Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-20, 09:42   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Om de åpner for 1-4 klasse kan klassene deles og bruke hele skolen, selvsagt et spørsmål om personell også, lærere og assistenter måtte delt på å se til dem. Men da kunne de fakrisk hatt en meter mellom hverandre også ikke hatt friminutt samtidig slik at en fikk holdt dem spredd på skolen. Det kunne funket.

Men barnehage? Hvordan sprer man de ungene?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 09:44   #62
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg forbereder meg på høsten, så får alt annet bli en bonus.

Det høres merkelig å åpne opp for å samle 1-10 åringer først. Det er jo den gruppen som sprer sykdom med lynets hastighet.

Barn blir i lite grad syke og det ser ut at de som blir det i stor grad smittes av foreldre.

Selvsagt blir det større smittefare. Men det vil det jo bli uansett når vi åpner opp igjen. Mange barn vil lide enormt med tvungen hjemnetilværelse til august. Mange lider allerede. Barn med slemme (voldelige eller overgripende) voksne hjemme nå kan holdes inne 24/7 uten at noen reagerer. Dette kan ikke fortsette. Vi vet at dette er krise for så mange, jeg blir dårlig av å tenke på det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 09:51   #63
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg ser det er satt ned en ekspert gruppe som skal vurdere dette. Jeg tenker som mange her at det i et samfunnsøkonomisk perspektiv nok er lureste med de minste først, men med tanker på smittevern så er jeg redd at dette igjen ikke er det lureste.

I og med at det enda er få som testes så er det nok store mørketall.

Jeg er spent på hvordan dette skal ende og stålsetter meg på at det varer til sommeren.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 09:52   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

I tillegg til at de minste barna uten gode hjemmeforhold sliter mest med dette, så utgjør barnepass i hjemmet nå en stor hindring for å få samfunnet, og med det, økonomien, opp og stå igjen. Så det er en større inngripen på samfunnet å holde dem hjemme, på mange vis.

Jeg hadde ikke tenkt på Nennes argument om yrkesfag, men det er jo veldig godt. Hva gjør man med elever som går glipp av så mye?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 09:57   #65
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Eksamen handler ikke bare om at elevene har mistet relevant fagkunnskap, det handler like mye om at man plasserer mange ungdommer tett i store rom/saler for å gjennomføre eksamen og at man er avhengig av både mange eksamensvakter, sensorer og at det er stort arbeid å administrere dette - noe som er risikabelt hvis veldig mange skal bli syke av korona f.eks.


Jepp, pluss at mange av eksamensvaktene er pensjonister, og dermed ofte i risikogruppa.

Skolen min er stor privatistskole, og ledelsen hos oss regner med at hvis skriftlige privatisteksamener blir avholdt og skolene er åpne må alle elevene på studie få alternativt opplegg på de største dagene - i hvert fall den dagen det er norsk hovedmål - fordi de må bruke alt av klasserom. De kan neppe ha mer enn 10-12 stykker i hvert rom, der de normalt ville hatt 25-30, og å bruke gymsalene utgår nok med høye kneløft. Og tillegg får de nok et problem med å skaffe vakter, så kanskje blir vi lærere omdisponert.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 09:57   #66
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Barn blir i lite grad syke og det ser ut at de som blir det i stor grad smittes av foreldre.

Selvsagt blir det større smittefare. Men det vil det jo bli uansett når vi åpner opp igjen. Mange barn vil lide enormt med tvungen hjemnetilværelse til august. Mange lider allerede. Barn med slemme (voldelige eller overgripende) voksne hjemme nå kan holdes inne 24/7 uten at noen reagerer. Dette kan ikke fortsette. Vi vet at dette er krise for så mange, jeg blir dårlig av å tenke på det.

Veldig enig. Det er derfor jeg tror og håper man åpner for de minste først. På ett eller annet tidspunkt er det farligere for mange å være hjemme av helt andre årsaker enn smitte.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 09:59   #67
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Ein lærar på skolen min hadde hatt online-bakeundervisning med elevane her om dagen. Men det med YF-elevar er ein av dei store utfordringane, i og med at det er så mye praksis og praktiske fag. Mange som slit der no vil eg tru - dei har jo verkeleg ikkje valgt faget med tanke på å bli sittende bak pcen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:01   #68
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Om de åpner for 1-4 klasse kan klassene deles og bruke hele skolen, selvsagt et spørsmål om personell også, lærere og assistenter måtte delt på å se til dem.

