Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 08:54   #41
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg får ikke.

På sønnen min har jeg Storebrand Utvidet barneforsikring, og jeg mener den går opp til 26 år? Den gir vel både et engangsbeløp og månedlig utbetaling ved uførhet mener jeg. Men hvor mye det er vet jeg ikke..

Og den kan videreføres uten ny helsevurdering.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:21   #42
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det var veldig billig. Sikker på at det er ved uførhet pga sykdom? Jeg tror vi samlet betaler type 15000 i året for full uføredekning. Og vi har ikke spesielle risikofaktorer.

Mulig det er 1800 i halvåret, det er full uføredekning.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:28   #43
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Mannen og tre av fire barn har. Jeg og lillebror får ikke. Jeg fordi jeg er ryggoperert, lillebror fordi han er så allergisk.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:30   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg får ikke

Jeg har ikke fått det på mange år. Første gang fordi jeg var overvektig. Og nå pga at jeg har vært sykmeldt - og nå er på attføring.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:30   #45
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De færreste barneforsikringer kan videreføres etter voksen alder. Da må man tegne nytt, så akkurat i denne sammenhengen hjelpe ikke barneforsikring allverdens. (Det er kjekt å ha likevel, altså.)

Storebrands kan, uten ny legesjekk, mener jeg.

Forøvrig føler jeg meg helt sløv, og skal ta dette som en oppfordring. Jeg mener jeg har uføreforsikring, men ble plutselig usikker.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:32   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Ifs kan, uten ny legesjekk, mener jeg.

Forøvrig føler jeg meg helt sløv, og skal ta dette som en oppfordring. Jeg mener jeg har uføreforsikring, men ble plutselig usikker.

Jeg vet at en del av de mest omfattende kan. Vi skal skifte til Gjensidige, nettopp fordi den har slik mulighet, men fortsatt er det et veldig lite beløp man kan få på en slik forsikring, og det vil jeg gjette på at er gjengs for hele bransjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:33   #47
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har ikke. Mannen har, jeg burde nok skaffe en jeg også. Når vi tegnet forsikringene var jeg ikke i jobb, så vi droppet det, og siden har jeg glemt det. Takk for påminnelsen. Barna har barneforsikring, men hva den dekker er jeg usikker på.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:35   #48
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har via jobben, men vet ikke hva den dekker. Har sendt mail til personal nå, så får vi shoppe privat dersom den ikke har tilstrekkelig dekning. Må få mannen til å sjekke også.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:35   #49
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Eg har alvorlig sjukdom-forsikring der eg får utbetalt 1 MNOK om eg får en av 20 alvorlige sjukdomar. Uførforsikring er muligens noko anna?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:37   #50
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har alvorlig sjukdom-forsikring der eg får utbetalt 1 MNOK om eg får en av 20 alvorlige sjukdomar. Uførforsikring er muligens noko anna?

Uføreforsikring er noe annet, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:38   #51
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har person/uføreforsikring. De tilbød meg først forsikring med reservasjon mot rygglidelser, men etter litt brevskriving frem og tilbake fikk jeg dem til å fjerne den klausulen. Noen ganger er det mulig...

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:42   #52
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Ja, det har både jeg og mannen. Det ville være krise for oss om en av oss ble ufør, for ikke å snakke om dersom ekteskapet skulle gå dukken i tillegg. Ingen av søsknene mine får, så jeg er glad for å ha søkt i tide.

Barna har også, og det er Gjensidige, så den kan videreføres uten videre legeerklæring.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:42   #53
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg oppga at jeg var under utredning for noe da jeg søkte, så jeg fikk avslag. Men jeg håper å få innvilget om jeg søker på nytt nå (utredningen hadde negativt resultat).

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:45   #54
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg her reservasjon mot bihulelidelser... Jeg er bihuleoperert så sjansen for det er ganske liten.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:46   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De færreste barneforsikringer kan videreføres etter voksen alder. Da må man tegne nytt, så akkurat i denne sammenhengen hjelpe ikke barneforsikring allverdens. (Det er kjekt å ha likevel, altså.)

Den vi har på våre barn kan videreføres til voksen uten ny egenerklæring derosm det gjøres før barnet når en viss alder, sånn 23 eller noe sånn? Husker ikke eksakt, min eldste er 3, så det er noen år til...

Uansett, Ja, jeg og mannen har. Og begge ungene.

Mikro klarte likevel få unntak for sykdommer i luftveiene da, fordi hun hadde RS-virus 2 uker gammel (og forsikringen kan ikke tegnes før ungen er 3 mnd) Men dersom hun holder seg symptomfri (dvs, klarer å la være å få astma) i to år, dvs sånn til ca mars 2013 tenker jeg, så kan vi søke om å få strøket unntaket.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:53   #56
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

1100 kr pr mnd for 70000 utbetalt pr. år?? Det var prisen sin det...

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:55   #57
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Takk for påminnelsen, dette er noe jeg på sjekke opp. Mener det er uføreforsikring jeg har gjennom fagforeningen?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:55   #58
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Her har vi alle 4 i familien.
Jeg har dog reservasjoner mot migrene. Men eller så har vi fullt ut alle 4.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:57   #59
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

1100 kr pr mnd for 70000 utbetalt pr. år?? Det var prisen sin det...

[Reklame]
https://www.dnb.no/privat/forsikring...orsikring.html
[/Reklame]

Her er en kalkulator.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:59   #60
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Vi har også, både på oss voksne og barna. Jeg har begrensninger i forhold til hørselsskader, og min mann har vi forsikret ekstra masse, fordi vi kommer til å være avhengig av lønna hans for å beholde huset (når vi får bygget det).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no