Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Forslag til en dessert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 15:44   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forslag til en dessert?

Fordi jeg elsker å planlegge menyer er jeg litt tidlig ute med å planlegge nyttårsaften. Shoot me.

Forrett: Guacamole, tomatterninger, fetaost og basilikumtoast.
Hovedrett: Kalkun med portvinssaus, stuffing, poteter, selskapserter, div. geléer.

I fjor var desserten bringebærmiroire (fransk bringebærmoussekake, i sånn sjanger som Pascal o.l.). Ettersom gjestene (som er de samme som i fjor) har ønsket reprise på forrett og hovedrett har jeg lyst til å prøve noe nytt til dessert. Ikke at kaka ikke var god, men jeg bruker ikke så lang tid på å sile ut steinene av bringebær før det har gått minst et år til!

Nå er disse gjestene litt sære, og liker ikke appelsinsjokolade. Ellers hadde jeg tenkt en appelsinsjokolademousse jeg har laget før med stort hell. Jeg er litt skeptisk til alt for kraftig sjokoladedessert etter kalkun med tilbehør, hva tror dere? Noe litt friskt? Må se litt elegant ut, ellers bare går de igjen lenge før midnatt....

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:48   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

multekrem og kromkaker
Karamellpudding
hihi

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:12   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hva med denne servert med vaniljeis ?
(Hentet oppskrift fra TV2)

Fersken bakt med rosmarin og sitron
100 gr sukker i panna
Litt flytende honning
1/2 dl hvitvin
skall av en sitron
litt rosmarin
6 fersken
Hell sukker, hvitvin, skall av en sitron og rosmarin i en panne. Smelt alt sammen. Legg halve fersen oppi. La dem ligge i pannen til de blir møre. Legg dem på et illfast fat. Husk å legge dem med skinnsiden ned, slik at saften ikke renner ut. Legg på topping.

Topping
50 gr hasselnøtter
30 gr smør
30 gr mel.
1 eggeplomme
Smuldre alt sammen. Legges oppå ferskenene. 220 grader 8-10 min

Dette serverte jeg til dessert sist vi hadde gjester, og det falt i allefall i smak hos dem. Jeg brukte nektariner i stedet for fersken, men det var kun pga at jeg ikke fant fersken i butikken den dagen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:28   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Min yndlingsdessert er Appelsinfromasj med appelsinsaus. Nydelig

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:31   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift da, Nelle? Synes å huske fra mitt besøk hos deg at du var veldig flink til å lage mat!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:34   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Høres ut som du får noen riktig Fasjonable gjester Acsa - og å ikke like appelsinsjokolade er jo helt normalt? Faktisk tror jeg også det er sånn at de som ikke liker appelsinsjokolade heller ikke liker appelsin i annet bakverk. Bare så det er sagt.

Karamellpudding? Mmmmmmmmmm...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:03   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fromasj er ikke bakverk! Så ikke appelsin i det hele tatt, altså? Hvorfor ikke det? Liker du ikke appelsin naturell heller? Jeg vil likevel ha Nelles oppskrift.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:06   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis jeg skal lage karamellpudding så gidder jeg ikke å bare ha vanlig karamellsaus til. Da skal jeg ha sånn ordentlig tykk butterskotch-saus også, altså!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:18   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Dronning Maud pudding

Eller som resten av landet kaller den: Haugesund fromasj

Det er det beste jeg vet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:32   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det igjen? Det er noe hvitt med noe syltetøygreier og revet sjokolade? *leter i dessertregisteret i hodet*

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:39   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Fromasj er ikke bakverk! Så ikke appelsin i det hele tatt, altså? Hvorfor ikke det? Liker du ikke appelsin naturell heller? Jeg vil likevel ha Nelles oppskrift.

Appelsin skal nytes naturell. Eller i juice. Kun det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:39   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Og hvis jeg skal lage karamellpudding så gidder jeg ikke å bare ha vanlig karamellsaus til. Da skal jeg ha sånn ordentlig tykk butterskotch-saus også, altså!

Hørtes vanvittig godt ut. Er det jul snart?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:44   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Oppskrift da, Nelle? Synes å huske fra mitt besøk hos deg at du var veldig flink til å lage mat!

Må spørre mamma om jeg ikke finner den her i huset for den er bare supergod og sausen likeså.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:48   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hva er det igjen? Det er noe hvitt med noe syltetøygreier og revet sjokolade? *leter i dessertregisteret i hodet*

Var denne til meg?

Ikke syltetøy, men hvit fromasj (gulig iallefall) og revet kokesjokolade i flere lag

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:54   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hørtes vanvittig godt ut. Er det jul snart?

Nei. Heldigvis. Men det drømte jeg her om natta. Sånn typisk utilstrekkelighetsdrøm. Det var jul og jeg hadde ikke gjort noenting og Ulvejenta sto og gråt.

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Må spørre mamma om jeg ikke finner den her i huset for den er bare supergod og sausen likeså.

Det må du! Selv om zol er rar vil jeg gjerne lage den til en annen anledning.

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Ikke syltetøy, men hvit fromasj (gulig iallefall) og revet kokesjokolade i flere lag

Nå demrer det! Og portvin! Det er det også. Mmmm... Det skal veldig mye til for at jeg ikke skal like desserter som inneholder portvin.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 14:44.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:56   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det må du! Selv om zol er rar vil jeg gjerne lage den til en annen anledning.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no