Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke lydbøker anbefaler du?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-15, 20:28   #1
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Hvilke lydbøker anbefaler du?

Uavhengig av sjanger. Hvilke lydbøker anbefaler du/har du likt best?
Det kan være pga opplesereren og/eller boken i seg selv.

Jeg har akkurat beveget meg inn i lydbok verden og har tegnet et abbonement på Storytel. Leste VELDIG mye frem til jeg begynte på master i 2008, da ble det masse faglitteratur. Etterpå på fikk vi en datter og lesekonsentrasjonen har ikke vært der. Jeg er glad i å strikke, vanligvis blir det til en tv-serie på Netflix. Men nå fikk jeg lyst til å bevege meg inn i bokverden igjen, og slå to fluer i et smekk med lydbok og strikking.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 20:30   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Harry Potter serien lest av Stephen Fry er helt fantastisk.

Vindens skygge var også en nydelig opplesing.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 21:03   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Ja, høyr på Pamina! Stephen Fry! Det var veldig moro å pløye gjennom heile serien i samanheng og. Tidlegare har eg lese dei etter kvart som dei kom ut.

Lydbok og strikking er fint med mindre konsentrasjon. Eg har hatt ein lang periode kor eg har lytta meg gjennom ein del halvgamle, norske krimserier. Eg er ikkje spesielt glad i å lese krim, men lydbøker funker bra.

Det fine med Storytel er jo at du kan prøve deg litt fram utan å betale ekstra for bøkene.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 21:26   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Jeg har elsket alle opplesere av Terry Pratchett-bøkene.
Det er han som spiller Baldrick i Black Adder som leser The Wee Free Men som ligger på Storytel.

Jeg liker også Kim Haugen som innleser. Han leste Stoner.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 00:12   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Van Veteren-serien til Håkan Nesser. På svensk.

Morsomme barnebøker om du behøver det til en biltur; en slags krim skrevet av og lest av Trond Brænne. Kjempebra bøker!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 00:16   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Jeg ble helt oppslukt av triologien om Wayward Pines av Blake Crouch.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 21:52   #7
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Patrick Rothfuss' bøker i serien The Kingkiller Chronicles. Jeg vet ikke om de er tilgjengelige på norsk, men på engelsk, lest av Rupert Degas, er de fantastiske. For første gang har jeg kjøpt bøker i papirutgave etter å ha hørt bøkene. Og gleder meg som en unge til neste bok kommer ut til neste år.
(Bok 1 - The Name of the Wind. Bok 2 - The Wise Mans Fear.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 22:35   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke lydbøker anbefaler du?

Jeg har hørt hele den bronyggerserien til Guillou på svensk mener jeg. Greie bøker, lettkonsumert, men ikke kjempebra!

Jeg har hørt alle Jussi Adler Olsen, også på svensk. Litt pussig oppleser, men litt artige bøker.

Så en serie om en psykolog som heter Sebastian Bergmann, de likte jeg godt. To forfattere jeg ikke husker navnet på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no