyld må jeg ha oppi halve cherrytomater.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no