Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-17, 19:21   #141
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel litt mer komplekst enn "mest digg". For å bruke strekningen Stavanger-Oslo som eksempel, siden den har vært aktuell for meg mange ganger. Som regel må jeg være i Oslo en gang i morgentimene. Tog kvelden før, 8 timer med sovekupé, koster ca 2000 kr. Fly neste morgen koster 700 kr.

Er dette en feriereise? For da tenker jeg at tog er et greit alternativ. Jeg tar tog til steder som Kristiansand, Bergen, Stavanger og Trondheim hvis det er i forbindelse med ferie eller et verv jeg har i en organisasjon. Det tar tid og koster penger, men da er det greit å ha bestemt seg for at tog er det som er aktuelt. I jobbsammenheng har jeg også tatt tog til Trondheim, selv om det betyr at jeg må reise kvelden før. Jeg skjønner at det ikke er så enkelt for dem som reiser mye i jobben eller er alene med barn. Men for meg er det mulig, og da prøver jeg å få det til.

Hvis det ikke er ferie, men en annen grunn til at du skal til Oslo, kan jo fly være et bedre (eller kanskje eneste?) alternativ for akkurat deg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:23   #142
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og med sånne forskjeller er det jo ikke rart at folk ikke innarbeider gode togvaner.

Men det er noe annet å fly fordi man må, og å fly fordi man har lyst på enda en helgetur i Europa. Det er bevisstheten som må endres, og hvis den kun endres hvis det er til umiddelbar beste for egen lommebok eller bekvemmelighet,så kommerikke det til å skje med det første.

Det er veldig mye klimabevissthet helt til man faktisk må gjøre noe litt upraktisk selv. Bare se på den ekstreme sytinga og alle smutthullene som ble funnet EE par dagene det var dieselbilforbud i Oslo.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:24   #143
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Nei, ikke ferie, og som regel skal jeg hjem samme dag. Og Stavanger-Oslo med tog er jo også bare peanøtter i forhold til Stavanger-Bergen. Det tar ca 16 timer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:31   #144
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, ikke ferie, og som regel skal jeg hjem samme dag. Og Stavanger-Oslo med tog er jo også bare peanøtter i forhold til Stavanger-Bergen. Det tar ca 16 timer.

Mens det tar 5,5 t med båt og 5-5,5 t med buss.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:37   #145
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Ja, det er sant. Buss kommer jeg aldri på, for jeg kan ikke ta buss selv. Og båten kommer for sent fram. Men for ferieturer går det an.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:06   #146
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Denne tråden minner meg på hvor skuffet jeg er over at teleportasjon ikke har tatt over for transport. Vi er tross alt i 2017, jeg ble forespeilet helt andre forhold i 80-talls science fiction.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:13   #147
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Denne tråden minner meg på hvor skuffet jeg er over at teleportasjon ikke har tatt over for transport. Vi er tross alt i 2017, jeg ble forespeilet helt andre forhold i 80-talls science fiction.

Jah!

Vi trenger en superleder som fungerer i romtemperatur.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:15   #148
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Når de bare komme så langt så stiller jeg mer enn gjerne som forsøksperson.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 22:22   #149
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg tenker at dette er litt som fedrekvoten. Det er et mønster som ikke endrer seg selv. Det hadde ikke blitt mye fødselspermisjon for menn på gruppenivå om vi bare hadde sittet rundt og jamret oss over at individuelle menn ikke ønsket/gadd å ta ut permisjon når de fikk barn. Men jammen var det bra at vi fikk snudd mønsteret med en blanding av pisk og gulrot!

Jepp, fortsatt sosialist.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 22:45   #150
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tenker at dette er litt som fedrekvoten. Det er et mønster som ikke endrer seg selv. Det hadde ikke blitt mye fødselspermisjon for menn på gruppenivå om vi bare hadde sittet rundt og jamret oss over at individuelle menn ikke ønsket/gadd å ta ut permisjon når de fikk barn. Men jammen var det bra at vi fikk snudd mønsteret med en blanding av pisk og gulrot!

Jepp, fortsatt sosialist.

Sant. Alle får stemme MDG da!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 23:00   #151
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sant. Alle får stemme MDG da!

Det MDG jeg kjenner virker jo bare innenfor Oslos grenser. Omtrent som strømbruddet i Valkyrien.

