Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å lære språk - hvilket kurs?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 14:37   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Å lære språk - hvilket kurs?

Jeg leker med tanken på å finne meg et språkkurs - enten her i byen (Tromsø) eller ala denne typen http://www.flavus.no/

Det hadde vært kjekt med noe jeg kunne bruke på PC'en - er det noen her inne som har vært borti dette Flavus'kurset? Eller som har noe annet å anbefale?

Og så er det jo valgets kvaler da...Engelsk kan jeg, tysk og fransk har jeg hatt (men kunne sikkert trenge å friske opp kunnskapene der litt, så jeg vurderer tysk...) Jeg kunne tenke meg russisk (deltok på et kurs for masse år siden, problemet da var gramatikken) eller irsk....Eller latin....Eller spansk...

Hva ville du valgt?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 14:43   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Jeg ville valgt italiensk! Italia er mitt favoritt feriemål, jeg elsker landet, språket, menneskene. En gang i fremtiden skal jeg bli god i italiensk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 14:56   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Jeg er veldig for å lære nye språk! Jeg ville nok ikke valgt latin hvis jeg var deg, hvis du syntes grammatikken var et problem da du drev med russisk. Skjønt begge steder er jo systemet ganske likt det tyske, bare litt mer komplisert. Irsk er vel også relativt tøft grammatisk. Spansk er kanskje det greieste. Spansk og russisk er ellers en god del mer anvendelig enn irsk og latin, så hvis du vil lære et språk du virkelig kan få bruk for på reiser, ville jeg valgt et av dem. Begge språk gir også tilgang til masse flott litteratur.

Jeg må si jeg blir skeptisk til Flavus-kursene når jeg leser beskrivelsen, for makan til pseudovitenskapelig humbug er det lenge siden jeg har lest! Jeg antar at de prøver å sukre pillen og gi inntrykk av at man skal kunne omgå den fryktede grammatikken, men i praksis regner jeg med at de mener at de skal knytte grammatiske poenger tett opp til praktisk bruk. Grammatikken er ikke til å unngå okke som.

Jeg ville nok valgt et RL-kurs. Det er mye bedre for motivasjonen, og det er godt å ha noen å spørre og noen til å rette på seg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:59   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Hvis du har lyst til å lære latinske språk så er det veldig nyttig å ha et innføringskurs i latin. Jeg har ikke særlig til språkøre og liker språk med en nærmest matematisk grammatikk. Latin er i den klassen. Masse grammatikk å pugge, men når man har systemet inne så er det enkelt. Det er få unntak fra reglene. Jeg har en ørliten eksamen i latin. Å lære latin var ikke særlig morsomt, men det er nyttig å kunne litt i ettertid.

Jeg har noen kurs i spansk og det er veldig anvendelig språk. Uttaleregler og grammatikk synes jeg gikk veldig greit. Jeg kunne godt tenke meg å gå videre og lære mye bedre spansk.

Jeg tok også et kurs i arabisk en gang. Det var skikkelig morsomt. Det tok mye tid bare å lære alfabet og å forsøke seg på uttale, men det var veldig kult å kunne lese arabiske tegn etterhvert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:00   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Jeg hadde lært spansk.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:11   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har ikke særlig til språkøre og liker språk med en nærmest matematisk grammatikk.

Jeg er motsatt. Har godt språkøre, men hater å pugge gramatikk.

Etter tre uker på språkreise i Østerrike i min ungdom, snakket jeg så godt tysk at språkreiselæreren var storfornøyd! (Gramatikken klarte jeg aldri å skjønne helt...)

Problemet er at når man ikke får brukt språket, så dabber den naturlige "følelsen" av hva som er rett og ikke rett av, og nå merker jeg at jeg er usikker når jeg prøver å snakke tysk.

Italiensk hadde vært fint å kunne, likeledes spansk...Men latin mest fordi jeg har en følelse av at en del andre språk hadde vært mye lettere å lære dersom jeg først hadde lært latin. Jeg tror imidlertid det er få latinkurs her i byen...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:16   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Spansk er nesten som latin. Jeg synes du skal velge spansk. Det er god mulighet for å få praktisert det både i Norge og i utlandet, og det er veldig på vei inn på alle områder.



Og det er såklart min helt objektive mening.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:28   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Og det er såklart min helt objektive mening.

Selvsagt.