Og hvis man skal sette inn ekstra personell for å undervise på småtrinnet ved deling, vil man vel måtte hente fra de som har ansvar for mellomtrinnet. Det vil gå ut over hjemmeskoleopplegget til elevene i 5.-7.

Alternativt kan man kanskje lage et slags omgangsskolesystem, og ha inn halvparten en dag og den andre halvparten den neste. Det vil bli fem skoledager for alle over to skoleuker, med tre ei uke og to den andre.

Aner ikke, jeg bare drodler. Venter i spenning på avklaringer utover i påskeuka. Gjerne før, må jeg si.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:02   #69
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Med en skolestarter med spesielle behov for trygghet og forutsigbarhet i huset, får jeg vondt i magen med tanke på at barnehagen ikke skulle åpnes før skoleferien, for da blir det ikke et normalt forløp på overgang til skole, med besøk av faddere, skolebesøk og så videre.

Med tanke på smittevern så vet jeg ikke hva jeg ønsker. Jeg vet ikke en gang om den strategien vi har valgt er den riktige (blir det bare en evigvarende seigpining hvor folk går dukken økonomisk og man i sum etter to år har mistet like mange til slutt uansett?). Men det jeg skjønner ihvertfall ikke hvordan det kan rime ned regjeringens plan (slå ned sykdommen) om barnehager og skoler åpnes igjen rett over påske. Da blir det jo ikke bare store ansamlinger av barn hver dag igjen, men også mange flere voksne på kollektivtransport, på jobb, i levere-hentesituasjon sammen med andre etc. I vårt hus vil det bety en kontaktflate med til sammen 1500 andre mennesker hver dag.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:03   #70
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg savner jobben min, barna mine veldig. Og skulle gjerne åpnet.
Vi har åpent for endel barn og fordeler oss på arealet både ute og inne. Men det er snakk om små barn, foreldre som skal inn å hente, personalet, det blir til slutt mange mennesker på en plass. Små barn holder ikke avstand, sånn er det bare.
Jeg tror kanskje noe åpnes etter påske, evt starten av mai. For det er virkelig krise for mange barn. Men så var det den smitten da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:06   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og hvis man skal sette inn ekstra personell for å undervise på småtrinnet ved deling, vil man vel måtte hente fra de som har ansvar for mellomtrinnet. Det vil gå ut over hjemmeskoleopplegget til elevene i 5.-7.

Alternativt kan man kanskje lage et slags omgangsskolesystem, og ha inn halvparten en dag og den andre halvparten den neste. Det vil bli fem skoledager for alle over to skoleuker, med tre ei uke og to den andre.

Aner ikke, jeg bare drodler. Venter i spenning på avklaringer utover i påskeuka. Gjerne før, må jeg si.

Jeg tenkte på de assistentene klassen likevel har, men innså kjapt at det er jo ikke slik alle steder. Vår skole har stor grad av assistenter. Sfo personale. Altså ikke pedagogisk faglærte, men voksne folk som ungene er vant til at er i klassen.

Men bare droodling med tanker ja. Spent på hva politikerene bestemmer seg for.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:16   #72
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg tenkte på de assistentene klassen likevel har, men innså kjapt at det er jo ikke slik alle steder. Vår skole har stor grad av assistenter. Sfo personale. Altså ikke pedagogisk faglærte, men voksne folk som ungene er vant til at er i klassen.

Men bare droodling med tanker ja. Spent på hva politikerene bestemmer seg for.

Tenker du da at assistentene skal drive undervisning?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:24   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Ulykkelig

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Tenker du da at assistentene skal drive undervisning?

Nei

Ikke mer enn de gjør i dag. Altså følge opp opplegg gitt av lærer.

