Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Korona - smittesporingsapp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-20, 11:51   #61
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det er smått utrolig hvor villige folk er til å gi fra seg grunnleggende rettigheter i et demokratisk samfunn helt frivillig og uten motforestillinger, samtidig som vi ser urovekkende mange som roper på portforbud, pusser politiet på naboer og melder en bil utenfor en hytte eller noen som snakker sammen. Har gjennom årene lurt på hvordan det egentlig skjer at diktatorer "alltid" opprinnelig er valgt av et flertall i folket ved ordinære valg. Nå vet jeg det. Folk roper selv etter å miste grunnleggende rettigheter. Skremmende. Også skremmende å tenke litt over hva denne informasjonen kan brukes til. Eller misbrukes til.

Dette!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 11:54   #62
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Jeg er helt uinteressert i å laste ned en slik app. Både fordi jeg trodde det i utgangspunktet var en aprilspøk da jeg hørte om den, og mye fordi min egen mentale helse ikke trenger å vite om når jeg er i nærheten av coronasmittede

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 15:14   #63
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Jeg tror ikke jeg komme til å laste ned denne appen. Jeg har heller ikke meldt meg på studien til Oslo Universitetssykehus som ble satt i gang for en tid siden. Jeg leste gjennom retningslinjene rundt personvern. De ønsker å ta blodprøver av enkelte og kan komme til å sende disse til land uten samme personvernregler som Norge. Jeg gikk ikke videre da jeg leste dette. Det er mulig det er helt ok og ikke noe å frykte, men jeg vet ikke nok om det til å si ok her.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 16:37   #64
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Men dere som ikke er villig til å ta i bruk en slik apo. Bruker dere Google Maps? Endomondo/tilsvarende? Snapchat? Og tillater stedstjenester?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 17:00   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Men dere som ikke er villig til å ta i bruk en slik apo. Bruker dere Google Maps? Endomondo/tilsvarende? Snapchat? Og tillater stedstjenester?

Jeg har skrudd av stedstjenester på det aller meste, også på en del av det apple har innebygget som er lenket til telefonen og ikke apper. Noe har jeg på, men aldri om ikke appen er i bruk. Og ingen av appene mine eies av myndighetene. Også handler det jo også om en sum her. Jeg syns argumentet "Jeg blir så overvåket allerede så én ting til gjør ingen forskjell" er fullstendig bakvendt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 17:20   #66
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har skrudd av stedstjenester på det aller meste, også på en del av det apple har innebygget som er lenket til telefonen og ikke apper. Noe har jeg på, men aldri om ikke appen er i bruk. Og ingen av appene mine eies av myndighetene. Også handler det jo også om en sum her. Jeg syns argumentet "Jeg blir så overvåket allerede så én ting til gjør ingen forskjell" er fullstendig bakvendt.

Jeg tenker ikke «en fra eller til spiller ingen rolle», jeg er mer der at jeg tillater i en eller annen form at utenlandske selskaper som er ute etter å tjene penger på meg, og vite mest mulig om meg, å innhente mye av denne informasjonen. Og jeg stoler mer på egne myndigheter som lager app for å forhindre smittespredning av en potensiell dødelig sykdom enn de som er ute etter pengene mine.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:15   #67
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Så langt jeg kan se, oppveier fordelene denne kan ha for smitteberedskap og fellesskapets helse det som måtte være av personvernhensyn. Jeg kommer til å laste den ned.

Jeg har grunner til å stole på deg, så det kan hende jeg laster den ned. Jeg er av typen som har av gps og har slettet alle apper jeg kan slette. Vanligvis har jeg et eller null spill, men FB nå for tiden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:24   #68
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nedlatende, much? Det her vet jeg selvsagt.

Jeg har én app på telefonen som kan spore hvor den er, og det er den jobben har satt på å kunne ha kontroll på den. De andre appene har jeg satt begrensninger på hva de kan spore og hvor mye de kan spore.

Poenget med å ikke vil laste ned en sånn app er at jeg ikke stoler på at de har kontroll på dataene de samler inn (og som er ekstremt omfattende), ei heller stoler jeg på at de har kontroll på hva de har tenkt å bruke dataene til.

