Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

OREO-kake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 00:51   #41
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: OREO-kake

Den var bare helt vanvittig god!!
Det syens naboen og
Vi spiste bare et lite stykke idag, for å smake, så skal den få stå til i morgen kveld hvor vi tar neste runde, så blir det sikkert resten på mandag.
Den blir sikkert bare bedre og bedre
Min ser fantastisk bra ut, om jeg skal si det selv, veldig pen! Skal legge ut bilder etterhvert jeg.
Jeg hadde et lag med kjeksbunn (brukte soft flora stekemargarin), så ostemasse, så kjeksbitene da, så mousse også krem på toppen, pynta med sjokolade saus. Veldig vellykket ja, passe konsistens på alt! (og da hadde den bare stått 2,5 time ca. etter siste laget (kremen) ble lagt på), og jeg var nøye med å la den stå akkurat en halvtime først også akkurat en time.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 03:04   #42
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: OREO-kake

Slenger liksågodt inn bildene her med en gang jeg
Første gang jeg har lagd denne, og snuppa har hjulpet litt, det hun orket, blant anna pynta med sjokolade saus på toppen, hun er flink ja!






Kanten rundt kunne vært penere, hadde fikset på den om jeg skulle servere den til noen i selskap el. Men nå hadde vi ikke tid, jeg og naboen, vi heiv oss over så fort bildene var knipsa!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 09:08   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

De kulene passer ikke til noen kaker. Man kan jo knekke tenner med dem

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:54   #44
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OREO-kake

Hva er oreo-kjeks?

Hvordan lages bunnen? Knust kjeks + smeltet smør?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 17:07   #45
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hva er oreo-kjeks?

Hvordan lages bunnen? Knust kjeks + smeltet smør?

Oreo-kjeksen er en helt mørk sjokoladekjeks som de har i de fleste butikker. Bunnen lages som bunnen til ostekake, ja, med knust kjeks og smeltet smør/margarin.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 17:12   #46
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Oreo-kjeksen er en helt mørk sjokoladekjeks som de har i de fleste butikker. Bunnen lages som bunnen til ostekake, ja, med knust kjeks og smeltet smør/margarin.


Tusen takk.

Fikk lyst på, men er usikker på om alle ingrediensene kan fremskaffes søndag ettermiddag ...

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:02   #47
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Tusen takk.

Fikk lyst på, men er usikker på om alle ingrediensene kan fremskaffes søndag ettermiddag ...

Tja, det spørs. Bobbo har kanskje det du trenger, men etter det jeg har skjønt tar den litt tid å lage ...

Vi skal spise mannens marsipankake og svigermors kanelsnurrer (mannen har bursdag).*lat*
Tenkte jeg skulle lage den til mamma og pappa til helgen. De er ikke noen kakemonser, men det er min søster og hennes småtroll ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:29   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Guri nå fikk jeg lyst på!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:33   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

*dra til Teofelia og spise rester*

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:13   #50
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: OREO-kake

Jeg har mer kake igjen
Har vært i bursdag og spist marsipankake og gele, men skal ha et stykke Oreo kake i kveld

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:45   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

*dra til Teofelia og spise rester*

Rester, du liksom! To dager senere?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:47   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Jeg brukte forøvrig denne oppskriften da jeg laget kaken på fredag, og jeg var godt fornøyd med resultatet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:53   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.792
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Jeg bruker NM-oppskriften og har laget denne kaka mange ganger. Den blir alltid god. Jeg liker at den er litt mousse-aktig og ikke sånn som en vanlig ostekake. Det er det som gjør den god. Men den smaker jo ikke sånn som de man får på kafé da. De er mye mer kompakte, som regel, og kjeksen er deigete og ekkel. NM-oppskriften er deilig.

Ang bunnen: Jeg er "allergisk" mot simpel margarin i gode kaker, så jeg bruker alltid meierismør. Men bunnen kan fort bli steinhard. Jeg vurderer å prøve Bremyk, slik noen her foreslår, men hvis man ikke bruker for mye smør og ikke trykker så hardt, så går det som regel helt fint.

En siste ting: Jeg venter aldri den angitte tiden før jeg smører på neste lag. Jeg lager alt på en gang, og det går helt fint.


Sist redigert av Hyacinth : 25-02-07 kl 21:11.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:05   #54
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Oreo-kjeksen er en helt mørk sjokoladekjeks som de har i de fleste butikker.

Derimot er jeg tilbøyelig til å si at niks, de har ikke Oreo kjeks i de fleste butikker, men de færreste.
Deli de luca, meny og ultra har høyst sannsynlig. Dvs. deli de luca har helt sikkert.
Også er det vaniljekrem inni de.
Veldig gode!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:12   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.792
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Derimot er jeg tilbøyelig til å si at niks, de har ikke Oreo kjeks i de fleste butikker, men de færreste.
Deli de luca, meny og ultra har høyst sannsynlig. Dvs. deli de luca har helt sikkert.
Også er det vaniljekrem inni de.
Veldig gode!

Nja, men nå sprer det seg i en frykelig fart. I Stavanger i fjor: Kun på Middelthon. I år: På Meny, Ultra, Mega, Ica og i dag så jeg dem forsyne meg på en bensinstasjon!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:20   #56
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nja, men nå sprer det seg i en frykelig fart. I Stavanger i fjor: Kun på Middelthon. I år: På Meny, Ultra, Mega, Ica og i dag så jeg dem forsyne meg på en bensinstasjon!

Men ingen av butikkene her har dem, i mitt område liksom, det er endel butikker, samt bensinstasjon, kiosker og et par invandrer sjapper.
Vi har ingen meny eller ultra her dog.
Og på nærmeste meny har dem ikke, jeg måtte på deli.
Men det er jo bare fint hvis de kommer på kiwi'n noen meter unna her

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:52   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

lil'c: de har kjeksene på Ultra på Bryn senteret. Samt de fleste Deli deLuca.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:53   #58
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Derimot er jeg tilbøyelig til å si at niks, de har ikke Oreo kjeks i de fleste butikker, men de færreste.
Deli de luca, meny og ultra har høyst sannsynlig. Dvs. deli de luca har helt sikkert.
Også er det vaniljekrem inni de.
Veldig gode!



Jeg tenkte at de nok fantes "all over" når de hadde dem på den lite velassorterte Rema-butikken vi var innom på lørdag ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:53   #59
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Rester, du liksom! To dager senere?!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:55   #60
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

lil'c: de har kjeksene på Ultra på Bryn senteret. Samt de fleste Deli deLuca.

Så du hva jeg skrev
Jeg skrev jo alle deli'er, og høyst sannsynlig ultra og meny.
Men ikke meny på oslo city.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no