Hvis det blir like billig/bittelitt billigere å ta toget enn det er å fly, ville mange ha valgt det. Helt sikkert. Jeg vet om flere som synes at det er fint å legge seg på toget fra Oslo-området kvelden før de skal på morgenmøte i Trondheim, for eksempel. Men det er jo ofte mye dyrere enn å fly - sel om man regner med prisen for transporten til og fra flyplassen i den prisen.
Og så tror jeg at hvis det blir politisk ukorrekt å fly samtidig som det ikke lenger er så latterlig billig, så vil det hjelpe på.
Vi kan jo faktisk ikke fortsette slik lenger.
Her hjemme har vi akkurat blitt enige om to kjøttfrie/vegetariske middager og plastposestopp. Det ergrer meg at alle økologiske grønnsaker er pakket i plast. Vi har også blitt enige om å droppe årets planlagt USA-tur - både av politiske og miljømessige grunner. Vi prøver å klare oss med en flytur/pers i året.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 23:01   #152
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tenker at dette er litt som fedrekvoten. Det er et mønster som ikke endrer seg selv. Det hadde ikke blitt mye fødselspermisjon for menn på gruppenivå om vi bare hadde sittet rundt og jamret oss over at individuelle menn ikke ønsket/gadd å ta ut permisjon når de fikk barn. Men jammen var det bra at vi fikk snudd mønsteret med en blanding av pisk og gulrot!

Jepp, fortsatt sosialist.

Det er nok dessverre veldig sant, men samtidig synes jeg ikke vi skal lene oss tilbake å være stille i påvente av at han staten skal rydde opp.
Fedrekvoten er tross alt et statlig anliggende uten kommersielle aktører involvert (annet enn på individnivå i evt. utbetaling av mellomlegg trur eg, er jo ferdig med permisjoner for hundre år siden ), mens flyselskapene som setter prisene i stor grad er det.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 23:05   #153
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er nok dessverre veldig sant, men samtidig synes jeg ikke vi skal lene oss tilbake å være stille i påvente av at han staten skal rydde opp.
Fedrekvoten er tross alt et statlig anliggende uten kommersielle aktører involvert (annet enn på individnivå i evt. utbetaling av mellomlegg trur eg, er jo ferdig med permisjoner for hundre år siden ), mens flyselskapene som setter prisene i stor grad er det.

Jepp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 23:07   #154
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det MDG jeg kjenner virker jo bare innenfor Oslos grenser. Omtrent som strømbruddet i Valkyrien.

Hvis det blir like billig/bittelitt billigere å ta toget enn det er å fly, ville mange ha valgt det. Helt sikkert. Jeg vet om flere som synes at det er fint å legge seg på toget fra Oslo-området kvelden før de skal på morgenmøte i Trondheim, for eksempel. Men det er jo ofte mye dyrere enn å fly - sel om man regner med prisen for transporten til og fra flyplassen i den prisen.
Og så tror jeg at hvis det blir politisk ukorrekt å fly samtidig som det ikke lenger er så latterlig billig, så vil det hjelpe på.
Vi kan jo faktisk ikke fortsette slik lenger.

Her hjemme har vi akkurat blitt enige om to kjøttfrie/vegetariske middager og plastposestopp. Det ergrer meg at alle økologiske grønnsaker er pakket i plast. Vi har også blitt enige om å droppe årets planlagt USA-tur - både av politiske og miljømessige grunner. Vi prøver å klare oss med en flytur/pers i året.

Dette tror jeg faktisk er det viktigste som kan skje på individnivå.
Litt som det var nevnt over her,- som å la bilen gå på tomgang eller ha ungene i forovervendt barnesete.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 23:09   #155
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi skal til Spania i sommer. I tillegg blir det alltid noen Oslohelger i løpet av året. Det går ikke med 8-10 timer i bil hver vei for en kort helg med avreise fredag etter jobb. Tog er ikke et reelt alternativ.
Å ikke dra sørover for å treffe venner og kjente der, samt nyte litt av byen som betyr så mye for meg, er pr i dag ikke et alternativ.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:12   #156
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Denne tråden minner meg på hvor skuffet jeg er over at teleportasjon ikke har tatt over for transport. Vi er tross alt i 2017, jeg ble forespeilet helt andre forhold i 80-talls science fiction.

Hyperloop er jo rett rundt hjørnet!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:17   #157
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hyperloop er jo rett rundt hjørnet!!

Tenk om vi kunne bare droppet alle disse eviglange togbanediskusjonene og gått rett for hyperloop. Oslo - Bergen på 30 min, Oslo - Stavanger 30 min! (Det bør vel gå når man skal klare San Fransisco - LA på 30 min)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:23   #158
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg har trua.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:52   #159
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?



Men det er ut som en ting som det typisk henger skilt på: "Ikke for gravide og folk med hjertesykdom". Slik som Hulken-berg-og-dalbanen i Universal. (Ikke at jeg bryr meg, jeg har hjertestarter. Det hadde vært omstart på meg før vi var nede. )

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:45   #160
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.



Men det er ut som en ting som det typisk henger skilt på: "Ikke for gravide og folk med hjertesykdom". Slik som Hulken-berg-og-dalbanen i Universal. (Ikke at jeg bryr meg, jeg har hjertestarter. Det hadde vært omstart på meg før vi var nede. )

Men man skal jo sitte i en trykkabin, akkurat som man gjør på fly.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no