Åh, det minnet du meg på en av grunnene til at jeg ikke har jobbtelefon. Dvs. jeg kunne hatt en privat og en til jobb, men jeg orker ikke ha to telefoner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 23:20   #69
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Har skrudd av stedstjenester på det meste, jeg går også inn og regulerer hva apper får tilgang til om jeg logger på med Facebook, og skrur av det jeg kan. Men apper og sånt kan slettes. Jeg synes myndighetsovervåkning av befolkningen er verre. Fordi det allerede snakkes om at det er så kjekt så det må vi beholde og bruke til annet, fordi vi allerede har sett at samtykke settes til side for det noen definerer som «edle» formål (feks mener Kreftregisteret de er så opphøyet at samtykke kan tilsidesettes), fordi det vi tillater nå vil brukes som «legitimering» til overvåking av statssystemer både i Norge i framtida og i land vi ikke ellers ønsker å legitimere styresettet til. Det er jo utvilsomt digg for Kasakhstan og Nord-Korea at Norge samler bevegelsesdata for hele befolkningen i en sentral base. Hei, da må det være greit at vi gjør det også, osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 20:20   #70
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Har lastet ned, men den suger strøm av den stakkars telefonen min, så jeg skal iallefall slå den av når jeg er hjemme.

Ellers ser jeg ingen andre enn de i huset vårt og eldste datter på litt avstand. Så jeg tror ikke jeg får noen smser derfra før jeg beveger meg litt mer.

På jobb vil mobilen uansett være på vaktrommet og da er den ikke nær nok andre enn kollegaene slik at den bør ikke bli "forvirret" av pasienter på sykehuset. Og kollegaer som skulle bli mistenkt smittet får jeg nok beskjed om i det de testes.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 20:46   #71
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Ja herremitid. Klart jeg har lastet den ned. Her er det dugnad, og kjepphestene må avventes. Jeg har Snap, fitbit, Google maps, bankkort, mobil , alle mulige fordelakfordelskort og sikkert en chip i nakken jeg ikke vet om. Her ønsker jeg å bidra med ALT jeg kan. Og håper for all del at mindretallet er motsatt. Alt vil møte motstand, også vaksine.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 21:24   #72
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Jeg har endt på at jeg ikke laster ned. Etter artikler jeg finner pålitelig, samt samtaler med meget kompetente må jeg helleer henge i å bidra i dugnaden på andre måter enn akkurat her kjenner jeg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 01:20   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Jeg tror ikke jeg kan gå med på å legitimere overvåking fra staten.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 08:24   #74
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Jeg har lest den beste begrunnelsen hittil, det er Olaug Nilssen som ytrer på sin Instagram-konto: "Eg har lasta ned appen. Ofrar personvernet for å bli fri så raskt som mogeleg. Eg vil ut, eg vil ut, jeg vil ut og drikke meg full!".

Det argumentet burde Erna brukt, tenker jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 08:35   #75
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har lest den beste begrunnelsen hittil, det er Olaug Nilssen som ytrer på sin Instagram-konto: "Eg har lasta ned appen. Ofrar personvernet for å bli fri så raskt som mogeleg. Eg vil ut, eg vil ut, jeg vil ut og drikke meg full!".

Det argumentet burde Erna brukt, tenker jeg.

Jeg har lastet ned. Av akkurat grunner som du sier her.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 08:52   #76
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har lest den beste begrunnelsen hittil, det er Olaug Nilssen som ytrer på sin Instagram-konto: "Eg har lasta ned appen. Ofrar personvernet for å bli fri så raskt som mogeleg. Eg vil ut, eg vil ut, jeg vil ut og drikke meg full!".

Det argumentet burde Erna brukt, tenker jeg.

Det er min begrunnelse også. Egoistisk som bare det. Se til å åpne opp samfunnet igjen, isoler meg når det er fare på ferde og IKKE HELE TIDEN!!! Jeg blir smårar av dette.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 15:02   #77
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Helten og jeg har diskutert og drøftet fordeler og ulemper med appen, personvern, sletting og lagring av dataene og er fortsatt usikre på om vi vil laste ned appen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 15:59   #78
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Når PST har godkjent at Erna kan bruke den er det sikkert greit nok for meg også. Dessuten bruker jeg Snapmap, Google, FP og Insta. Sjekker stadig inn på steder via nettet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 16:32   #79
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har lest den beste begrunnelsen hittil, det er Olaug Nilssen som ytrer på sin Instagram-konto: "Eg har lasta ned appen. Ofrar personvernet for å bli fri så raskt som mogeleg. Eg vil ut, eg vil ut, jeg vil ut og drikke meg full!".

Det argumentet burde Erna brukt, tenker jeg.

Amen!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-20, 00:28   #80
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har lest den beste begrunnelsen hittil, det er Olaug Nilssen som ytrer på sin Instagram-konto: "Eg har lasta ned appen. Ofrar personvernet for å bli fri så raskt som mogeleg. Eg vil ut, eg vil ut, jeg vil ut og drikke meg full!".

Det argumentet burde Erna brukt, tenker jeg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no