Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 09:05   #81
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Et sted (som kanskje får bystatus om ikke alt for lenge ?) ca 30 min unna Oslo. Her har vi alt vi trenger, inkl stort shoppingsenter og utesteder/spisesteder. Kulturelt tilbud som er bra. Offentlig kommunikasjon er kanskje ikke det aller beste etter hva jeg har hørt, men det er der og siden jeg ikke kan benytte meg av det, pga at jeg er avhengig av bil i jobbsammenheng, så tenker jeg ikke noe over det.

Gangavstand til skole, barnehage, marka med skiløype 0g en kjapp sykkeltur/gåtur unna lysløype og "sentrum". 15 minutter å gå til nærmeste badested eller en biltur unna en innsjø med mange fine bademuligheter.

I tillegg bor vi i en liten sløyfe med gode naboer, og kun trafikk til husene. Så ungene kan uten problemer leke fritt i veien utenfor her.

15 min til nabobygda, hvor familien min bor (og som vi flyttet fra for 3 år siden....bygda altså .) Så om vi trenger barnepass, eller de eller vi vil svippe innom hverandre, så er vi kort kjøring unna hverandre.

Mannen sin bror med familie, bor 25 minutter den andre veien, og dermed også helt overkommelig.

Jobber i Oslo og kan telle på en hånd de siste 5 årene som jeg har vært der på fritiden......har jo alt vi trenger her .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 15:54   #82
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Drammen .

Skal skrive mer når jeg får tid...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 20:14   #83
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Mamarazzi: Må si meg enig med deg der,drammen er en knallfolott by....................født og oppvokst der, men bor ikke der nå.

Det er ikke så aller værst i Balsfjord heller, har bodd her i fem år nå, men savner litt å ha det sentralt ja. Vi bor landlig, på et nedlagt småbruk og ungene kan fritt gå ut uten at vi trenger å bekymre oss for trafikk her, det er kun når svoger er her og høster med traktoren at vi trenger å passe på. Vi har ingen dyr enda, men størstemor drømmer om å få hest etterhvert, vi får se, vi har plass til det i alle fall.

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:11   #84
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Litt reklame for Drammen : http://www.drammen.no/

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:50   #85
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Har akkurat vært "hjemme" i Drammen på besøk og det har blitt en enda flottere by nå, så flott det var blitt på Strømsø gåtorg. Vi var der under jubileumsmarkeringen og skulle gjerne vært der hele sommeren. Til og med sambo måtte innrømme at det var blitt bra. Så Drammen er en flott by ja

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:20   #86
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Opprinnelig lagt inn av bjørkhaugtrollet, her.

Har akkurat vært "hjemme" i Drammen på besøk og det har blitt en enda flottere by nå, så flott det var blitt på Strømsø gåtorg. Vi var der under jubileumsmarkeringen og skulle gjerne vært der hele sommeren. Til og med sambo måtte innrømme at det var blitt bra. Så Drammen er en flott by ja

Ja, ikke sant? Jeg var forresten med i jubileumsshowet, hehe... .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:55   #87
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Ja, ikke sant? Jeg var forresten med i jubileumsshowet, hehe... .

Veldig bra tilstelning, savner Drammen godt nå kjenner jeg. Bare så synd vi ikke hadde været med oss hele tiden vi var der, mens foreldrene mine som var her oppe med minstemann kunne nyte godvære, men men, været får vi ikke gjort noe med. Skal prøve å få meg en tur seinere i høst også, uten barn

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:03   #88
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg trives veldig godt i Drammen. Igår ringte det på døra, og en hyggelig politikerdame(!) i valgkampmodus sto utenfor og bare ville dele ut en partibrosjyre og spørre om det var noe jeg syntes Drammen trenger.
Jeg kom faktisk ikke på noen ting, og begynte å tenke etter... vi har jo alt her, og det har blitt så fint og flott!
Det er vel noen områder som trengs forbedring som det er alle steder, men jeg kom iallefall ikke på noe på sparket.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:06   #89
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Sørlandet
Vi bor nærme Arendal (10 min med bil), vi bor landlig men sentralt, ungene kan løpe på utsiden å leke uten at jeg bekymrer meg for biler, vi har naboer med barn uten at det er typisk byggefelt, 2 min til bussen, 20 min gange til stort handelsområde og badestrand, 10 min gange til skole, 5-10 min gange til 4 barnehager, nærbutikk, div festivaler i byen og omegn, flott uteliv om sommeren, mange aktiviteter for barn og voksne både sommer og vinter, og jeg kunne skrevet så mye mye mer....

