Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hadde du avbestilt en nært forestående utenlands-reise pga. svineinfluensaen?
Ja 17 20,00%
Nei 68 80,00%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 18:06   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Hadde du avbestilt en nært forestående utenlands-reise av frykt for smitte, selv om det ikke var påvist i det landet/stedet du skulle til?

Dersom du ikke hadde gjort det; hvorfor ikke?
Om du hadde avbestilt; hvorfor?

Satser på at det holder med ja/nei-svaralternativer.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:11   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Nei. Fordi jeg ikke anser ungene eller meg for de som er i risikosonen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:13   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Som Sitron.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:14   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Nei. Kommer aldri til å avbestille før myndighetene i Norge fraråder en fullstendig fra å reise. Vi reiser til Kreta om 3 uker, og håper vi får reist dit. Kommer ikke til å avbestille frivillig uten at noen sier jeg må gjøre det. Nå skal ikke ungene være med på den turen, men hadde like gjerne reist om de skulle vært med. Ungene og vi kan like lett bli smittet her hjemme nå. Nå starter jo SFO og barnehage opp igjen til uka, og da vil de være i kontakt med unger som igjen kan ha vært i kontakt med andre unger som har vært i andre land eller i kontakt med andre syke uten at vi vet det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:17   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Nei. Om jeg får influensa her eller der spiller ikke så stor rolle.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:18   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Nei. Om jeg får influensa her eller der spiller ikke så stor rolle.

Og skulle en få det mens en er på ferie og blir isolert så får en vel dekket på reiseforsikringen så lenge ikke myndighetene har sendt ut frarådningsvarsel på det stedet en er eller?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:37   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Vanligvis ville jeg ikke ha gjort det, men i år er jeg gravid og vurderer det på en annen måte.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:45   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Hadde du avbestilt en nært forestående utenlands-reise av frykt for smitte, selv om det ikke var påvist i det landet/stedet du skulle til?
Nei. Er det ikke påvist svineinfluense over hele verden da?

Dersom du ikke hadde gjort det; hvorfor ikke?
Fordi jeg mener det er hysteri og fordi ingen i familien er i risikogruppen for å bli alvorlig syk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:58   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Og skulle en få det mens en er på ferie og blir isolert så får en vel dekket på reiseforsikringen så lenge ikke myndighetene har sendt ut frarådningsvarsel på det stedet en er eller?

Jepp. Mens forsikringen ikke dekker avbestilling pga. frykt for svineinfluensa.

Jeg hadde ikke avbestilt noen tur, nei. På den annen side, det var jo ikke den aller verste sommeren å holde seg i Norge på, sånn sett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:02   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jepp. Mens forsikringen ikke dekker avbestilling pga. frykt for svineinfluensa.

Jeg leste her forrige uke eller noe at forsikringsselskapene ville dekke avbestillinger pga frykt for svineinfluensa.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:09   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg leste her forrige uke eller noe at forsikringsselskapene ville dekke avbestillinger pga frykt for svineinfluensa.

Javel? Aftenposten i går? forgårs? skrev det motsatte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:13   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Jeg er ikke sikker på at jeg hadde villet reise med et barn eller flere alene akkurat nå. Det er alltids en risk for å bli syk selv, men da er det greit å ha andre voksne en kjenner rundt seg for skikkelig influensasyk på et hotellrum med står for meg som et mareritt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:21   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Nei. Om jeg får influensa her eller der spiller ikke så stor rolle.

akkurat det er jeg ikke enig i. Litt mer pratkisk å bli syk her hjemme enn å være på isolat langt langt hjemmefra.

Bortsett fra det, jeg ville ikke ha avbestilt om det ikke var mer risikabelt der enn her.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:25   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Javel? Aftenposten i går? forgårs? skrev det motsatte.

Da har de vel ombestemt seg da.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:26   #15
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg leste her forrige uke eller noe at forsikringsselskapene ville dekke avbestillinger pga frykt for svineinfluensa.

Et forsikringsselskap gikk ut med dette. Tror det var TrygVesta.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:27   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Jeg hadde ikke avbestilt og har vel også planer om å bestille tur når bare Mannen kommer hjem fra jobb igjen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:40   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Jeg reiser til Tenerife som planlagt om 2 uker. Men jeg har veldig liten lyst til å blir liggende syk. Det er registert flere tilfeller der, men det er det her i byen også,

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 31-07-09 kl 21:12.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:47   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Et forsikringsselskap gikk ut med dette. Tror det var TrygVesta.

Tror det var dersom du hadde barn som var under fem år - jeg vet ikke om dette bare gjaldt risikogruppene eller om det var alle med barn under fem.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:48   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Og hadde jeg bestilt tur tror jeg ikke jeg ville avbestilt dersom landet jeg skulle til ikke var spesielt rammet, men jeg kommer ikke til å bestille tur som som vi har snakket løselig om.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:56   #20
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Ja, fordi vi har en gutt med infeksjonsutløst astma (alvorlig grad). Synes det er greit å være hjemme nå.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no