Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

OREO-kake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 21:56   #61
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Her har de kjeksene på Rema og Prix (!) også nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:57   #62
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Kjeksene er forøvrig ikke gode å spise, men i kaken er de snadder!

Oreokjeks med sjokoladetrekk derimot, de som heter Bandana er yummi

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:01   #63
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: OREO-kake

Oreokjeks er jo super godt!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:03   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Oreokjeks er helt fantastisk å spise. Det er derfor jeg bare må kjøpe dem når jeg har umiddelbare planer om å lage kake.

lil'c: beklager. Jeg forstod ditt nærområde som Oslo, men du begrenset det visst litt mer enn meg. De har dem på Deli deLuca på Grønland (hvis det er nærmere deg), men der koster det en formue.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:04   #65
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: OREO-kake

Jeg synes kaken er kjempegod. Har en stående i kjølen nå som jeg straks tenkte å hente et stykke av.
Jeg pleier å ta kjeksene oppi en pose og så hamrer jeg på dem med kjevlen. Da blir de akkurat passe knust.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:06   #66
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg synes kaken er kjempegod. Har en stående i kjølen nå som jeg straks tenkte å hente et stykke av.
Jeg pleier å ta kjeksene oppi en pose og så hamrer jeg på dem med kjevlen. Da blir de akkurat passe knust.

Det var det Ine også gjorde, me hun brukte en hammer hun

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 23:02   #67
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kjeksene er forøvrig ikke gode å spise, men i kaken er de snadder!

Oreokjeks med sjokoladetrekk derimot, de som heter Bandana er yummi


De med hvit sjokolade er de beste


Til opplysning har Smartclub oreokjeks i en ganske stor eske (over 1 kg) til 119 kroner.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:23   #68
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Ja, da er kjeks innkjøpt, og jeg har en liten akutt krise:

Hvor mye av kjeksene skal brukes til bunnen, og hvor mye skal grovknuses og blandes i resten?

Og så fikk jeg ikke tak i vanlig sjokolademousse, bare sjokoladepudding, og sjokolademousse med Daimkuler. Hva anbefaler dere?

Fort! Den skal spises i kveld!

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:52   #69
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OREO-kake

Denne kaka er himmelsk! Jeg kjøper kjeksene på SmartClub. Betalte 99 kr for en stor eske. Tror faktisk jeg har to esker i skapet! På tide å lage mer kake!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:46   #70
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Denne kaka er himmelsk! Jeg kjøper kjeksene på SmartClub. Betalte 99 kr for en stor eske. Tror faktisk jeg har to esker i skapet! På tide å lage mer kake!

Si fra om du vil ha besøk.

Jeg kommer gjerne!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:50   #71
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og så fikk jeg ikke tak i vanlig sjokolademousse, bare sjokoladepudding, og sjokolademousse med Daimkuler. Hva anbefaler dere?

Fort! Den skal spises i kveld!

Jeg brukte den med Daimkuler. Det gikk kjempefint. Mannen syntes faktisk at det hevet smaken på kaken, det var godt å få litt "tyggemotstand" i all moussen.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:55   #72
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Jeg tok ingen sjanser, da det viste seg at det var mulig å sikte moussepulveret og fjerne daim-kulene.

Så nå står kaken i kjøleskapet. Gleder meg!

Forresten fant jeg ut av bunnen også. Det var litt pussig, for jeg gikk på NM og søkte, og fikk ingen treff. Så da googlet jeg "oreo kake", og et av de første treffene var NM-oppskriften. Søkefunksjonen på NM kan ikke være helt god.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:10   #73
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.172
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: OREO-kake

Fikk bare litt lyst på kake nå kan du si.....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:14   #74
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Si fra om du vil ha besøk.

Jeg kommer gjerne!

Gjerne! Bare å komme!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:16   #75
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OREO-kake

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Forresten fant jeg ut av bunnen også. Det var litt pussig, for jeg gikk på NM og søkte, og fikk ingen treff. Så da googlet jeg "oreo kake", og et av de første treffene var NM-oppskriften. Søkefunksjonen på NM kan ikke være helt god.

Hvis du skal google på NM kan du gå inn på avansert søk på Google, og skrive inn www.nybaktmamma.com. Evt. kan du skrive i søkefeltet: oreo site: www.nybaktmamma.com

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:30   #76
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Ferdig!



Så får vi se. Foreløbig har jeg følelsen av at den er oppskrytt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 22:02   #77
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Laget denne til venninnebesøk torsdag, og alle ville ha oppskrifta

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 23:56   #78
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OREO-kake

Den var ikke så verst. :mett:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 01:38   #79
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.820
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: OREO-kake

Den skal jeg lage i helga. Regner med at mesteparten forsvinner i dåpen til Sverre V. på søndagen. Har en stor Oreokakefanskare blant de mannlige gjestene. Sist stilte både svoger, bror, pappa og bestefaren min seg omtrent i kø for å skryte av kaka, og de er typer som stort sett tar kakebordet som en selvfølge.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:46   #80
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.967
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OREO-kake

Dere som har brukt brelett i stede for meieri(?)smør; hvilken type bruker dere?
Finnes ikke de i mange forskjellige farger?

Og bruker dere like mye smør? Smelter dere den på komfyren? Eller?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no