Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

USA for nybegynnere

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 17:39   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

USA for nybegynnere

Dette har skjedd:

- Billetter er bestilt, der vi kun har fyllt ut navn og fødselsnr
- Alle har maskinskrevne pass
- Vi bor privat


Spørsmål om (fly)turen:
- Vi må fylle ut passnr, ja?
- Vi trenger ikke visum?
- Vi har bestilt turen fra Bergen til Seattle og skal bytte fly på Island. Når flyselskapet setter opp ruten/flybyttet, så holder det med den tiden som er oppsatt? (1 t og 15 min)
- Og det er et annet skjema som må fylles ut?
- Hva tar vi med som underholdning for barn i alderen 7-17?

Spørsmål om oppholdet:
Hva bør vi se i Seattle?
Har noen reist fra Seattle til Vancouver - bil, båt eller tog? Hva er lurest?
Hva bør vi se i Vancouver?
Og sørover til Oregon, hva bør vi få med oss?

- Funker iPhonen min i USA?
- Hva med min elskede MacBook?
- Må vi kjøpe adapter til stikkkontakter?


Hva er billig å shoppe i USA?
Kan man kjøpe elktriske ting der som virker her?

Bør jeg glede meg like mye som jeg gjør?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:41   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.846
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: USA for nybegynnere

sukk, misunnelig til de grader.

har dessverre lite å bidra med her, annet enn å ønske deg riktig god tur (tror det er riktig av deg å glede deg, ja!), samt å lagre tips og råd du kommer til å få, slik at jeg kan ta dem fram den dagen det er min tur til å reise "over there"!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:46   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Spørsmål om (fly)turen:
- Vi må fylle ut passnr, ja? JA!
- Vi trenger ikke visum? RIKTIG!
- Vi har bestilt turen fra Bergen til Seattle og skal bytte fly på Island. Når flyselskapet setter opp ruten/flybyttet, så holder det med den tiden som er oppsatt? (1 t og 15 min)
Nei, ikke nødvendigvis. Men da får du bli med neste fly. Jeg mistet flyet mitt til Houston for et par uker siden, fordi flyet inn til London var forsinket. Shit happens. Men 1 t og 15 min på Island hørtes helt ok ut.

- Og det er et annet skjema som må fylles ut? Jepp, her er det.
- Hva tar vi med som underholdning for barn i alderen 7-17? DS og blader? De viser filmer underveis, og Iceland Air har vel skjermer på seteryggen, hvis jeg husker riktig fra en tråd jeg hadde her inne om akkurat det.

Spørsmål om oppholdet:
- Funker iPhonen min i USA? Jepp.
- Må vi kjøpe adapter til stikkkontakter? Ja, det kan du jo like gjerne gjøre med det samme.
- Kan man kjøpe elktriske ting der som virker her? Jo, forsåvidt, men da må du bruke converter. Og det er jo litt pes.

Bør jeg glede meg like mye som jeg gjør? JA!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:48   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Vi skal også til Seattle i sommer. Jeg skal se etter deg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:50   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Jeg ville forresten sjekket om det går et fly til Seattle senere på dagen også, i tilfelle dere har knapt med tid. Sist min mann reiste til Seattle mistet han flyet både frem og tilbake, for det var satt opp kun én time på mellomlandingene. Det er ofte litt knapt altså. Nå var ikke det via Island, så det kan godt være greiere der, men det er nå greit å sjekke uansett.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:53   #6
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Mht elektriske duppedingser så fungerer det meste av småting, men det kan være greit å sjekke DS og sånn mht om de er sonefrie mht spill. Vi har kjøpt kamera i USA tidligere, og det er null problemer med konverter, du har den bare stående i laderen til en hver tid, den er ikke så stor at det gjør noe.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:59   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Mht elektriske duppedingser så fungerer det meste av småting, men det kan være greit å sjekke DS og sånn mht om de er sonefrie mht spill. Vi har kjøpt kamera i USA tidligere, og det er null problemer med konverter, du har den bare stående i laderen til en hver tid, den er ikke så stor at det gjør noe.

Jah! Vi kjøpte fancy kamera i USA i fjor, og det var mye billigere enn i Norge. Vi sparte i hvert fall et par tusenlapper på det. Så det kan jo være et tips til hva som er billig å handle i USA.

Ellers, hva gjelder shoppingtips så er ikke jeg rette person å svare, men det jeg nå har merket meg er at DC-sko er mye billigere, så det har jeg kjøpt med til småttingene i familien. Jeans er også billig. Og kakepynt. :WWED:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:51   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Må fylle ut slik skjema på nettet, og sikkert det samme på flyet/flyplassen, selv om det står på det på nettet at du da ikke trenger å fylle ut igjen.
Er sikkert noen som vet hva det skjemaet heter, husker ikke i farten. Der må du bl.a. svare på om du har tenkt å begå en kriminell handling, vært i fengsel i over 5 år, samarbeidet med nazistene under krigen... osv... Det må fylles ut for alle. (dette skrev jeg i fjor ang det)

Ikke visum (mulig du må ha om du har svart ja på et av de spørsmålene)

1 t 15 min på Island tror jeg vi hadde også. Er ikke akkurat store avstander på flyplassen der, så de har nok beregnet at det går ja.

