Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trives du i varmen vi har nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-20, 11:10   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg liker ikke klaging generelt, og har egentlig aldri skjønt poenget med å klage på været uansett retning. Jeg gjør det så godt som aldri selv. Folk som alltid finner noe å klage over, uansett hvor bra det er, drar meg ned og gjør meg sur. Er været håpløst foretrekker jeg folk som fokuserer på noe annet. Men om det er varmen eller kulden folk klager på er likegyldig for meg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:12   #62
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg liker varme om morgenen og de varme lyse kveldene. Midt på dagen holder jeg meg inne eller i skyggen når det er så varmt som nå. Så lenge jeg kan oppsøke svale steder har jeg det helt perfekt. Jeg liker å være sydover om sommeren og bade og lese bok, men jeg holder meg helst under skyggen av et tre.

Her har du meg og. Kroppen min sliter litt med væskeregulering og jeg blir lett tung i hodet, enda jeg drikker vann som en kamel. Men jeg kan være litt i sola, så i skyggen så går det fint og er deilig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:13   #63
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg liker ikke klaging generelt, og har egentlig aldri skjønt poenget med å klage på været uansett retning. Jeg gjør det så godt som aldri selv. Folk som alltid finner noe å klage over, uansett hvor bra det er, drar meg ned og gjør meg sur.

Det er jeg helt enig i. Men nå var det jo mer et prinsipielt spørsmål om det er mer lov å klage på kulde enn varme. Og det er det ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:13   #64
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg liker fint vær og en god temp på ca 20-24 grader. Helt til jeg skal sove... Jeg sover dårlig fra før, og varme gjør at jeg sover ENDA dårligere.
Men jeg elsker sommer og sol, og det å kunne åpne terrassedøra kl 7 om morgenen for å la den stå åpen til klokka er 23 på kvelden er helt magisk.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:16   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg finner ikke min egen tråd om temaet. Men jeg fant denne:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=17553

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:19   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er jeg helt enig i. Men nå var det jo mer et prinsipielt spørsmål om det er mer lov å klage på kulde enn varme. Og det er det ikke.

Nei, du har rett i det. Det er liksom ikke legitimt. Også virker det som om noen tror man jinxer finværet om man klager på varmen. Nei, man kan nesten ikke klage, da skal du se det blir kaldt igjen.

Jeg hadde en venninne i studietiden som kom fra et land lenger sør i Europa, og hadde et utvekslingsår på NTNU. Hun hadde bestemt seg før hun kom, at så lenge hun bodde i Norge skulle hun aldri klage på været, ikke en eneste gang. Hun visste hva hun gikk til, hun hadde sett på kartet, og kunne valgt et universitet i Italia eller Spania hvis det var været hun gikk etter, men hun valgte Norge av andre grunner. Og jeg tror faktisk hun holdt det hun lovte seg selv, jeg hørte aldri hun klagde uansett drittvær. Et herlig eksempel som jeg lærte en hel del av (det gjaldt ikke bare klaging på vær, dette er en person som uansett klager veldig lite, og som har en unik evne til å finne noe positivt i alt, og som heller fokuserer på å finne en løsning når ting ser håpløst ut).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:21   #67
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Ja, selvsagt. Ser den. Men jeg synes det er et annet tema.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:30   #68
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Nei. Alt over 20 grader er bortkastet på meg og alt over 25 er ren lidelse. Tungt å sove, lite energi, vondt i hodet. Men jeg elsker selve årstiden da. Sommeren er fantastisk. Jeg liker forresten ikke vinter og snø heller. Jeg vil ha 15-20 grader året rundt. Jeg synes forøvrig man kan klage på været så mye man vil.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:37   #69
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Noen av oss har mer problemer med "å omgås overdrevent positive folk" enn folk som klager bittelitt. Det er også stor forskjell på måten man "klager" på, synes jeg - alt fra meningsløs sutring til ganske underholdende hjertesukk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:40   #70
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.713
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Noen av oss har mer problemer med "å omgås overdrevent positive folk" enn folk som klager bittelitt. Det er også stor forskjell på måten man "klager" på, synes jeg - alt fra meningsløs sutring til ganske underholdende hjertesukk.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:42   #71
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Noen av oss har mer problemer med "å omgås overdrevent positive folk" enn folk som klager bittelitt. Det er også stor forskjell på måten man "klager" på, synes jeg - alt fra meningsløs sutring til ganske underholdende hjertesukk.


Enig jeg også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:54   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Mens jeg skrev i denne tråden, så kjente jeg litt på den følelsen av irritasjon for de som gleder seg over snø og skiføre. Jeg skjønner dem ikke, og derfor blir jeg irritert over at de gleder seg så innmari over noe jeg ikke kan fordra.

Sånn er det nok med sol og varme også. Men jeg elsker det så høyt at jeg ikke skjønner at det kan være kjipt for andre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:17   #73
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Her har du meg og. Kroppen min sliter litt med væskeregulering og jeg blir lett tung i hodet, enda jeg drikker vann som en kamel. Men jeg kan være litt i sola, så i skyggen så går det fint og er deilig.

Det beste i denne varmen er en hengekøye under noen store trær. Luftig og svalende, lyst og deilig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:26   #74
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Nei.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:35   #75
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Noen av oss har mer problemer med "å omgås overdrevent positive folk" enn folk som klager bittelitt. Det er også stor forskjell på måten man "klager" på, synes jeg - alt fra meningsløs sutring til ganske underholdende hjertesukk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:37   #76
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg liker ikke klaging generelt,

De fleste gjør vel ikke det, men det er ikke sutring og klaging som er temaet her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:38   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Noen av oss har mer problemer med "å omgås overdrevent positive folk" enn folk som klager bittelitt. Det er også stor forskjell på måten man "klager" på, synes jeg - alt fra meningsløs sutring til ganske underholdende hjertesukk.

Ja, det er sant. Og det er forskjell på måten man er "overdrevent positiv" på også. Men i det store og det hele synes jeg for min del at klaging over været er temmelig slitsomt og meningsløst. Men skjønner jo at andre synes det hører med, så jeg lar jo folk holde på. Men må tilstå at det går ut over humøret mitt (litt avhengig av hvordan det sies selvsagt), men ikke mer om folk klager over varmen enn om de klager over snø.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:40   #78
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

De fleste gjør vel ikke det, men det er ikke sutring og klaging som er temaet her.

en diskusjon som sporet av!

Noen gjorde det til et tema. Altså om det er mer legitimt med klaging over kulde enn klaging over varme, til og med med link til en gammel diskusjon som handlet om akkurat det. For meg blir det hipp som happ, jeg liker ikke klaging uansett.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:42   #79
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

For meg blir det hipp som happ, jeg liker ikke klaging uansett.

Du klager over at du ikke liker klaging.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 12:43   #80
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Du klager over at du ikke liker klaging.

I know. Men jeg går ikke rundt og klager over at andre klager heller altså. Sånn, tilbake til tema.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no