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 11:37   #90
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Bor i Bergen og vil ikke flytte herfra. Her er venner og familie, vi trives veldig godt i det område vi bor.

Men begynner å bli litt klimalei merker jeg. Skulle vi ha flyttet,så tror jeg det hadde blitt sørlandet et sted. Men akk det blir en drøm, akkurat som jeg drømmer om å bo på bondegård.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:47   #91
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Må si at jeg trives veldig godt her jeg bor nå, på Sola. Bor landlig til men det er ikke langt inn til Stavanger. Har nydelig natur med både skog, fjell og strender i nærheten. Er avhengig av bil da det ikke går så mange busser her jeg bor, men bor man nærmere sentrum er det kollektive tilbudet mye bedre.
Om sommeren er det mildt og godt, kanskje litt mye vind til tider og om vinteren er det mildt og vått. Det er lite snø her jeg bor, skal bare reise 1 mil lenger inn i landet så er det ofte mye mer snø. Jeg liker ikke snø så det passer meg perfekt.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 00:16   #92
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Bor litt utenfor bergen og trives verl egentlig her. Har det meste, ikke noe særlig jeg savner egentlig. Litt mindre regn kanskje Eller som andre sier, sommer når det er sommer og vinter når det er vinter. Hadde vært greit hvis vi hadde sluppet unna den voldsomme værforandringen som vi har en del av.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 00:17   #93
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Hvis jeg skulle flyttet til noen steder så tror jeg kanskje jeg ville flyttet til kristiansand, syns det er så fint der

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 07:51   #94
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Vi bor i en drabantby i Oslo. Trives godt. Det er stille og rolig samtidig som det ikke er alt for langt til sentrum. Vi har t-bane, vi har fint senter med bibliotek, kino og det vi trenger av butikker. Vi har skog, vi har relativt kort vei til strand og skau.
Barna kan slippes ut mye på egen hånd. Det er lite trafikk, oversiktlig og trygt.
Vi har alt vi trenger og kunne tenke oss av kulturtilbud. En anne sak er at vi ikke er så veldig flinke til å bruke det. Men at vi har muligheten betyr også litt. Og kanskje det blir mer aktuelt når barna blir enda større?

Og vi har all familien vår i samme by.Det er nok også ganske viktig for oss i forhold til valg av bosted.

Jeg bor i sykkelavstand til jobb.

Oslo har selvfølgelig ting som ikke er så bra også. Blant dem trafikken. Men her vi bor, føler jeg at vi er godt skjermet for det som ikke er så bra, i alle fall foreløpig.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 02:39   #95
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

poff


Sist redigert av Dronningen : 28-06-12 kl 12:14.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 02:44   #96
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

poff


Sist redigert av Dronningen : 28-06-12 kl 12:14.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:58   #97
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg bor ganske landlig til et par kilometer ut av Oslo sentrum. Det er helt perfekt og jeg får det beste fra byverdenen et steinkast unna, samtidig som jeg ikke har noen følelse av å bo i en storby når jeg er hjemme ved de store grøntarealene.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 18:07   #98
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg bor ikke der, men har bodd der en stund (angra som en hund på at vi flytta "hjemmat"), men Østerdalen.. Egentlig hele østerdalen.. Men vi bodde i Stor-Elvdal kommune. Utrolige koslige og greie folk der.. Var jo bygda, men ikke slik slarveplass!
Kommer sikkert til å flytte nedover igjen etterhvert
Nå bor jeg i Møre og Romsdal, helt okay, bor 5 min unna søss da, så det redder meg :P

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no