Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 23:48   #41
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg fikk mine bøker flere år tidligere og har de gamle oversettelsene. Og 1982-oversettelsen er vel bare den første boken, eller?


Jeg har ikke sett flere av bøkene i 82-oversettelsen i alle fall - alle de andre har jeg lest i gamleversjonen. Jeg var 9 år i '82, altså midt i beste Anne-alder. Jeg husker faktisk at jeg likte den første boka mye bedre enn de påfølgende og leste den uendelig mange ganger.

Ja, ja det var tider det - Anne, Polyanna, Bobseybarna, Hardyguttene og frøken Detektiv!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:49   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Polyanna

Det heter faktisk Pollyanna. Alle andre steder enn her, vel og merke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:08   #43
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det heter faktisk Pollyanna. Alle andre steder enn her, vel og merke.


Det har du sikkert rett i, begynner å bli lenge siden!!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:57   #44
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg har ikke sett flere av bøkene i 82-oversettelsen i alle fall - alle de andre har jeg lest i gamleversjonen. Jeg var 9 år i '82, altså midt i beste Anne-alder. Jeg husker faktisk at jeg likte den første boka mye bedre enn de påfølgende og leste den uendelig mange ganger.

Aha - det er derfor jeg likte den første best, altså. Jeg har også bokklubbutgaven i hylla her, og jeg leste den utallige ganger i 9-12-årsalderen.

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Ja, ja det var tider det - Anne, Polyanna, Bobseybarna, Hardyguttene og frøken Detektiv!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no