Spansk er et vakkert språk, ingen tvil om det....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:31   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Stemmer også¨for spansk


Jeg vurder å ta et oppfriskningskurs i løpet av vinteren.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:36   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Spansk er mye mer anvendelig enn latin og mye enklere grammatisk.

En av fordelene med latin er at når du først har pugga grammatikken godt så har du et godt grunnlag for å lære grammatikk på mange språk. Jeg leste latin før jeg begynte både på spansk og gresk. Jeg syntes jeg hadde fått med meg masse fra latinundervisningen.

Jeg ville nok valgt å gå rett på spansk var jeg deg.

Latin er kult å ha i bunnen hvis man tenker seg å lære masse språk og vil ha skikkelig grundig grammatikkforståelse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:41   #11
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Jeg har hatt latin på skolen og føler at jeg kan nokså mye, likevel greide jeg aldri å lære meg spansk.

Jeg stemmer for russisk! Har utrolig lyst å lære meg russisk også, skal begynne på kurs etter nyttår, tenker jeg. De kyrilliske bokstavene er en utfordring jeg har kjempelyst på å ta!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:43   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å lære latin var ikke særlig morsomt, men det er nyttig å kunne litt i ettertid.

Jeg syntes det var kjempegøy!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:44   #13
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg syntes det var kjempegøy!

Kjempestas var det!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:19   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Tror russisk hadde vært artig, vi bor jo i et område med god kontakt den veien. Kan være nyttig å kunne?

Vet ikke om det går noen samisk-kurs her nå? Det hadde vel vært førstevalget mitt, om jeg skulle gå noe kurs. Mye kasus og greier da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:30   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror russisk hadde vært artig, vi bor jo i et område med god kontakt den veien. Kan være nyttig å kunne?

Absolutt.

Tok et 24-timers kurs for noen år siden - det eneste jeg husker er "pravda", "dasvedanja", "spasiba" og "davaite pasjalusta". (Nei, de er neppe skrevet riktig:.. )

Og hvis jeg husker oversettelsen sånn noenlunde, blir det "sannhet", "god dag", "takk" og "la oss bli kjent"?

Jaja...Det er nå en begynnelse i alle fall...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:31   #16
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg ville valgt italiensk! Italia er mitt favoritt feriemål, jeg elsker landet, språket, menneskene. En gang i fremtiden skal jeg bli god i italiensk.

Signerer denne fullt og helt! Wannabe Italiano, det er meg!!

Det finnes et språkkurs som heter Rosetta Stone. Noe av det beste jeg har vært borti, man lærer språk på tilnærmet samme måte som barn lærer å snakke.
www.therosettastone.co.uk/en/

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:00   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Tok et 24-timers kurs for noen år siden - det eneste jeg husker er "pravda", "dasvedanja", "spasiba" og "davaite pasjalusta". (Nei, de er neppe skrevet riktig:.. )

Og hvis jeg husker oversettelsen sånn noenlunde, blir det "sannhet", "god dag", "takk" og "la oss bli kjent"?

2 av 4 rette, nr. 2 er "på gjensyn" og nr. 4 er "kan De være så snill å gi meg ...".

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:08   #18
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

2 av 4 rette, nr. 2 er "på gjensyn" og nr. 4 er "kan De være så snill å gi meg ...".

Men jeg fortjener poeng for å huske rusissken (det russiske? De russiske?) såpass at noen i det hele tatt skjønte hvilke ord jeg mente...! Sant?

*leter etter russiskbøkene*

Kanskje det hadde vært moro med et nytt russiskkurs?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:11   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Jeg synes det var veldig bra hvis det er resultatet av et 24-timers kurs for flere år siden, ja! (Men neste gang kan det være greit å satse på et litt lengre kurs!)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:16   #20
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å lære språk - hvilket kurs?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det var veldig bra hvis det er resultatet av et 24-timers kurs for flere år siden, ja! (Men neste gang kan det være greit å satse på et litt lengre kurs!)



Hun som underviste oss, var fra Russland....Kjempeflink, men dessverre var et 24-timers kurs alt jeg rakk før jeg flyttet hjemmefra...Så det er i alle fall 11 år siden... Uansett, russiskkurs hadde forsåvidt vært nyttig her oppe. Det er jo slett ikke uvanlig å treffe russisktalende i forskjellige sammenhenger.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no