Men i praksis undervises ikke barna på vår skole uansett nå. Så om læreren laget oppgaver som nå, og de gjorde det på skolen annenhver dag med lærer og assistent, ville det trolig sånn får undervisningen vært en 200% eller mer økning i læringsutbyttet for flertallet. Kombinert med det politiske ønsket om oppbevaring så foreldrene kan jobbe. Og der sosiale ønsket om å gi sårbare barn et annet sted å være enn hjemme 24/7

Det var en ikke ferdig tenkt tanke, fra et trøtt hode basert på den virkeligheten vi har. Med assistenter som der til at klassen gjør oppgaver læreren har tenkt på en helt vanlig dag også til tider, og altså elever med egen ipad og grei digital kompetanse, men ingen online undervisning. Så om de fikk se læreren annenhver dag og bare jobbet som nå under oppsyn av assistenter de andre dagene....

Men det forutsetter at man har nok assistenter. Og det har altså slett ikke alle. Også er det jo mange lærere som mer aktivt underviser på nett, og det kan de selvsagt ikke gjøre når de underviser halve klassen. Men derimot å legge opp opplegget slik at de lærer noe en dag og jobber med det den neste, ville, altså gitt hvordan hjemmeskole fungerer i vår klasse pr nå, gitt langt mer undervisning (opp fra 0) og samtidig løst en del av de politiske og praktiske spørsmålene..

Men én ideel løsning er det slett ikke. Og lokale variasjoner er så enorme at hva som virker som en "forsvarlig løsning sammenlignet med utgangspunktet" er jo ikke gitt å være der samme heller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:25   #74
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Vår skole har iallefall ikke nok assistenter til en sånn løsning. Men man får jo ta det som det kommer, vi finner nok en løsning om det blir aktuelt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:38   #75
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Sub-optimalt blir der nå uansett, og skolene må jo bare tilpasse seg det politikerene bestemmer, så krevende, det tenker jeg mildt sagt er beskrivende for resten av skoleåret.

Minst.

Dyster i dag, kjenner jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 10:55   #76
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg har vesla i friluftsbarnehage og det er jo helt kanon med tanke på smittevern, og nå er hun 6 år og hun har vært helt ekstremt lite barnehagesyk opp igjennom. Jeg tenker at hvis (små)skole og barnehage åpner igjen så kan både skole og barnehager bruke ressursene sine på å være mest mulig utendørs og ha det som går an av fag der. Kanskje er det mulig å bruke noen ekstra ressurser (assistenter, vernepleiere osv) fra skolen hvis noen ikke har helt klart definerte oppgaver til å bidra med det praktiske og kreative.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:08   #77
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg ser ikke for meg at vi skal gå fra så strengt og lukket som det er nå til unger uten filter for nærkontakt i fri flyt på skolen om et par uker. Ok, man kan spre dem i flere klasserom, men de skal inn og ut av trange garderober, de skal leke (og i lek glemmer man seg bort), de skal følges opp av en lærer som vil komme tett innpå og det er i hele tatt et hav av fysiske kontaktpunkter i løpet av en skoledag.

Ja, jeg skulle ønske hverdagen var tilbake, både som mor og lærer, men jeg har ikke tro på at det skjer helt med det første.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:36   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Unektelig litt vanskelig å se for seg ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:45   #79
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror heller ikke det skjer noe rett etter påske. Men jeg håper de små barna først kommer i gang når ting er mer stabilt. Det er lenge fra 14. april til sommerferien.

Universitetene planlegger stort sett ut fra at man ikke skal møtes dette semesteret. Med unntak av de praktiske fagene får man gjennomført mye.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 12:13   #80
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror også de kommer til å åpne for barnehagene og de yngste barna først, og jeg tenker det er fornuftig. Det vil redusere belastningen på familie og arbeidsplasser også, og det er ikke helt ubetydelig i den situasjonen vi er i nå. I tillegg til alle barna som er små og ikke har det greit. Det vil også hjelpe for eldre barn i familier med mange små barn som bor trangt og nå ikke får jobbet noe som helst med skolearbeidet.

Jeg er veldig lettet over at de har satt ned en egen ekspertgruppe for å se på hvordan man kan drive skole med smitteverntiltak i tiden som kommer, for jeg er uhyre bekymret for å ha skolene stengt både for barnas ve og vel og for læringsutbytte. Jeg er ikke bekymret for egne barn annet enn at de savner skolen, men det er mange elever langt opp i videregående skole som ikke greier lære seg noe som helst slik det er nå, i tillegg til at de har en vanskelig hjemmesituasjon.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no