Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vi er ikke familiens søppelbøtte

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 22:45   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Vi låner bort tøy, og får det tilbake, betingelsene er enkelt og greit "bruk det som om det var deres". For det er tross alt oppegående folk som vi låner bort til, så de vile ikke herpe tøy med vilje. Får det flekker, eller ødelegges likevel, så er det slik som skjer, det er jo unger det er snakk om.

Det virket naturlig, når min bror fikk en sønn halvannet år etter at vi fikk vår, og vi visste vi ville ha flere barn. Nå ble vår andre ei jente, så ikke alt blir brukt igjen her (men vi er ikke helt landet på hvor mange vi skal ende med, så vi får se) og så fikk de også ei jente som nummer to gitt, så da går det jentetøy den veien også.

Vi arver forøvrig MASSE, det aller meste til begge ungene. (selv om vi har råd til å kjøpe nytt, så er det fornuftig på mange vis å arve.) Ja, det medfører at min datter da hun brukte kær i str 50 og 56 hadde esker med tøy helt opp til 80 liggende på vent. Det medfører at vårt overfulle hus er enda litt fullere. Men vi tar mot med glede likevel. Jeg kunne muligens blitt litt flinkere til å sortere ut det som uansett ikke kommer til å bli brukt, enten grunnet passform eller sesongfeil, men det er jo min feil.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:50   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg arver alt etter ei venninne, og jeg forventer ikke at hun skal ta på seg sorteringsjobben selv. Det er jeg som nyter godt av å arve, altså sorterer jeg ut det som er brukelig og det som ikke er det. Det er sjelden det er noe som er ubrukelig, men det har hendt. Og det synes jeg som sagt er helt på sin plass at det er jeg som har jobben med å finne.

Jeg synes det er stor forskjell på å måtte sortere ut ett og annet ubrukelig plagg blant en rekke fullt brukbare, og på det å måtte lete gjennom store bunker av ødelagt klær for å finne et og annet som kan brukes.

Jeg har opplevd å bli pådumpet en søppelsekk med klær fulle av hull, flekker og aldeles utvasket. Rent søppel det aller meste, og kun tre-fire plagg som ble ansett som anvendbare. (Jeg er ikke så fryktelig kresen heller, men andres tranflekker og hull bruker jeg ikke.) Da føltes det som om giver ikke gadd å ta med seg klærne på fyllinga, men i stedet dumpet dem på meg for at jeg skulle gjøre det. Det var definitivt ikke bryet verdt å bli kvitt dem for å få de stakkars tre-fire brukbare plaggene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:57   #43
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Jeg synes på ingen måte at jeg kan pålegge andre sorterings- og kastejobben av vårt barnetøy! Jeg gir kun bort klær som er hele og pene. Jeg tenker også på hva mottakeren liker når jeg gir videre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:58   #44
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes på ingen måte at jeg kan pålegge andre sorterings- og kastejobben av vårt barnetøy! Jeg gir kun bort klær som er hele og pene. Jeg tenker også på hva mottakeren liker når jeg gir videre.

Ja, det snodige er at jeg også gjør det. Men jeg forventer det ikke av andre av en eller annen grunn.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 10:54   #45
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Hvis du ikke vil ha det, så si høflig nei takk, vi kan ikke ta imot nå så det er bedre om du gir det til noen andre.

Ellers har jeg god råd i og for seg, men jeg tar imot større klær, sorterer etter størrelse, skriver på str. Og om det er sommer- eller vintertøy og legger det på loftet. Det er ikke sånn voldsomt system jeg har, men legger det sånn noenlunde etter str, og kikker opp i ny og ne. Samme gjør jeg med klærne til eldste, pakker og merker det og legger det på loftet. Ikke fordi jeg "ikke har råd", men fordi jeg likevel sparer der jeg kan, det er fornuftig og miljøvennlig og alle kjemikalier er vasket ut av tøyet.

Det er ikke tvil om at jeg får endel slitne klær også ( fra dem som kjører alt i tørketrommel, ser tydelig forskjell på det...), men det får være greit. Jeg må tilstå jeg trøbler litt med dem som gir meg gromøkkete klær rett fra barnehagen, da. Jeg spanderer hvertfall å vaske det jeg gir bort...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 21:02   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvis du ikke vil ha det, så si høflig nei takk, vi kan ikke ta imot nå så det er bedre om du gir det til noen andre.
.

Eller ta i mot, se gjennom hva du vil ha selv og legg resten i UFF/Fretex container så kan andre bruke det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:49   #47
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Eller ta i mot, se gjennom hva du vil ha selv og legg resten i UFF/Fretex container så kan andre bruke det.

Helt enig, men HI sier hun ikke orker det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:51   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Helt enig, men HI sier hun ikke orker det.

Ja, leste ikke hele innlegget nå. Her har vi så mange UFF bokser at det ikke er noe stress å levere når man kjører forbi.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:47   #49
Supra
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Kløfta
Innlegg: 24
Supra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Her både arves det, og vi har noen som arver av oss Genialt!!
Jeg er jo også av den typen som elsker Fretex, gjenbruk er knall

Supra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no