Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Shantaram

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 21:50   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Shantaram

Noen som har lest den?
Jeg har lest rundt 100 sider og lurer på om jeg skal gi meg, men klarer ikke helt å bestemme meg.
Hva synes der som har est den? Blir det noe mer spenning etterhvert?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:53   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shantaram

Jeg syntes den var veldig spennende og jeg ble nesten litt ophengt i den.
Helt til jeg kom til side 700 og noe omtrent. Da ble det litt mye Shantaram. Den ligger fortsatt på nattbordet uferdig lest.

Men den er absolutt verdt et forsøk altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:58   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shantaram

Jeg ga opp etter ca 200 sider. Fant ut at når jeg ikke var overbevist da kom jeg ikke til å bli det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:05   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shantaram

Hmm, høres ikke så lovende ut.
Jeg får prøve litt i kveld og så får jeg vudere om jeg skal gi opp.
Er sjelden jeg gir meg egentlig.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:07   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Jeg ville ikke gitt meg. Synes det er en flott bok. Men liker du den overhodet ikke etter 100 sider, så er jeg litt usikker på om du vil like den. Hvordan kan man mislike den, forresten?

Du må lese litt mye om gangen. Minst 50 sider i slengen, synes jeg. Ellers kommer man ut av det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:09   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Det spørs jo hva du mener med spennende. Jeg likte den fra første side og syns særlig miljøskildringene fra Bombay var veldig spennende og godt skrevet. Ikke en eneste gang tenkte jeg på å legge den fra meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:10   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shantaram

Det er ikke det at jeg ikke liker den, jeg hadde vel forventet litt mer action. Det er flotte skildringer men litt mye detaljer, og litt lite handling liksom.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:11   #8
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Shantaram

Tror det er opptil flere engasjerte tråder her inne om den boka, hvis du søker.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:14   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det er ikke det at jeg ikke liker den, jeg hadde vel forventet litt mer action. Det er flotte skildringer men litt mye detaljer, og litt lite handling liksom.

Det skjer ganske mye i boka, men det skulle vel bare mangle, så lang som den er. Det var mer enn nok action for meg, ihvertfall, spesielt i Afghanistan. En fin balanse mellom action og skildring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:14   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Jeg leste hele boken, men led meg gjennom den. Jeg syntes en del av miljøbeskrivelsene var ok, men jeg likte ikke skrivestilen. Og jeg kunne ikke fordra Karla, så jeg merket jeg ble aggressiv hver gang hun ble nevnt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:14   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Ja, Karla irriterte meg også.

Men jeg elsket filosoferingene hans.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:16   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg syntes den var veldig spennende og jeg ble nesten litt ophengt i den.
Helt til jeg kom til side 700 og noe omtrent. Da ble det litt mye Shantaram. Den ligger fortsatt på nattbordet uferdig lest.

Men den er absolutt verdt et forsøk altså.

Det var akkurat som om noe skjedde der ja. Jeg har lest hele, men slutten var ikke så bra som starten.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:17   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shantaram

Som allerede nevnt, denne boken har blitt diskutert her inne, til og med m spørreundersøkelse. Søk og les! Jeg fikk nok info til at jeg valgte å ikke lese boken.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:18   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Det skjedde noe med meg også omtrent der, kanskje litt før. Den ble liggende en stund, men da jeg tok den fram igjen oppdaget jeg at den ikke var kjedeligere, tvert i mot, bare annerledes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:21   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men jeg elsket filosoferingene hans.

Seriøst? Jeg hadde stort behov for spybøtte. Makan til kvasifilosofisk møl, sier nå jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:22   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Jeg syns filosoferingene var det eneste kjipe med boka. Hadde derimot ingen problemer med Karla.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:23   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Seriøst? Jeg hadde stort behov for spybøtte. Makan til kvasifilosofisk møl, sier nå jeg.

Nei, jeg synes ikke det er høyverdig filosofering, det er ikke det jeg sier, men jeg kjente meg liksom igjen i tankegangen hans. Jeg ble fascinert av at en kriminell kunne ha sånne tanker. Jeg ble utrolig fascinert. Jeg elsker generelt alle slags menneskelige filosoferinger. Det trenger ikke være Sokrates for at jeg skal synes det er bra. Helt vanlige betraktninger er fascinerende. Det er sånne bøker jeg liker. Jeg vil ikke bare ha handlingen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:24   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shantaram

Hvor mange ganger sa jeg ordet fascinert her?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:26   #19
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det spørs jo hva du mener med spennende. Jeg likte den fra første side og syns særlig miljøskildringene fra Bombay var veldig spennende og godt skrevet. Ikke en eneste gang tenkte jeg på å legge den fra meg.

Enig! Jeg elsket den og ble så fascinert at jeg googlet alt om Bombay og på et tidspunkt hadde hele bykartet i hodet uten noensinne å ha vært der.

Men jeg skumleste bare den der kvasifilosofien og til dels også kjærlighetsopplegget. Slutten ble også litt masete, litt mye action etter min smak. Men skildringene av underverdenen i Bombay oppveide alt dette, synes jeg. Kjempefascinerende!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:26   #20
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shantaram

Jeg syntes ihvertfall at boken var fantastisk.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no