Må være obs på at de bruker 110 V der, mens vi har 220, så sjekk evt ladere om de bare kan brukes på 220 V. (og klokkeradio kan du ikke kjøpe der. Jeg var så lei meg når jeg ikke kunne ha med min kule klokkeradio til Norge da vi flyttet derifra da jeg var 13 )

De andre ting har sikkert noen andre rukket å svare på mens jeg skev dette...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:54   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Er du redd tida blir knapt, så går det an å ta en dag på Island da, og reise mindre neste dag. Tror ikke det går mange fly om dagen til Seattle derfra.

De hadde skjermer i setet i fjor iallefall. Barna fikk gratis headsett (vet ikke opptil hvilken alder jeg da, mine var 5, 8 og 10 år). Men det er "vanlig" type, så det går an å ha med egne.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 18:00   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Åh. Mange fine svar.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Vi skal også til Seattle i sommer. Jeg skal se etter deg.

Rød nellik i knapphullet.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ville forresten sjekket om det går et fly til Seattle senere på dagen også, i tilfelle dere har knapt med tid.

Det er ikke satt opp mer enn det ene flyet den dagen.

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

1 t 15 min på Island tror jeg vi hadde også. Er ikke akkurat store avstander på flyplassen der, så de har nok beregnet at det går ja.

Damen jeg ringte til på flyplassen i Keflavik var veldig bestemt på at en time holdt i massevis. Da tror jeg at det går.

OK. Fylle ut skjema og etterutfylle passnr på billetter. :noterer:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 18:03   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Rød nellik i knapphullet.

Hollywoodfrue. Kanonlett å spotte. See u there!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:25   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.930
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Damen jeg ringte til på flyplassen i Keflavik var veldig bestemt på at en time holdt i massevis. Da tror jeg at det går.

Dere reiser sikkert med Iceland Air?
De har et sånt genialt konsept - de fyller masse fly i Europa med folk som skal masse steder i USA. Så lander de alle bortimot på engang på Island.
Der står alle flyene som skal til forskjellige steder i USA klar.
Så shuffler man ganske enkelt om alle passasjerene på en gang, og sender dem videre til sine destinasjoner i USA, mer eller mindr epå en gang. Enkelt og greit
(og litt kaotisk når det står på som verst).

Det er IKKE mye å ta seg til vil jeg påstå, på den flyplassen...
Jeg har vært der flere ganger nå, og hver gang har vært det samme konseptet, og lite å finne på.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:15   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Jeg får ikke til å gå inn å endre billettene slik at jeg får fylt ut pasnr.
Ringe i morgen, kanskje?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:21   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.989
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Keflavik er en liten flyplass, og 1 t og 15 min er bra med tid der.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:35   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Du burde ha godt med tid på mellomlandingen, de er nok interesserte i å få dere med også og kanskje dere ikke er de eneste som skal videre med det flyet.

Om dere skal kjøpe elektriske ting så anbefaler jeg dere å kjekke priser i Norge. Norge har generelt lave priser på elektriske ting (sammenlignet med mye annet som er dyrt der), men mye er rimeligere her. Ofte så sier de at man må ha en converter (og ikke bare adapter), men adapter fungerer som regel helt fint. Om man kjøper noe som har en slik omformingsdose på veien så er det jo bare å bytte ut den nederste delen av ledningen til en norsk (som dere sikkert har hjemme).

Klær, skor og idrettsustyr er rimelig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:41   #16
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg får ikke til å gå inn å endre billettene slik at jeg får fylt ut pasnr.
Ringe i morgen, kanskje?

Husker jeg strevde med det og. Jeg fikk det til selv til slutt, men det var veldig ulogisk hvor jeg skulle gå inn og gjøre det...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:45   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Fyll ut det som skal fylles ut på nettet i linken som jeg gjetter monsoon henviser til allerede nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:24   #18
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Hvis du etter ute etter effektiv shopping, liker jeg godt Premium Outlets. http://www.premiumoutlets.com/centers/index.asp

Jeg har tilbragt en dag hver gang jeg har vært i USA. Da har jeg sjekket ut hvilke butikker de har på det senteret som jeg skal til og ut i fra det planlagt hvilke butikker jeg vil gå i.

Det er en del billigere der enn i vanlige butikker, og de har masse å velge i. Kan være noen av de mer erfarene USA- boere og turister har andre erfaringer.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:08   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

Ang. elektriske artikler: Ja, man trenger adapter til støpsel, men man kan også trenge transformator hvis det er strømkrevende greier. Og DET kan bli skitdyrt.

Hilsen Missa som kjøpte toaster-oven (bordgrill) med seg hjem fra USA i sin ungdom, og som oppdaget at en transformator som skulle klare alle de tusenvis av wattene måtte spesialbestilles, kostet mange tusen kroner og var like stor som en vanlig stekeovn.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:23   #20
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA for nybegynnere

av Missa. Tranformatorene er fremdeles dyre, men ikke like store heldigvis. Vi har en til vår elskede kaffemaskin, som ble med oss fra Norge. De er en tung jævel, men ikke så stor. Men nei, større ting på strøm lønner det seg ikke å ta med.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no